Gå til innhold

Bli kvitt lukt av wunderbaum


wanvik

Recommended Posts

Kjøpte en bil til sommerferien som var godt satt inn med wunderbaum :unsure:

Lukta slo mot oss når vi åpna døra første gangen, men heldigvis fant vi baumen ganske fort. Dessverre har lukta vedvart, og er omtrent like ille over et halvt år etter at bilen ble kjøpt..

Interiøret er vasket lett flere ganger, jeg har dusjet på rikelig med Valet Pro Enzyme Odor Eater, fått utført rens av AC, og nå før helga tok jeg en Ozonbehandling av den.

Jeg har ikke fått kjent ordentlig på resultatet av ozonbehandlingen enda (bilen er ikke i bruk, og står ikke der jeg bor nå), men jeg tør påstå at jeg fremdeles kjente lukt når jeg tok ut ozongeneratoren.

På grunn av minusgrader og mangel av oppvarming i garasjen har jeg ikke tatt en ordentlig våtrens av interiøret, men planlegger å gjøre dette så fort forholdene er mer passende.

Er det noen som har noe triks for å bli kvitt dette?

Ønsker ikke å trikse med en annen luftfrisker for å kamuflere lukta, den skal bort! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får rense og lufte til du blir dritlei, også får du rense og lufte litt til....helt sikker på at det ikke ligger gjemt flere juletrær på en hemmelig plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ekte harrytass setter en liten skog ved innsuget til kupeen, så sjekk kupefilteret og alle steder hvor det kan tenkes at det går luft :D

Og under matter, seter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 1. bilen jeg kjøpte lå det en i et av spjeldene til varmeapparatet, og en eller to under setene.

I bil nr. 2 (den jeg har nå), lå det en i reservehjulsbrønnen. (Og ja, det lukter fremdeles litt wonderbaum...)

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt rart er at det er en eneiers bil eid av en godt voksen mann, så jeg ser ikke for meg at han har klemt på med fullt av baum overalt..

Ventilene i klimaanlegget er ihvertfall tomme, men må vel kanskje plukke ned såpass at jeg kommer til å se inne i rørene.

Kupefilter er byttet, men inntak var et godt tips! :) Skal sjekke i kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hehe, kreativt forslag! :)

Har det nokså hektisk for tida, så har ikke rukket å gjøre så mye mer med bilen, men kan ihvertfall konstatere at det ble vesentlig bedre etter ozon, men ikke bra.

Blir ordentlig våtrens så fort det blir mildere vær, så kan jeg evt kjøre på med ozon en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker du av erfaring? :P:)

Hehe, nei ikke direkte. Men etter å ha kjent duften (!) av wonderpaum eiset inn i en litt eldre passat til en bekjent, lukter faktisk Iron X bedre av noen av de.

Burdert vært bannlyst hele gjengen som kjører med Wunderbaum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT..men allikevel - en av sjefsrånerne hjemme i Moss hadde 1100 av de små illeluktende trærne i den dårlig rullemalte 240'en sin. Man kjente han i medvind for å si det mildt!

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1100 stk?! :shocking2:

Vet du hvor i huleste han hadde plassert disse?

Edit : Kjapp regning, hvis han har kjøpt disse på esso, hvor rimeligste alternativ koster 17kr, har han brukt 18700 kr på Wunderbaum... Får endel bilpleie utstyr for den prisen :thumbs:

Endret av Glenn92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei det er absolutt ikke en tittel man vil ha hengende ved! :P

Tror samtlige hang i bakruta, da speilet naturlig nok var godt behengt fra før... Ja, det er hinsides hva de bruker av penger på sånt møl, når de kunne ha kjøpt bilpleie istedet! :D

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

En råner på Os (i Hordaland) hadde tapetsert innsiden av Asconaen sin med 'baum... han røykte dog også som en skorstein i bilen, så jeg kan tenke meg det luktet blomster der inne :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Det går ikke så fort fremover her...

Er MYE reising ifm jobb og ellers hektisk, så det har ikke blitt så mange anledninger til å jobbe med denne bilen, men nå har jeg endelig fått gjort litt mer seriøst arbeide.

Skrudde ut fremsetene, og tok en real våtrens av gulvteppe og tak.

Nå er det vel stort sett setene og dørtrekkene som gjenstår.. Har også kjørt ca 4 timer med Ozon etter at interiøret tørket opp, og nå lukter det faktisk friskt (i positiv mening) når en åpner dørene :D

Problemet blir vel å få tatt setene vil jeg tro.. Er litt skeptisk til å bruke alt for mye vann der mtp å få det ut igjen etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...