Gå til innhold

Tips til trådløs værstasjon/termometer


Are G

Recommended Posts

Kunne tenkt meg et trådløst termometer som jeg kunne hatt montert inne med to eksterne følere.

En til å ha i boden så jeg vet når voksen min fryser og en til å ha ute så jeg kan se når det er kaldt ute.

Noen som har tips til dette? Trenger ikke masse fancy funksjoner men antar det ikke finnes så mye som har to følere.

Helst noe du har selv prøvd, og ikke bare et eller annet fra Biltema på nett som ikke nødvendigvis funker så bra.

Har hatt 3 stk fra Biltema med en føler og alle tre har dødd i løpet av halvår så de har ikke akkurat imponert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen, ja. Men veldig simpel i forhold til de andre det linkes til her. Måler kun temperatur. Viser kun en temperatur om gangen, og du må til og med kjøpe ekstra sensor til 400kr for å få målt utetemperaturen. Synes 1100kr er dyrt for noe så simpelt :)

http://www.clasohlso...px?id=167262846 Denne viser f.eks ute og inne temperatur, det følger med en giver og flere kan kjøpes for 69kr stk.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset handler vi fort så jeg kjøpte den første som ble foreslått med en ekstra føler.

Foreløpig virker det greit, har ikke gått ut med temperaturmåleren, men det viste ca det samme når de lå på samme bord, så det er jo oppløftende. Nå viser ute 23 grader og inne 22,9 grader, mens fuktighet er hhv 44 % og 47 %.

Den viser lit høyere i boden nå enn jeg trodde det var der, men har et termometer der inne også som jeg kan dobbeltsjekke.

Ellers var det litt underlig at denne var forhåndsprogrammert med alarm kl. 06.00, hadde ikke gjort noe annet enn å skru den på så rett før midnatt hørte vi noe jævla skrål fra stua, og da stod alarmen på..

Og du har helt rett Suse, vi snur ikke på krona når vi kjøper bilpleie, og for de som f.eks. er studenter (eksempel: meg) så må man snu ekstra mye på de andre kronene for å kompensere... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den gamle modellen av denne:

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=161166598

med to slike:

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=154374067

Selve displayet henger i TV-stua i andre etasje (som jeg vanligvis befinner meg). Så har jeg en ekstern giver på kjøkkenet i første etasje og en ute i ytterboden som jeg har trukket sensoren ut gjennom veggen for måling av utetemperaturen.

Har latt både hoveddisplay og begge giverne ligge en stund sammen inne for å sjekke avvik. Men her var det snakk om max. 0,3 grader eller noe sånt. Greit nok for meg det.

Mine BMWer

 

Instagram: 

Privat: @stigj77  

Bil: @bmwe86driver

Gnikk: @unikbilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke lenge den første sensoren holdt nei..

Har ikke kommet noe signal fra den siden i går engang..

Skal prøve å skifte kanal på den, men forundrer meg ikke om den har tatt kvelden, ettersom i går var "altsomkangågaltskalgågalt-dagen"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du være kar går du for denne :D

http://www.jernia.no/k/ki.aspx?sku=652500

Til den kan du kjøpe ekstra sensor også. Se fanen "tilbehør".

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke lenge den første sensoren holdt nei..

Har ikke kommet noe signal fra den siden i går engang..

Skal prøve å skifte kanal på den, men forundrer meg ikke om den har tatt kvelden, ettersom i går var "altsomkangågaltskalgågalt-dagen"....

Har du prøvd å søke etter den?

Hender den jeg har i garasjen mister kontakt med hovedenheten, men den dukker opp igjen når jeg søker etter den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør jeg det?

Har trykket på reset-knappen på senderen.

De kom opp av seg selv så ville tro de skulle komme opp igjen av seg selv på nytt selv om de faller ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. nei dessvere så hjalp det ikke :/

Finner bare ene av de to senderne..

Skal ikke være lett å holde oversikt over temperatur gitt..

Da er dette i tilfelle nr 4 i rekken jeg har tatt livet av i løpet av noen uker etter installasjon (3 dager er vel nesten rekord?) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du være kar går du for denne :D

http://www.jernia.no...aspx?sku=652500

Til den kan du kjøpe ekstra sensor også. Se fanen "tilbehør".

Har du forsøkt denne? Kjøpte den til fattern idag, som julegave, hva gir man til mannen som har alt og kjøper det han trenger? Gir han noe han egentlig ikke trenger...... Var en 1000 lapp billigere da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, den gylne regel sier at om man ikke vet hva man skal kjøpe så kjøp noe som kan spises eller drikkes.

Derfor jeg tenker sprit, og da selvfølgelig ikke vanlig vodka, men noe mer interessant som en fin cognac el, alt etter mottakerens gane.

Og nei, man får aldri for mye fin cognac... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...