Gå til innhold

Vask og polering etter lakkering


Andy89

Recommended Posts

Bilen blir nylakkert nå, så når den er ferdig må jeg ha på noe beskyttelse, kan jeg bruke det jeg har?

Mener det er denne såpa jeg har: http://www.scandicsh...&product_id=166

bruker og meguiars nxt tech wax 2.0

Vi lot være å ta taket, så det skal lakkereren polere opp med maskin, burde jeg bruke clay først på taket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

clayer du er du sikker på at alt av overflødig grums er borte. men tak er ikke kjempe utsatt for overflødig grums.

er nxt tech wax i flytende etter paste form? mener å ha lest at paste formen har grei holdbarhet.

flytende har eg opplevd at den ikke varer for lenge, men dog gir fin glans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nxt wax er flytende.

Har hørt noe om at lakken må kunne puste, så jeg lurte på om det gikk med nxt wax?

Har dere evnt noen forslag til noe som er bedre?

Har også duragloss 101 og jetseal 109, men det er vel bare forseiling?

Har en clay som sikkert er 1,5 år gammel, burde jeg handle en ny en?

Den kjennes helt grei ut, er meguiars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter at man kan bruke en "naturlig" voks som lar lakken puste i motsetning til sealere som f.eks NXT wax og jetseal, men en del forhandlere har de siste årene sagt at sealerne de selger også lar lakken puste, så det er ikke så greit å bli klok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Bør heller ikke bruke for sterk avfetting eller såpeblanding, eller bruke HT på mindre enn ca en meters avstand, fikk jeg beskjed om...

Endret av Christer

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, bilen min er lakkert for ca 2 uker siden.. Tar poleringa neste helg ;)

Selv om jeg brukte varme i boksen, 80 grader og flere omganger med IR lampe så er ikke lakken helt gjennomherdet. Men det tror jeg den er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør heller ikke bruke for sterk avfetting eller såpeblanding, eller bruke HT på mindre enn ca en meters avstand, fikk jeg beskjed om...

Når jeg spurte på den lokale sjappa her så sa de at ca 4. uker før jeg polerer kan være greit, selv om bilen i utgangspunktet er ferdig hera når den drar derfra, altså den herder ikke noe mere. Men at det kommer noen gasser så de ikke bort fra selv om vannbasert lakk gasser mye mindre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...