Gå til innhold

Skader på bil etter Dagmar


Meringdal

Recommended Posts

Meringdal

Heisann DCN!

Det ble diskutert om jeg kan kreve forsikringspenger av forsikringsselskap etter at Dagmar herjet på min BMW i julen.

Jeg snakket med forsikringsselskap å de sa at alle skader som har oppstått, selv etter ekstremværet, ikke vil bli dekket uten at hver enkel bil mister bonus.

Skadene det gjelder er kraftig ripe etter stein / taksteinbiter?

pluss to bulker på ene døren, og evt. lakkskade på fremfanger.

Dette står det hos Storebrand...

Brann-, tyveri-, rednings-, glass-, leiebilskader gir ikke bonustap. Kollisjon med dyr som går løs på veg og naturskader gir heller ikke bonustap.

Hva kan jeg forvente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Are G

    7

  • Meringdal

    7

  • Knutis

    6

  • S320

    4

Mest aktive i dette emnet

Meringdal

Jeg bruker IF.

Er ikke NAF-medlem nei. Ser ut som at det er bonustap med IF, men at det ikke er bonustap med Storebrand om jeg ikke tar helt feil?

Det er utrolig sure penger. Har full kasko.

Refererer til en artikkel på nett:

Tap av bonus ved skade

Ved skade som medfører utbetaling reduseres bonus iht bonus/malus tabellen. Bonus reguleres ved forsikringens hovedforfall.

Skader som ikke medfører bonustap:


  • Tyveri



  • Brann



  • Redning



  • Glass



  • Maskinskade



  • Avbrudd



  • Kollisjon med dyr som går løse



  • Naturskade (naturulykke som skyldes bl.a. storm, skred, flom, stormflo, jordskjelv eller vulkanutbrudd).


Kilde:

Hvorfor er de så trangsynte de jeg snakket med?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er de så trangsynte de jeg snakket med?!

Ja nå skal du høre...

Etter at det ble slått hardt ned på Mafia`n rundt om i verden søkte de tilflukt som mange andre kriminelle grupper her til lands. Med "dekke" i forsikringsbransjen var dem uhyre smarte. En såkalt "forsikring organisasjon" fungerer slik at det blir mest mulig penger inn og minst mulig penger ut! Hvis du er uheldig og kommer til skade og uteblir en betaling eller to kommer også en annen ubehagelig organisasjon kalt "Statens vegvesen" og klipper skilta dine.. Grusomt men nødvendig! Slik er det, ingen betaling... Ingen beskyttelse!

Over til saken!

Det har også kommet frem i utallige timer med overvåking at IF er av verste sort, jeg hadde aldri turt og gått til "sengs" med de gutta der... Selv om du er flink til og betale i tide viser det seg gang på gang at dem er fryktelig umoralske og tilbyr lite eller ingenting kompansasjon hvis en som i dette tilfellet kalt "Dagmar" skader deg eller dine nærmeste.

Til slutt kan jeg legge til at det alltid er viktig og lese det med minst skrift i et slikt "sammarbeid". Grunnen til det er fordi fakta som nevnes der brukes mot deg når du minst venter det og skaden allerede har skjedd.

Konklusjonen er at det finnes mange familier i "forsikringsbransjen", poenget mitt er at du må være bombesikker på hvem du stoler mest på før du ber om beskyttelse!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Tusen takk for svar... Å takk for et humoristisk innlegg Svolp, og jeg skjønner godt hva du mener akkurat nå... Jeg er ganske oppgitt.

De står flere plasser " Dette har du rett på " osv. og det kan se ut som jeg har rett på å få dette dekket, uten verken bonustap eller andre ting.

Det blir en telefon til IF i morga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg forstår det er situasjonen her er at du har en kaskoforsikring i IF på bilen din som nå har fått skader forårsaket av ekstremværet "Dagmar". Konklusjonen må da bli at IF skal dekke disse skadene som naturskader uten bonustap for deg. Det er i samsvar med det de selv skriver på nettet og i "Vilkårsammendrag motorvognforsikring" (Tar forbehold om at de fullstendige vilkårene som de henviser til som "den eneste sannhet" ikke har annet innhold...)

I "Vilkårsammendrag motorvognforsikring" på if.no står det bla. et stykke nede på siden:

"Det er ikke bonustap ved brann-, tyveri-, glassrute-, transport-, naturskader eller ved bruk av Veihjelp/SOS."

På fremsiden på if.no finner man følgende kunngjøring:

Aktuelt om "Dagmar"

Vi har meget stor pågang av henvendelser fra kunder som har fått skader på bygninger, båter og biler. Vi besvarer alle henvendelsene så raskt vi kan, men det må påregnes noe ventetid. Vi oppfordrer kundene våre å melde skader her på nett og skadene skal meldes som naturskade.

Erfaring har vist meg at forsikringsselskapene bare er kompis så lenge de får inn premien uten at du melder skader. Ser de muligheten for å måtte betale noe knurrer de og gjør seg både dumme og vanskelige på en gang. Derfor; sørg endelig for at en hver kontakt med selskapet dokumenteres grundig, helst skriftlig. Telefonsamtaler må du skrive referat/stikkord fra og ikke minst notere dato og tid for telefonsamtalen, hvem du snakket med og hvor lenge samtalen varte.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Slik jeg forstår det er situasjonen her er at du har en kaskoforsikring i IF på bilen din som nå har fått skader forårsaket av ekstremværet "Dagmar". Konklusjonen må da bli at IF skal dekke disse skadene som naturskader uten bonustap for deg. Det er i samsvar med det de selv skriver på nettet og i "Vilkårsammendrag motorvognforsikring" (Tar forbehold om at de fullstendige vilkårene som de henviser til som "den eneste sannhet" ikke har annet innhold...)

I "Vilkårsammendrag motorvognforsikring" på if.no står det bla. et stykke nede på siden:

"Det er ikke bonustap ved brann-, tyveri-, glassrute-, transport-, naturskader eller ved bruk av Veihjelp/SOS."

På fremsiden på if.no finner man følgende kunngjøring:

Aktuelt om "Dagmar"

Vi har meget stor pågang av henvendelser fra kunder som har fått skader på bygninger, båter og biler. Vi besvarer alle henvendelsene så raskt vi kan, men det må påregnes noe ventetid. Vi oppfordrer kundene våre å melde skader her på nett og skadene skal meldes som naturskade.

Erfaring har vist meg at forsikringsselskapene bare er kompis så lenge de får inn premien uten at du melder skader. Ser de muligheten for å måtte betale noe knurrer de og gjør seg både dumme og vanskelige på en gang. Derfor; sørg endelig for at en hver kontakt med selskapet dokumenteres grundig, helst skriftlig. Telefonsamtaler må du skrive referat/stikkord fra og ikke minst notere dato og tid for telefonsamtalen, hvem du snakket med og hvor lenge samtalen varte.

Lykke til!

Tusen takk for svar! Jeg snakket forøvrig med de idag, og det viser seg nå at det måtte vært gjort en "feil" tidligere. Det er da altså ikke bonustap på skadene. Endelig noe som går min vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Jeg snakket forøvrig med de idag, og det viser seg nå at det måtte vært gjort en "feil" tidligere. Det er da altså ikke bonustap på skadene. Endelig noe som går min vei!

Tror nok dette har vært en "feil" ja.....og det er nok ikke første gangen de gjør en "feil"... <_<

IF, we help you IF we want...

Hvis det ikke skulle ordne seg får du ta deg en telefon til Herr Dagmar og be han ordne opp etter seg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Jeg snakket forøvrig med de idag, og det viser seg nå at det måtte vært gjort en "feil" tidligere. Det er da altså ikke bonustap på skadene. Endelig noe som går min vei!

Godt at de i det minste kan innrømme feil. Uansett; sørg for å få det skriftlig - en mail fra saksbehandleren du snakket med der vedkommende bekrefter at skaden ikke medfører bonustap holder. Hvis ikke kan det jo hende at det dukker opp en "feil" senere også som ikke går i din favør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Har også på følelsen at alle saker får nei første gangen uansett slik at de får vekk de som ikke orker, så bare å spørre igjen, da er det litt mer medgjørlighet ofte.

Har IF selv men har aldri brukt forsikring, vurderer dog å bytte til Storebrand selv om de er det "samme" firmaet. Uansett hvilken selskap en har er det alltid mange som er missfornøyde med akkurat det.

Uansett lykke til med Dagmar skadene..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg har vært innom IF, Gjensidige, Storebrand, Vesta/TrygVesta/Tryg, Jernbanepersonalets Forsikring og nå Frende. Med unntak av IF har jeg vært fornøyd med alle sammen. Ikke noe tull hvis noe skjer, rask og effektiv saksmishandling og stort sett rettferdig resultat.

IF har utelukkende vært vanskelige å ha med å gjøre, har trenert saker (en åpenbar sak der jeg ble påkjørt i en rundkjøring klarte de å bruke 9 måneder på å komme til "skylddeling" i) og mye ansvarsfraskrivelse og legge bevisbyrden på meg/familien når det helt klart ikke var verken vår feil eller vårt ansvar å komme med beviser. I tillegg har de konsekvent vært dyrest av alle når jeg har innhentet tilbud, så jeg har ikke noen grunner til å velge dem igjen.

Og der klarte jeg jaggu å gå OT igjen...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Jeg snakket forøvrig med de idag, og det viser seg nå at det måtte vært gjort en "feil" tidligere. Det er da altså ikke bonustap på skadene. Endelig noe som går min vei!

Kort og godt knallfint, og overhode ikke som forventet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IF har vel ganske dårlig rykte når det kommer til å være villige til å betale ut. Det samme gjelder Nemi osv. Billige som fanden selv, men det straffer seg når du kommer opp i en sak, hvor du lurer på om det i det heletatt er vits med forsikring når du ikke får noe utbetaling.

Har Gjensidige selv, og de er det ikke noe problemer med(som jeg har opplevd). Man betaler gjerne litt ekstra, så slipper man å sitte i klypa når noe skjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Siste nytt fra min side er at IF bestilte time hos BMW uten jeg visste det, men det blir å haste seg hjem etter skole, få på vinterhjul på den for så å kjøre inn til Brages til klokka 1400! Den skal på takst!

Regner ikke med det blir noen små tall denne gangen. Mye småriper lakkskader / småbulker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SunDance_Kid

Litt off-topic, men har med IF å gjøre og noe som irriterte meg skikkelig. Ble kunde av de gjennom Møller når jeg kjøpte nybilen og var ganske så happy med prisen og det meste. Etter et halvt år ville jeg sjekke hvor landet lå i forhold til om jeg betalte en fair pris, og det viste seg at jeg kunne få et bedre tilbud i Gjensidige. Jeg sjekker jevnlig pris rundtom og et halvt år senere sjekket jeg igjen pris og tok tlf til IF som kunne gi meg en ok pris. Vel og fint det, men selgeren mumlet noe om innestående beløp, da kom det en varsellampe på hos meg. Hva var dette snakk om? Jo, etter at jeg flyttet fra IF hadde jeg hatt penger til gode på forsikringspremien min. Utbetalte de den til meg ved avsluttet kundeforhold? neida, den "sparte" de på for meg slik at jeg kunne få et bra tilbud nå, med mine penger! Et halvt år etter! flottings.. :) Snakk om service! Sorry litt off topic.. ;)

Lykke til med bilen på takst.. Make 'em pay! ;)

Endret av SunDance_Kid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som IF på sitt beste, jeg skulle bytte selskap fra IF for en god stund siden men det var ikke bare bare, de "glemte" å slette meg som kunde så lenge at jeg betalt både IF og det nye selskapet i 2-3 måneder, måtte nesten engasjere jurist for å komme meg bort fra faenskapen :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige har faktisk noe lignende. Førere under 23 får høyere forsikringspremie, det vet vi jo alle, men hos Gjensidige får du utbetalt tilbake ca 6500kr når du har hatt lappen i 5 år! Men det går IKKE å få litt av det utbetalt (f.eks for 2 år) når du bytter selskap..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...