Gå til innhold

Scholl S3+ støver?


Kim

Recommended Posts

Har i dag drevet med en Suzuki med sort lakk. Står i en oppvarmet garasje med t-shortetemp.

S3+ Støver med lilla scholl, kan ikke huske å ha opplevd det på tidligere jobber. S17 har blitt veldig seig å buffe av. Mens S30 som jeg fikk i posten i dag fungerer supert.

S3+ kjøres på roterende, er like hard å buffe av med helt ny mf. Støver VELDIG.

Produktene mine har vært oppbevart på vaskerommet inne i huset. Der er det vel samme temp som i stua omtrent. Hvor mye kulde skal til for å ta knekken på disse 1KG-flaskene med Scholl?

Kjørte relativt små områder, spredde på 1k, 1pass 1,5k siste pass 1k. Er selve lakken for kald selv om jeg har oppvarmet garasje?

IMG_9052.jpg

Støøøøv på panseret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Mighty sa, det vil være forskjellig hvordan polish'en oppfører seg utifra hvordan lakk du bruker den på. :) Sticky lakk har vel en tendens til å trekke til seg oljene og tørke ut polishen fortere = støv (rett på meg om jeg sa noe feil nå, Geir :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg har støvet ned med S3 Gold på Flex DA også, så at S3+ støver forundrer meg egentlig ikke...

Hvis man kjører Scholls grove polisher litt for lenge tørker de ut før man får stoppet maskinen, og da støver det noe voldsomt. Jeg har sett at noen blander to erter S3 Gold/S3+ med en ert S40 for å få en litt mer oljete blanding. Da kan man kjøre den lenger og uten (så mye) støv. Men hvis man kjører den blandingen helt tørr også, så vil det også støve...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om den direkte trekker til seg oljene, men sticky lakk er veldig varmesensitiv og reagerer på en måte med polishen. Akkurat hva som skjer har ingen noen god forklaring på, men ofte hjelper det å kjøre med lavere fart for å utvikle mindre varme :) Å blande i noen dråper med en finere og glattere polish er også noen ganger en løsning som Christer sier.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du rengjør padn med en neglbørste e.l mellom hver gang du har produkt på padn vil det ihvertfall støve mindre, tørrkjøring med pad full av produkt vil gi en del støv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Som nevnt over så er nok saken slik at du har havnet borte i litt sticky lakk....

De værste tilfellene av dette, så kan faktisk polishen tørke ut på spre passet og du ender opp med "seige" klumper av polish som spruter rundt.

Da kan ting som f.esk fin polish innblandet hjelpe.

Pad primer / QD / ONR osv

Lavere hastighet og god tid.

DA

Endret av Tyggern

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...