Gå til innhold

Detailing av gull/ hvit gull ringer?


NeDD

Recommended Posts

Om jeg ikke husker feil er vel hvite gullringer i utgangspunktet vanlige gullringer med et tynt lag av hvitt gull.

Det må da legges nytt lag etterhvert for at det skal holde seg hvitt, ellers blir det gulere med tiden, ser det tydelig på min.

Men gjelder det en giftering synes jeg at den tar seg best ut når den er litt slitt så man kan se at den er uforandret siden man giftet seg, symbolsk verdi altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Min ble også gulere med tiden, men jeg klarte å rote bort min ifm en detailing jeg gjorde.. Vrien å forklare ovenfor dama, men ho forsto til slutt :) Jeg gnikket med det jeg hadde av produkter, men det var lite som hjalp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil shine opp ringen, så er det enkleste å spandere en 500-lapp på den og få den rodert på nytt(det blanke belegget). Tror du skal slite med å få en glans som i hele tatt likner ellers..:/ Har gjort dette med min, og det ser veldig bra ut - i 2 uker som du nevner. Det er ulempen med hvitt gull.

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det bare er hvitt gull som slites fort. Våre ringer er i palladium, som liksom skulle være ganske mye hardere enn gull i alle fall og selv om min er matt i utgangspunktet og jeg ikke bruker den daglig engang, er det plenty av RDS i den :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Min forlovelsesring (blir giftering på et tidspunkt) er også i hvitt gull, men vi gikk for en børstet finish nettopp for å slippe problemet med at de blir matte :)

Det er dog et felt som er blankpolert, og det begynner se ut som det børstede feltet nå. Er vel på tide å finne en gullsmed som kan fikse det.

Det at ringene blir matte og/eller slitte ser jeg egentlig ikke på som et problem - det kalles bruksslitasje og viser at man faktisk bruker ringene :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...