Gå til innhold

Hvor få billån til eldre biler som ikke er amcar?


hmsilset

Recommended Posts

hmsilset

Altså, tenkte å kanskje ordne med billån på en eldre Supra, men finner bare lån til veteranbiler og amcar på nettet.Jeg har 90.000 i lån fra før, men har ikke problemer med ett lån til.Noe bankene ikke bryr seg om ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lenge igjen på huslånet så er vel kanskje ikke det å bake alt inn i det lurest........ Må vurderes i hvert tilfelle.

Men, er vel bare å høre med banken. -Er man en god kunde så ordner mye seg. :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Kjøpte nesten en Supra selv, men ble Subaru STi istedet for da den var den mest fornuftige ufornuftige bilen :P

Den jeg søkte om var en 94 modell og fikk lån. Men krevde 35% egenkaptial pga bilens alder. Dette var hos Dnb hvor jeg er kunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaskofritt billån hos Santander . Bare 18,46 % effektiv rente :thumbs:

[b]2006 Volvo V70 2.0T[/b]
[s]2001 Volvo S60 2.4[/s]
[s]2003 Volvo V40 1.6[/s]
[s]1988 Nissan Sunny 1.3[/s]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Kjøpte nesten en Supra selv, men ble Subaru Sti istedet for da den var den mest fornuftige ufornuftige bilen :P

Den jeg søkte om var en 94 modell og fikk lån. Men krevde 35% egenkaptial pga bilens alder. Dette var hos Dnb hvor jeg er kunde.

Jeg er jo gjeldfri omm ett år om jeg betaler bare litt ekstra, og da får jeg kjøpt den bilen jeg vil :) Ble bare frista av en mk3 supra med 500hk på hjula nå..Er ikke krise om jeg ikke får lån, men tenkte det var greit å ha en lånetråd her på forumet :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Det er med skilt ja.Og 500hk på hjula til hverdagskjøring er akkurat passe mener jeg :) Må vel bare slå fra meg tanken og kjøpe kjedelig bil fra etter 2000 når lånet jeg har fra før er nedbetalt.Jeg er ikke villig til å betale 18% rente ;)

Skandiabanken kredittkort:-)

http://m.dinside.no/...r-alle-paa-pris

Jeg har det.Eneste kredittkortet jeg skal ha :) Renten på dette som er en av Norges billigste kredittkort har samme rente som ett forbrukslån omtrent.Helt greit :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg har det.Eneste kredittkortet jeg skal ha :) Renten på dette som er en av Norges billigste kredittkort har samme rente som ett forbrukslån omtrent.Helt greit :)

Kjøp bilen med kredittkortet da vel :)

13% effektiv rente eller noe sånt på det?

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Kjøp bilen med kredittkortet da vel :)

13% effektiv rente eller noe sånt på det?

Ja, noe sånt. Jeg hever ikke grensa og kjøper bil på kreditt :) Venter svar fra ett par banker i morgen.Men orker ikke håpe til de rentene.Har betalt 330000 i forbrukslån innen jul.brukt 6 år tror jeg.Skal bli godt å ha lån med finere rente neste gang.

Egenkapital er vell stikkordet som får banken til og smile å dele ut penger?! usikker men jeg prøver og selge en Supra selv og det er ikke lett solgt pga, vanskeligheten med lån.

Egenkapital er nok nøkkelen til å få ett lån ja :)Går faktisk an å spørre om 20% høyere egenkapital og betale med de pengene om det kreves 20% egenkapital for ett lån;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Ja, ser den... har ikke verdens triveligste renter på bilene her heller, men med litt triksing gikk det seg til likevel. Klarte å få ned månedsutgiftene med ~4k, og det merkes. Nedbetalingstiden ble 3,5 år lenger enn opprinnelig plan, men da jeg betaler inn like mye som jeg gjorde før triksingen forsvinner lånet fortere og jeg har mer penger å bruke på gnikkerier. Win! :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Merkes godt 4000 ja :) Jeg betaler 5200 i mnd fra før, og 2500 til hadde gått bra på ett annet lån.Men banken bryr seg ikke om at en klarer låna. :) Men det er noe dritt at jeg tok opp så mye i forbrukslån.Alt fra skole til biler og møbler på ett lån.

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Altså, tenkte å kanskje ordne med billån på en eldre Supra, men finner bare lån til veteranbiler og amcar på nettet.Jeg har 90.000 i lån fra før, men har ikke problemer med ett lån til.Noe bankene ikke bryr seg om ;)

Du vet at de eldre supraene ikke tåler trim spesielt godt? Håper i så fall det er satt i en motor fra en nyere bil, ellers kan jeg nesten garantere deg rast motor etter under 20000km...

Jobb som en gal i et halvt år og betalt ned lånet, så får du nytt lån :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...