Gå til innhold

VW Passat


mgreen

Recommended Posts

Tenkte det var på tide jeg la ut noen bilder av familiebilen. Dette er mitt første forsøk på litt seriøs detailing.

Bilen, en 99 Passat 1,8T, ble innkjøpt i mai i år. Dessverre var den ikke mye å se til på det tidspunktet. B.O. Steen trakk 20000,- for lakkskader ved taksering. Jeg kjøpte bilen av min eks svoger (som jobber hos B.O.S) så jeg fikk den for 60000,-.

Med ønske om en litt finere bil begynte jeg å surfe rundt etter tips og råd, og havnet til slutt her hos dere :)

Etter mye surfing og ikke minst handling (PS! Takk Ketil) ble det full shining på hytta i sommer. I min iver etter å tilbakelegge de 25 milene til hytta så jeg kunne begynne, klarte jeg selvfølgelig å glemme kamera hjemme :( . Derfor eksistere det ikke noen før-bilder av bilen.

For å gjøre en lang historie kort ramser jeg bare opp en del av de produktene som ble benyttet i sommer.

Megs Gold Class Car Wash

Prickbort

Sonax Xtreme felgrens

Riccardo Clay med Chemical Guys Extreme Slick Synthetic Quick Detailer

Div Menzerna produkter sammen med Sonus Pads (Maskin: Megs G220)

Pinnacle Signature Series II voks

Black WoW

3M Glassrens

+++

Siden dette var mitt første forsøk på maskinpolering ble jeg ikke kvitt alle feilene i lakken men tipper jeg havnet på et sted mellom 80 og 90 prosent korreksjon. Så alt i alt var jeg ganske fornøyd.

Siden kone og barn var bortreist i helga var planen at bilen skulle få litt stell. Det ble full vask, en runde med voks, litt Black WoW ++

Men nok prat, her er bildene.

IMG_0476.jpg

IMG_0495.jpg

IMG_0497.jpg

Noen refleksjonsbilder til slutt.

IMG_0466.jpg

IMG_0485.jpg

IMG_0489.jpg

IMG_0471.jpg

Det var det. Fyr løs med tips og råd.

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut det der :) Men FY!!!! Ikke sett boksen direkte på lakken er du snill... hehe

Godt jobbet :)

Tørket forsåvidt av den først, men som sagt - nybegynner vet du ;)

Ser strøkent ut det der! B) Var det 3M sin glasspolish du brukte? Evt. framgangsmåte?

Nei. 3M Glassrens på spray. Kun til vask av rutene.

Flott resultat Morten...

Var vel litt jobb når du går på med D/A maskin på VAG?

Jepp. Ble en del jobb. Har kjøpt meg en roterende gjennom jobben nå. Tenkte kona sin bil blir et bra prosjekt å trene med den maskinen på.

Endret av mgrren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Åssen roterende ble det da?

En fra 4CR. Tysk variant av 3M. Koster vel rundt en 1000 lapp men jeg betalte bare drøyt 400 for den. Hadde akkurat betalt 2000 for Megs maskinen. Også den innkjøpt gjennom jobben, men via en underleverandør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Ble en pen passat det der :) lykke til med roterende, du kommer til å glise fra øre til øre ;)

Ser ut som det er en pen farge på bilen også.. Er det sølv/mintgrønn eller.no?

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Ble en pen passat det der :) lykke til med roterende, du kommer til å glise fra øre til øre ;)

Ser ut som det er en pen farge på bilen også.. Er det sølv/mintgrønn eller.no?

Er i følge vognkortet grønn, men jeg heller litt mer mot en blåtone av noe slag.

Litt spesiell farge egentlig. Hadde nok ikke vært førstevalget hvis jeg hadde kjøpt den ny, men jeg trengte en bil til og tilbudet var bra så da ble det denne. Den vokser egentlig på meg dag for dag.

Har en Futura gul Golf4 også, så det er litt av en samling når kona og jeg parkerer ved siden av hverandre...

Endret av mgrren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke at eg fornærmet deg, men eg har en tendens til å kanskje overreagere på ting som kommer i kontakt med lakken. Derimot om du setter den på en ren og pen microfiberklut neste gang så blir eg kjempefornøyd hehe.

Og ja du har gjort en knallbra jobb med bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke at eg fornærmet deg, men eg har en tendens til å kanskje overreagere på ting som kommer i kontakt med lakken. Derimot om du setter den på en ren og pen microfiberklut neste gang så blir eg kjempefornøyd hehe.

Og ja du har gjort en knallbra jobb med bilen :)

Overhode ikke :)

Microfiber er notert. Ble nok litt ivrig i jakten på refleksjonsbilder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan love deg at releksjonsbildene blir endå kulere med Microfiber, spesielt om du setter voksen på en brettet

Chemical Guys 530xl Microfiber klut. De er bare rå til fjerning av overflødig voks i tillegg. Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

bra jobba dette her... så jo ikke ille ut i lakken den der, hva var det de trakk for? Du må i allefall ha fjernet det som dro ned... :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra jobba dette her... så jo ikke ille ut i lakken den der, hva var det de trakk for? Du må i allefall ha fjernet det som dro ned... :)

Mye skyltes nok generelt stygg lakk. Det fikk jeg jo ordnet mye av. Men det gjenstår mye steinsprut, en liten skade på venstre forskjerm og en syk ripe i taket som jeg ikke aner hvordan forrige eier klarte å få til.

Jeg jobber i et firma som selger billakk, og kjenner en del billakkerere så mulig det blir lakking av panser, tak og forskjermen i løpet av vinteren. Får det rimelig billig. Tenkte bare jeg skulle øve meg litt på flekking av steinsprut først, for læringens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...