Gå til innhold

Spotpad til roterende


Simen

Recommended Posts

Har søkt litt, men fant ikke noe særlig info om dette. Jeg skal bestille meg noen spotpads til Makita'en nå, men er litt usikker på hva som er bra mtp. størrelse pad vs. bakplate. Bakplata jeg har er en Mirka 75mm., og jeg tenkte jeg skulle skaffe resten av 3M sine pads til denne. Har en oransje fra før av, og det ser ut til at 3M-pads'ene blir litt for små kanskje? Eller skal det være såpass lite til overs når det er en "spotpad"?

IMG_1373.jpg

Grunnen til at jeg vil kjøpe 3M sine puter, er fordi det er de jeg bruker til den store bakplata og har lyst til å ha samme type pads til liten bakplate også, for at jeg ikke skal surre. :P Dessuten har jeg penger til overs hos BS Bildeler, så bestiller helst derfra..

Takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom Christian

Jeg tror faktisk 3M sine puter er noe av de minste der ute, de mest vanlige platene er rundt 70mm.

Slik som den på bildet.

post-507-0-85391400-1328884712_thumb.jpg

Endret av Tom Christian/Scandicshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bestilles det noen 3M spotpads, siden trogha og Christoffer ikke har hatt noen problemer med det. :) Takk!

Tom Christian: Ja ehm, men den bakplata på bildet ditt ser helt lik ut som min (utenom fargen), men pad'en på bildet ditt er vel en 4"/100mm? Har noen cyclo pads her, i 100mm, men de bruker jeg til DA-maskin. Synes liksom 75mm. er kjekkere å polere med om man skal ta virkelig trange punkter. Ellers funker 150mm. fint stort sett overalt med roterende, syntes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Medium-bakplaten du har er vel 125mm Ø, for at den skal passe med 150-160mm pads. Scholl- og GTechniq-bakplatene jeg har er hvertfall 125mm og laget for 150-160mm pads.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Jeg hr noen små 3m pads, og de er ganske små ja... liker 3m padsene godt(spesielt store), men synes hex logic størrelse er bedre størrelse. Men du får vel 100mm baklplater også?(dodo juice) Synes ikke det er noe problem med noen av padsene om man tar det litt kuli:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medium-bakplaten du har er vel 125mm Ø, for at den skal passe med 150-160mm pads. Scholl- og GTechniq-bakplatene jeg har er hvertfall 125mm og laget for 150-160mm pads.

Stemmer nok det ja, men tenkte kanskje det var annerledes på ullpads? Jeg har jo den ullpadden som jeg fikk med da jeg kjøpte maskina av deg da Christer. Kanskje den er bra nok, så jeg kan spare de penga.. Men vet du noe om den?

Jeg hr noen små 3m pads, og de er ganske små ja... liker 3m padsene godt(spesielt store), men synes hex logic stØrrelse er bedre stØrrelse. Men du får vel 100mm baklplater også?(dodo juice) Synes ikke det er noe problem med noen av padsene om man tar det litt kuli:)

Holder meg til 3M bakplata og de vanlige 3M-padsene foreløpig, jeg liker også de putene veldig godt. Mulig de ikke holder så lenge som andre, men synes de er gode å kjøreog passer perfekt til bakplata og polish-serien. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Stemmer nok det ja, men tenkte kanskje det var annerledes på ullpads? Jeg har jo den ullpadden som jeg fikk med da jeg kjøpte maskina av deg da Christer. Kanskje den er bra nok, så jeg kan spare de penga.. Men vet du noe om den?

Mener jeg leste noe om den paden da jeg begynte å snike meg rundt i krokene her for et års tid siden, men verken husker hva jeg leste eller orker søke etter det nå... tror den var i kategorien "helt grei", men jeg vil ikke siteres på det eller stilles til ansvar hvis du ødelegger noe med den :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...