Gå til innhold

Bil nr.49: Mazda 323 med tynn lakk!!


hmsilset

Recommended Posts

hmsilset

Skulle shine denne bilen bare på morro i helga.Eieren var for full til å være med, så hadde sjåfør :thumbup:

Da var mye av vitsen borte, men fikk besøk av ronnyn her på forumet og fikk prøvd og sett nye produkter av han.Uansett blir vel dette den siste jobben jeg tar på en bil som er så skada,hehe.

003.jpg

Prickbort.

006.jpg

007.jpg

Iron-x virker fort!

008.jpg

Etter flere runder med avfetning er det bøttevask.Første gang jeg ender opp med svart vaskehanske, men er alikevel lite som er å ta igjen med clay etterpå.

012.jpg

Fullemannen og vennen diskuterer hvor de skal drekka nå, og drar etterhvert :) Får med seg første testene av kombo på panser, så de blir ihverfall litt begeistra!

013.jpg

Føler denne ikke tok nok, men fant ut at det var den beste komboen uansett.Lakkdybden var fra 65-100 for det meste, og knallhard.Riper tok evigheter å fjerne, men kun bakluka endte opp nesten like ikke som den var.

014.jpg

015.jpg

019.jpg

020.jpg

021.jpg

022.jpg

023.jpg

024.jpg

025.jpg

028.jpg

Ronnyn var på plass, og jeg fikk prøve denne DA maskinen.Den var god å holde, og bråket mye mindre enn Flexen.

029.jpg

030.jpg

032.jpg

034.jpg

036.jpg

Ronnyn tester forskjellige produkter, og bruker alle trinnene til 3M på panseret.

037.jpg

Det endte med at det gikk igjennom lakken, men med tanke på tykkelse så er det fort gjort på denne bilen.Vi ble litt fasinerte av merket og fortsatte videre :)

038.jpg

042.jpg

Får endelig prøvd polytrol.gikk veldig lett med pensel, og var knapt borti lakken.Hjalp bare litt på disse fangerne, og ikke i det hele tatt på speila, men tror plasten på denne bilen var i unik dårlig stand.

043.jpg

044.jpg

047.jpg

048.jpg

Bruker orange scholl pad og S40 på Flex DA på trinn 4-5 for å få litt mere glans før jeg legger ett lag Shield.Legg merke til den sorte firkanten fremme på panseret på bildene.Det er Swissvax merke,hehe.regner med at bilen havner på forsida deres ganske så fort! Takk for meg, og takk for hjelp og lærerik prat med ronnyn.

049.jpg

050.jpg

054.jpg

055.jpg

057.jpg

059.jpg

062.jpg

065.jpg

066.jpg

068.jpg

069.jpg

079.jpg

  • DCN Poeng 35

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får du cred for i det hele tatt gidde å bruke tid på en bil som nå sikkert er verd mere i bilpleieprodukter en hva vrakpanten er. :rofl1:

  • DCN Poeng 3

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Her får du cred for i det hele tatt gidde å bruke tid på en bil som nå sikkert er verd mere i bilpleieprodukter en hva vrakpanten er. :rofl1:

Takk,hehe :) Lærte faktisk en del på denne, så var ikke helt bortkastet.Var vel 3 timer effektivt arbeid.Ble mest prat.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

hahaha,Hans Martin.Kommer ikke på noe og si her så du får bare ta cred´n,hahaha.

;) Takker.Har passert 800 sånne credpoeng nå, men mest på fine og dyre biler.Det viktigste er å ha det morro, så ett vrak i året er gøy :)

Du har bra med fritid du da? ;) som nevnt over, vred for å bruke tid på noe sånt OG for å faktisk få en "farge" på bilen.

Ja, klart jeg har ;) Jobber ca.30 timer i uka.Noe som er nok til ett veldig bra liv her på bygda :)

  • DCN Poeng 1

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt hva du greier på 3 timer! Ser du fikk prøvd bigfooten også. Holder på å ta en bil med den nå jeg. Det er som å ha juksekoder i bilpleie.. For en maskin! Cred :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer ja...følte meg veeldig treig her nå, vanligvis når jeg har holdt på i tre timer så er det litt sånn "der fikk jeg sentrert padden på bakplata. Nuh kan vi begynne. Etter en kaffe".

Bra å rød ble den iaffal! Cred gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ble jo en glasert Mazda det der.. Moro med oksidert lakk, men en vet liksom aldri hva som befinner seg under oksideringa, ripene er ikke så lett å se ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke dette eksemplaret var så ille jeg. Etter litt polering og plastfornyer ble den jo faktisk ganske pen. Ikke noe fremtredende rust eller noe :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Creds skal du få! :)

Takker :) Fryktet litt at jeg skulle bli sett på som lite serriøs som hold på med denne, men jeg mener at det viktigste med detailing er å ta vare på biler, så selv om jeg burde detailet denne når jeg var 10, så ga jeg den ett par år til nå,hehe.

Den bilen så jo forferdelig ut!

Cred for at du tok på deg jobben og fikk ett skikkelig bra resultat! :)

Morro med slik lakk :P

Ja, gamle slitere er morsomme å holde på med :)

Sykt hva du greier på 3 timer! Ser du fikk prøvd bigfooten også. Holder på å ta en bil med den nå jeg. Det er som å ha juksekoder i bilpleie.. For en maskin! Cred :)

Hehe, bigfooten var god ja!Holdt på fra 12-19, men var like mye prat som polering.Jeg fokuserer ikke på tiden, men kosta ikke på meg 10 timer på denne rett og slett fordi det ville vært bortkasta når lakken var så tynn uansett.

3 timer ja...følte meg veeldig treig her nå, vanligvis når jeg har holdt på i tre timer så er det litt sånn "der fikk jeg sentrert padden på bakplata. Nuh kan vi begynne. Etter en kaffe".

Bra å rød ble den iaffal! Cred gitt :)

:) Tror ikke du er såå treig, men kaffen må du drikke imellom passene med maskin.Varm kaffe tar vekk mye tid på en dag ;)

Ble jo en glasert Mazda det der.. Moro med oksidert lakk, men en vet liksom aldri hva som befinner seg under oksideringa, ripene er ikke så lett å se ;)

Hehe, her var det grunning under oksideringa ;)

På litt avstand ser den jo nydelig ut :D

Cred for å ha tatt en bil jeg ikke hadde spandert drivstoff på en gang...og ihvertfall ikke polish :P

;) De er jo billige i drift da! Kjekt å ha på vinteren sånne biler.Det eneste 80 talls biler mangler er sikkerhet.

Morsomt! :)

Skal ha cred for at du i hele tatt gidder :D

Takk :)

Synes ikke dette eksemplaret var så ille jeg. Etter litt polering og plastfornyer ble den jo faktisk ganske pen. Ikke noe fremtredende rust eller noe :)

:) Er jammen mange biler som er mere oksidert enn denne.Drømmen er å komme over en hvit bil som egentlig er rød :)

Den ble jammen meg fin og rød gitt ;)

Men jeg selv hadde ikke spandert Shield på en sånn bil :D

:) Jeg foreslo crystal rock til han som var med, men da var det en som så litt rart på meg..

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig S&S! Morsomt med gamle slitere som blir som nye igjen. :) Cred er fortjent!

3 timer ja...følte meg veeldig treig her nå, vanligvis når jeg har holdt på i tre timer så er det litt sånn "der fikk jeg sentrert padden på bakplata. Nuh kan vi begynne. Etter en kaffe"

x2 på den, haha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Crystal Rock, ja... da hadde hvertfall voksen vært verdt mer enn bilen :)

Men tre timer? Er nesten så jeg må ta en tur til nordvestlandet for å lære noen hemmelige ninjapoleringstriks. Etter tre timer er jeg ferdig med vask og tørk...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt samme tanken flere ganger selv når jeg ser hvor kort tid han bruker :) Jeg har et lite håp om å komme ned på 2 dager på en gjennomsnittlig detail.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...