Gå til innhold

Mf og tøymykner


-Thomas-

Recommended Posts

Tror muligens at jeg har glemt å skylle tøymyknerbeholderen en eller annen gang for jeg synes CG tørkehånklene har begynt å legge igjen for mye vann på bilen. Er løpet kjørt eller er det mulig å rette opp skaden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkehånkle skal da normalt ikke bli skittent så jeg ser ikke helt poenget, men skal prøve det for å se om jeg får reddet de.

Men vil uansett tøymykner ødelegge mf kluter? bruker ikke det, men det hender at fruen plutselig starter ei maskin med mine kluter og da er jeg alltid like spent på om hun har hatt i mykner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Jeg vasker mine på 90 og lar de ligge i litt Surfex og varmt vann over natta...

Vil dette fjerne tøymykner hvis skaden er skjedd?

Du legger de i Surfex før maskinvask regner jeg med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Tøymykner ødelegge klutene ja. Om man får rettet det opp igjen vet jeg ikke, samboeren vet at ho ikke skal røre klutene mine, så har aldri fått de utsatt for tøymykner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tøymykner legger vel bare igjen en "beskyttelse" i tøyet/MF. Denne effekten må da vaskes ut igjen ved neste vask? Klær blir jo stive hvis du ikke bruker tøymykner en gang?

En annen ting jeg har lurt litt på er om feks hvis jeg vasker tørkehåndkler sammen med annen MF og da spess MF jeg har brukt på voks/quickwax ol. Dette kan jo ha en viss smitteeffekt? Spesielt ved så lav temp som 40. Så derfor begynte jeg med bløtlegging av disse "problem-MF". Så alt i samme maskin på 60. Og det ser ut til å funke fint det. Klarer liksom ikke å få meg til å kjøre en maskin for to tørkehåndkler. Må jo tenke litt ENØK og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du kjøpe fleire tørkehåndkle! ;)

Eg vasker tørkehåndkle og mf adskilt. Alt vaskes på 90 grader.

Kan være greit å legge dei i ei bøtte med surfexblanding før vask for å få vekk litt dritt slik at dei holder på vannet og ikkje støter det vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Prøv kanskje å bruke litt eddik i skyllebeholderen..

Mulig det hjelper.

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Prøv å legge de i SurfexHD over natta og se om det hjelper.. Tøymykner tetter porene til Mikrofiberen så den mister absoberingsevnen sin..

Tøymkner skal IKKE brukes på Ull, klær med Lycra/elastan, dunjakker, softshell, goretex/sympatex/protex (alt pustende)

Tøymykner tetter porene i pustende plagg og ødelegger stretch i produkter med lycra, missfarger dun jakker mm, så for meg så bruker jeg ikke tøymykner på noe her hjemme...

Om du MÅ bruke den, kan den brukes på ting som er REN bomull, ikke noe annet (håndkler feks om du liker å smøre vannet utover kroppen din)

Tøymykner er et nei produkt her hjemme

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Heter ikke tørke det Bernhard, det heter "dekke deg til" når jeg kommer med håndkle og du er i nærheten...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker tørkeklutene for seg selv, blander ikke de med kluter brukt til voks osv. Sist brukte jeg surfex på to håndkler som ble skitne pga kom borti dekket. Lå i bløt med surfex nesten et døgn før de ble puttet i maskin på 60 grader. Skummet godt av surfexen da gitt! Og de ble helt rene igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...