Gå til innhold

Liten test: No gloss spray (uten bilder)


bilmagikeren

Recommended Posts

bilmagikeren

Tenkte å legge ut en liten test av Scholl No Gloss spray.

Jeg har MEGET begrensede datakunnskaper, og har problemer med å laste opp bilder, så det blir bare tekst denne gang.

Scholl no gloss kommer i vanlig scholl sprayflaske, som jeg synes er helt grei, kanskje litt dårlig stråle, men det er problemfritt. Det er vel et produkt som kun skal beskytte, så jeg har behandlet overflaten med lime prime light først. Jeg har ikke fått testet produktet så mye, har kun brukt den på min egen bil, tror det er b-stolpen? eller c? ikke sikker. Uansett Det er matt sortlakert, og meget lett å skrape,lage ripe etc..

Påføring: Sprayer på produkt, prøver å jobbe inn produktet litt med en microfiberklut, er tynntflytende så renner veldig lett på vertikale flater. No gloss hazer ikke, den jobber seg vel bare inn og tørker så ikke nødvendig å buffe av på noen måte. Jeg gjorde det, men tror det ble litt mye produkt på lakken.

Den blir enda mattere om man buffer litt etterpå..

Utseende: No gloss betyr jo ikke akkuratt blending:) Så det er vel ikke å forvente, men overflaten får "shine", glinser litt mer. Man kan se hvor det er behandlet på overflaten. Vannet beader og sheader som på en vanlig sprayvoks, .

Varighet: Denne har som nevnt tidligere ikke blitt brukt såå mye, men ut i fra mine erfaringer har den holdbarhet som en QD, er jo fin å bruke sammen med den QD man bruker til vanlig etter vask.

Ettersom jeg bruker produktet utover vinteren, kan jeg prøve å oppdatere posten litt.

Konklusjon: Jeg synes Scholl No Gloss er et etterlengtet produkt. Nå blir det jo bare flere og flere produkter til matte overflater, og det er bra! Jeg personlig kunne kanskje tenke meg litt "tykkere" produkt, men det er bare personlige preferanser, dette er en sprayvoks og da er det det:) Kan jo ev spraye produkt på en pad, for så å påføre. Utseendet får seg et "løft" og du har god samvittighet for at den matte lakken er beskyttet også!

Prisen er 159.- og er VELDIG drøy i bruk, så her har man produkt i evigheter..

Scholl No Glos spray selges hos Scandicshine, og kan sendes pr.brev

Blir feil med noe terningkast, da jeg ikke kan sammenligne med noe lignende produkt, men et finfint suplement til "samlingen" og om man ikke har matte overflater, får man kanskje inn en kundebil med det.Anbefales:)

P.S dette er ikke noe deffinitiv konklusjon på produktet, bare mine personlige erfaringer på egen bil:)

Skal som nevnt prøve å oppdatere litt utover vinteren.

Martin

Endret av cocos

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...