Gå til innhold

Leie vaskehall på Torshov i Oslo noen timer?


19quiz76

Recommended Posts

Var innom en bilvaskehall som håndvasker biler idag, og spurte om man kunne leie lokalet noen timer på kvelden etter stengetid. Han skulle sjekke med gårdeier og ringe meg tilbake, var visst noen naboer som hadde murra litt om høytrykkspylere på kveldstid tidligere.

Uansett; hvis man er fire stykker som leier hallen i tre timer, bruker bare medbragte produkter så man bare bruker høytrykk og varmtvann, burde vel noen (evt andre tilsvarende firmaer) være interessert i dette? Kanskje DCN til og med kunne inngå avtale med noen av dem? Det spørres stadig om vaskesteder i Oslo her inne og på andre forumer.

Så er spørsmålet hvor mye man kunne lokket med å betale? Hvor mye ville du vært villig til å betale pr time for varm hall med spyler og varmtvann?

Blodfersk, men hekta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3 timer rekker man jo 'bare' å vaske bilen utvendig og innvendig, så jeg hadde vært villig til å legge ut rundt et par hundre for leien (alle 3 timene). Får du noen avtale eller forslag til sådan, så vil jeg gjerne informeres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det bare er snakk om et sted å vaske foretrekker jeg NAF sin selvvask der man får 6 minutter for 20,- kr. Så lenge man ikke vasker når det er en kø av biler, er det ikke noe problem å ha med "medbrakt" ;) Og med skikkelig trykk på høyttrykken, varmt vann i høyttrykkspyleren OG underspyling hos NAF, skal det en del til at jeg skal dra en annen plass for å vaske bilen min :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det bare er snakk om et sted å vaske foretrekker jeg NAF sin selvvask der man får 6 minutter for 20,- kr. Så lenge man ikke vasker når det er en kø av biler, er det ikke noe problem å ha med "medbrakt" Og med skikkelig trykk på høyttrykken, varmt vann i høyttrykkspyleren OG underspyling hos NAF, skal det en del til at jeg skal dra en annen plass for å vaske bilen min

Dette var jeg ikke klar over - er det den på Økern?

Ellers tenkte jeg jo også at en vaskehall kan være grei hvis man skal bruke poleringsmaskin, vokse e.l. i tillegg..

På 3 timer rekker man jo 'bare' å vaske bilen utvendig og innvendig, så jeg hadde vært villig til å legge ut rundt et par hundre for leien (alle 3 timene). Får du noen avtale eller forslag til sådan, så vil jeg gjerne informeres

Jepp - hvis jeg ikke hører noe fra fyren, så skal jeg ta en runde på de andre sjappene også.

Ellers så jeg at www.bilvasksentralen.på Storo har bukker for selvmekking, men vet ikke noe om vaskefasilitetene der. Har sendt mail, poster her når jeg får svar.

Blodfersk, men hekta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
AndreasLie

Jeg var innom der forrige dagen en rask tur, men måtte kjøre videre fordi jeg ikke hadde mynt (hadde satsa på å få veksla inne) Og det er standard lanse som på de fleste selvvask, altså fast lanse man ikke kan justere trykk eller ta av tuppen på. Jeg titta ikke så nøye så så ikke om det var skum der. Soft wash har skum, men lurer på om dette er sjukt sterkt blandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der nå, og det stemmer at de bare har skumbørste og høytrykk med sjampo. Døvt - hadde håpet å kunne bruke den om vinteren. Shell Manglerud har også skumkanon, men de har blandet inn avfetting av en type og med et blandingsforhold/styrke som han i kassa hvert fall ikke kunne redegjøre for..

Blodfersk, men hekta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Jeg merket det på Soft Washen at vannet satt som klistret på bilen etter skum og avspyling. Men så trykket jeg på "superdupervoks" knappen og da forsvant vannet med en gang. Må være no merkelig i det vannet. Men heldigvis er det første og siste gang jeg trenger å bruke den løsningen i vinter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Soft wash har skum, men lurer på om dette er sjukt sterkt blandet.

Hvor finner man Soft Wash?

Har forresten sendt mail til vaskeansvarlig i Shell for å få litt info om såpa i skumkanonen på Sinsen; blandingsforhold, LSP-vennlighet etc. Vet ikke om jeg blir noe klokere av svaret, men poster det jeg evt får her inne. Så kan mer kompetente krefter belyse det for oss som trenger vaskealternativer på vinteren :)

Blodfersk, men hekta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger en soft wash på oppsal også rett over senteret , den bruker jeg alltid. der har jeg faktisk alltid vasket med bøtte og stått i flere timer uten at noen forstyrrer. de fleste som tar seg turen ditt er pga det er en soft wash børsteløs vask, mens de andre tar seg en liten spyling.

om vinteren kan man lukke døra til båsen. ellers så er det en soft wash på statoil ikke så langt fra møller bryn. men der koster en polett 45kr. men der tror jeg den er laget for vaskin av busser og sånnt. det er en dobbel bås med to vaske plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...