Gå til innhold

Trussel om avskilting pga 55kr betalt for mye.


Tonyl

Recommended Posts

Leste om en artikkel som jeg syns var ganske høl i huet.

Her ble en bileier truet med avskilting fordi han hadde betalt 55 kr for mye i omregistreringsavgiften.

Greit at biler blir avskilt pga manglende betaling, men avskilting pga for mye betalt.??!!! Hallo Statens vegesen.

http://www.tv2.no/underholdning/broom/betalte-55-kroner-for-mye-truet-med-avskilting-3685054.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Sååå... i steden for å bare utstede en kreditnota pålydende 55 kroner og sende den til ham i posten med et brev som sier "Hei, vi har sett at du har betalt inn 55 kroner for mye for omregistreringen, her har du dem tilbake", så truer de med å klippe skiltene hans, kreve at han avregistrerer bilen for så å påregistrere (BT sitt ord, ikke mitt) den igjen? Det er faenmeg kun i Norge sånt skjer.

Makan til dimlinger.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg vil nå tro at dette er et automatisk utsendt brev.

Opplegget er vel at han har betalt gamle satser og ikke nye satser for omregistrering slik at han har betalt 1585 kr og ikke 1530 kr, så registrerer systemet at det er avvik mellom beløp påkrevd og beløp betalt og de sender da ut et brev hvor det står et standardskriv, og det er vel ikke ofte folk betaler for mye.. :)

Tror nok ikke han hadde fått klippet skiltene med mindre han ble stoppet av en nyutdannet blåfrakk som ikke har lært seg å kontrollere maktbehovet ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg vil nå tro at dette er et automatisk utsendt brev.

Opplegget er vel at han har betalt gamle satser og ikke nye satser for omregistrering slik at han har betalt 1585 kr og ikke 1530 kr, så registrerer systemet at det er avvik mellom beløp påkrevd og beløp betalt og de sender da ut et brev hvor det står et standardskriv, og det er vel ikke ofte folk betaler for mye.. :)

Tror nok ikke han hadde fått klippet skiltene med mindre han ble stoppet av en nyutdannet blåfrakk som ikke har lært seg å kontrollere maktbehovet ennå.

Da vil jeg anbefale de å "oppdatere" sine systemer slik at de henger med i 2012, ikke 1988..........

Vi har et OK avansert regnskaps/forvaltningssystem på jobb som IKKE reagerer med å ville sende ut varsel dersom en kunde har betalt for mye...

Men de har vel kanskje ikke hatt denne problemstillingen før, at noen betaler for mye ??? :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...