Gå til innhold

Vaskeplass i Bærum?


Krisse

Recommended Posts

Vinteren er i full gang her i området, og siden det snart er for kaldt til å vaske ute, så har jeg noen spørsmål. Er det noen som vet om steder i Bærum, som man kan vaske bilen DCN-style uten å få en haug med folk på nakken som maser jævlig på at man må bli ferdig?! (erfaring.....) Bensinstasjonene i området klikker fullstendig hvis man har med andre produkter, så er en stor risiko.... kjipt å bli sendt ut uten å ha fått spylt av osv.. :thumbs: Har sendt litt mailer til ''bilpleiefirmaer'' i området idag, så får se om det kommer noe ut av det også :thumbup: Pøs på med forslag, bedre med et for mye enn et for lite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med samme problem! Skal prøve å godsnakke litt med Nils på Statoilen i Nadderudveien, men vet ikke om det funker å stå der. I fjor brukte jeg Statoil Skøyen, men brukte kun avfetting og felgrens, ikke håndvask og tørk + QW osv.

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med samme problem! Skal prøve å godsnakke litt med Nils på Statoilen i Nadderudveien, men vet ikke om det funker å stå der. I fjor brukte jeg Statoil Skøyen, men brukte kun avfetting og felgrens, ikke håndvask og tørk + QW osv.

Er der jeg tar berøringsfri vask jeg også... problemet er at det er like mye folk der som på Sandvika Storsenter (= håpløst til tider), du får bare godsnakke, og si at det er flere som er interessert i å gjøre en deal mtp dette.... :thumbs: Vet du hvor Truckstop-stasjonen ligger?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er der jeg tar berøringsfri vask jeg også... problemet er at det er like mye folk der som på Sandvika Storsenter (= håpløst til tider), du får bare godsnakke, og si at det er flere som er interessert i å gjøre en deal mtp dette.... :thumbs: Vet du hvor Truckstop-stasjonen ligger?

Jepp, I will.

Jeg vet hvor Shell på Rud ligger ja, og der er det opplegg for buss og lastebiler, så er vel her. Ligger rett ved E16, ikke langt unna plantasjen og slikt. Vi får prøve og dra dit :) Hører vaskehallen til Shell eller "Truckstop"?

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på denne. Har det for meg at det ikke er mange steder en kan stå i fred. Kommer ikke på noen i Asker i alle fall. Kunne med fordel vært et sted der hvor man kan bruke litt tid, og i tillegg vært en anelse varmt, cirka 15 ish celsius...

Keep it updated :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene av de to vaskehallene er tilgjengelig for privatpersoner med vanlig påfyllingskort man kjøper inne på Shell'n der - den andre er primært for lastebiler og slikt, og der går ikke dørene opp når man swiper kortet. I snitt bruker jeg ca 200,- der inne på kundebiler - men da er det mye HT-bruk. På mine egne går det 80-110 omtrent av penga på kortet. Lengste jeg har stått der var fra 23.15 til 01.40 natt til en lørdag - mest møkkete LandCruiser jeg har vært borti, og det gikk med en del selv-blanda kjemikalier...

Brukte å stå på Shell på Makedonien, men har gått lei av svampegnikkende sure taxi-sjåfører og arrogante gamle blærums-snobber som bare syter og gnåler. Har kastet et par vaskehansker etter de største toskene.....

Endret av Essiek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene av de to vaskehallene er tilgjengelig for privatpersoner med vanlig påfyllingskort man kjøper inne på Shell'n der - den andre er primært for lastebiler og slikt, og der går ikke dørene opp når man swiper kortet. I snitt bruker jeg ca 200,- der inne på kundebiler - men da er det mye HT-bruk. På mine egne går det 80-110 omtrent av penga på kortet. Lengste jeg har stått der var fra 23.15 til 01.40 natt til en lørdag - mest møkkete LandCruiser jeg har vært borti, og det gikk med en del selv-blanda kjemikalier...

Flott info! Har du spurt betjeningen om å få bruke medbrakte kvalitetsprodukter, eller bare drar du på tidspunkt du satser på at du er alene?

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott info! Har du spurt betjeningen om å få bruke medbrakte kvalitetsprodukter, eller bare drar du på tidspunkt du satser på at du er alene?

Spørre? :)

Det eneste som står der er at man bør begrense tidsbruken "during business hours". Har vel hatt over 50 vask der nå, og ennå ikke sett noen "betjening" bortsett fra når jeg går innom stasjonen for å fylle på kortet først. Ved et par anledninger har jeg latt folk gå foran meg i "køen", men det er jo plass til tre biler (minst) inne samtidig (det er HT-opplegg til to biler samtidig). 18-metere har fortsatt god plass der inne... Utkjøring i begge ender, tilgang til vann (jeg har dog med meg en eller to ferdigblanda bøtter uansett), greit trykk i HT-anlegget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her jeg også, hvis det er noen som har funnet et sted si fra. Jeg vil være med.

Og hvis det må leies ut for en liten summ imnd eller hva det måtte være, jeg er med.

Så lenge det er inne og det som treng er der og kan benyttes så og si når man trenger det :)

Give me a call :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på billingstadslette rett ved ferrari/mazerati sjappa er det en fin vaskeplass. Her er det 5 plasser eller noe og aldri kø på denne tiden av året!

Jeg prøvde å finne denne på fredag, men fant den ikke. Så rundt ved AB-trafikkskole og Shell. Ligger den inne på plassen til Autostrada? :)

Slenger meg på her jeg også, hvis det er noen som har funnet et sted si fra. Jeg vil være med.

Og hvis det må leies ut for en liten summ imnd eller hva det måtte være, jeg er med.

Så lenge det er inne og det som treng er der og kan benyttes så og si når man trenger det :)

Give me a call :)

Har du fått svar fra det stedet man kunne leie i Bjerkelundsveien? Jeg har ikke fått snakket med noen der enda...

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å finne denne på fredag, men fant den ikke. Så rundt ved AB-trafikkskole og Shell. Ligger den inne på plassen til Autostrada? :)

Den ligger på andre siden av veien for Kiwi-butikken, litt nærmere slependen enn Shell. Rett nedenfor Mitsubishi-forhandleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg fått testet selvvasken på truckstasjonen på Rud. Må si det er det beste alternativet på vinteren som jeg har testet :) Tidligere har jeg benyttet meg av selvvask på Statoil Skøyen + Nadderud + Lilleaker, men her har man ikke nok tid eller mulighet til å vaske DCN-style. På Rud fikk jeg brukt Prickbort, Surfex, Rim7, foam fra hallen, høytrykk fra hallen, for så og tørke og legge på QW på to biler, uten å få kjeft eller at det ble lang kø. Valgte kanskje også en lur dag mtp. vask siden det snødde relativt mye idag.

Fylte opp kortet for 200,- og når jeg dro derifra hadde jeg ca 35,- igjen etter to biler :)

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått testet selvvasken på truckstasjonen på Rud. Må si det er det beste alternativet på vinteren som jeg har testet :) Tidligere har jeg benyttet meg av selvvask på Statoil Skøyen + Nadderud + Lilleaker, men her har man ikke nok tid eller mulighet til å vaske DCN-style. På Rud fikk jeg brukt Prickbort, Surfex, Rim7, foam fra hallen, høytrykk fra hallen, for så og tørke og legge på QW på to biler, uten å få kjeft eller at det ble lang kø. Valgte kanskje også en lur dag mtp. vask siden det snødde relativt mye idag.

Fylte opp kortet for 200,- og når jeg dro derifra hadde jeg ca 35,- igjen etter to biler :)

Supert :) Da gjennstår det bare å finne plassen for min del, lett i området uten hell, men får vel ta en tur til :) Du skriver ikke noe om berøringsvask?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert :) Da gjennstår det bare å finne plassen for min del, lett i området uten hell, men får vel ta en tur til :) Du skriver ikke noe om berøringsvask?

Du bare kjører mot Biltema på Rud, og når du kjører av hovedveien til venstre inn til Biltema, fortsetter du bare rett frem, og ikke inn den smale veien til Biltema.

Joda, berøringsvask var selvfølgelig med siden jeg la QW :) Er kran der, men tok ikke sjangsen så jeg fylte opp CG-bøtte med Meguiars Wash & Wax med gammaseal og gritguard.

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bare kjører mot Biltema på Rud, og når du kjører av hovedveien til venstre inn til Biltema, fortsetter du bare rett frem, og ikke inn den smale veien til Biltema.

Joda, berøringsvask var selvfølgelig med siden jeg la QW :) Er kran der, men tok ikke sjangsen så jeg fylte opp CG-bøtte med Meguiars Wash & Wax med gammaseal og gritguard.

Takk, skal sjekke :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke åpningstider har Shellstasjonen på Rud?

Og et annet spørsmål: Er dette virkelig det eneste stedet i Oslo-området hvor man kan stå innendørs en time eller to i fred og ro, med tilgang på vann? Finnes det ingen andre vaskehaller hvor man har den muligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...