Gå til innhold

BSA sin SAAB 9-3SS, 2.0t | Oppgradering til xenon prosjektor


bsa

Recommended Posts

36 minutter siden, HeT skrev:

En potensielt bitteliten derail, men siden det gjelder en saab satser jeg på det går greit ;) jeg har samme lykt som over, bare med orginal xenon. Tenkte først jeg skulle hive inn xenonpærer i langlysa for litt bedre lys, men etter å ha lest mange av dine informative innlegg her på dcn skjønte jeg det potensielt kunne være litt dust. Videre surfing resulterte i at jeg bestilte et par osram rallye fra mekonomen, men de kom med kontrabeskjed idag at de ikke fører varen likevel.

Så, to spørsmål:

1. Er det uproblematisk å kjøre 65w i lykta med tanke på varme? Jeg er klar over at spenningsfall i ledninger og kontakt kan være et problem, men det skal jeg nok få fiksa i så fall.

2. Hvor får man kjøpt disse? De ser litt ut til å være utgått. Fant en britisk nettbutikk som fører de, men det ble gruelig dyrt med frakt og bamsemoms. 

Null stress for min del. Jeg lurer inn min erfaring og jeg.

1: etter loggen har jeg putra rundt med mine i nærlysa i over to år og har ikke sett noe tegn på at de har gjort noe ugagn. Da jeg kjøpte mine googla jeg endel og fant ingen med negative erfaringer rundt de.

2: mine ble vel kjøpt på ebay. @Christer har kanskje noen liggende, ellers så forundrer det meg hvis han ikke vet om et sted ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Knalltøff logg, du har jaggu brukt mangen døgn på denne bilen !

Håper det er greit om jeg spør deg om litt nå og da :) 

Har selv en 9-3, 2005modell. Og jeg lurte på om det er mye jobb med å skifte lagerbøssingene/foringene på stabstag bak ? Disse klunker fælt nå og må skiftest.

Ellers lurte jeg også på om du vet om en bok eller pdf hvor jeg kan finne riktig tiltrekningsmoment på dvs bolter og slikt på bilen? Vil helst være sikker på at momentet er riktig :)

 

MvH Erik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, believe93 skrev:

Ellers lurte jeg også på om du vet om en bok eller pdf hvor jeg kan finne riktig tiltrekningsmoment på dvs bolter og slikt på bilen? Vil helst være sikker på at momentet er riktig

Jeg kunne tenke meg at det meste slikt står i instruksjonsboka. 

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, believe93 skrev:

Ellers lurte jeg også på om du vet om en bok eller pdf hvor jeg kan finne riktig tiltrekningsmoment på dvs bolter og slikt på bilen? Vil helst være sikker på at momentet er riktig :)

 

MvH Erik :)

Finn frem instruksjonsboka, mener å huske det er ca 110Nm.

- SAAB 9-3 AERO TTiD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...