Gå til innhold

Noen som kan sveise på Sørlandet?


Are G

Recommended Posts

Vært på PPK i dag og det var litt deprimerende.

Har oppdaget et relativt stort hull under kanalen og lurer på om denne kan repareres.

Hullet er på størrelse med en knyttneve om jeg ikke husker feil..

Har ikke lyst til å kjøpe ny kanal og betale 10 000 kr for å få dette ordnet på verksted så om noen kan gjøre en tjeneste for en liten slant hadde det vært kjekt..

Eller om noen har en formening om hva dette kan koste hos et karosseriverksted vil det være kjekt.

Fikk tatt et bilde med mobilen, vet ikke helt hvor godt det illustrerer men...

mmvjva.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

burde gå greit å reparere dette , frem med vinkelsliper og kapper så stort at det ikke er rustangrep på stålet , bruke 0.8 mm plate (litt vanskelig å bøye men er sterk nok) som enten legges "stu i stu" eller bare legges utenpå og sveise rundt , et karosseri verksted trenger ikke bruke mange timer på dette .

sjekk pris hos flere og få frem at du kun vil tette hullet og ikke bytte hele kanalen

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med bjørn...

Hør rundt, gi beskjed om at hullet kun skal tettes, slik at bilen kan bli godkjent.

Gjør prisforespørsel da som inneholder EU godkjenning og tetting av hull i kanal!

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byggeskum, hønsenetting, sparkel og lakk så går den glatt gjennom PKK :D

Evt. kan du stikke innom en snartur så kan jeg sveise den for deg :P

haha, nesten så jeg lurte på det vet du :D

Men tror jeg vil ha det gjort litt bedre..

Litt langt til Tromsø egentlig, har jo halvseriøse planer om å flytte til Tromsø, men det skal nok andre ting til enn en sveisejobb :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger du i relativt stort????? Syns da ikke det der ser så ille ut jeg... Her i omådet vil jeg tippe på at det er fiksbart for noen få lapper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Kjenner en som brukte isopor i begge kanalene på en VW transporter, litt tectyl og lakk, så var den EU-godkjent.

Sier egentlig alt om hvor nøye PKK/EU-kontrollen faktisk er...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt verre enn det så ut på første bildet ja. Her er det råttent til foran jekkfestet. Enkleste/beste etter min mening vil være å skjære ut og fjerne jekkputa, sveise dit ei ny plate, aberet er at da mister du jo jekkfestet, men slik det er nå er det ikke noe særlig misjon i det uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jekkfestet er faktisk ikke så ille tror jeg.

Ble i alle fall brukt for en liten måned siden når jeg satt på piggdekkene, og bilen knela ikke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...