Gå til innhold

Hvilken batteridrill skal man velge


kjetild

Recommended Posts

God morgen alle sammen.

Midt i bygging av garasje, og oppkjøring til julestria i butikken min, inntok den gamle B&D drillen pensjonistlivet.

Det bringer selvfølgelig dette på banen.

Hvem er best, og hva p..... skal man velge. Har lest ymse tester, og det er jo mye bra der ute.

Tenker ikke legge no stort mer enn en tusing i dette nå, da det pr tid finns en del anna å svi av penga på.

Tilbakemeldinger/erfaringer og stayclears mottas med tak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Are G

    4

  • truhaa

    3

  • Bernhard

    3

  • rudilgr

    2

Bruker Makita på jobb eg og, har opplevd å måtte bytte batteri noken ganger. Men det skyldest for tøff bruk.

ellers kjempe drill. både den med slag og uten.

ellers er vel Hitachi ein av di ledende på markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makita er jeg veldig fornøyd med ihvertfall, brukt den med så store trebor at små flammer sto ut av motoren, funker fortsatt fjell :-)

'18 Mitsubishi Outlander Phev

'17 Toyota Hilux dCab (firmabil)
'10 Ford Focus "wrc" 2.9L Evo, rallycross

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er bra. Tåler også litt vann, er IP 56.

http://www.finn.no/f...nnkode=25801492

panasonic IP tough tools serien er bra, lette maskiner. men generasjonen rett før var dritt. bruker selv 14,4 batteridrillen og muttertrekkeren på samme batteri. men på jobb som rørlegger foretrekker jeg festtool 18volteren min:P aldri likt makita/dewalt til mitt bruk pga tyngden. men pris er somregel avgjørende faktor og for 1000,- får du bare selve kroppen til panasonic uten batteri og lader.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå Bosch er ikke til å kimse av men som det er nevnt over, sørg for 13mm kjeft. Hvis du bruker drillen mye til å sku må du passe på tyngde og størrelse. Blir fort senebetennelse av svære, tunge driller og masse finarbeid :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en makita http://www.makita.no/?sisu=tootekataloog&lang=nor&id=4121&mid=209&kat=536 å er meget godt fornøyd, men dette er en drill i ca 3000.- kr klassen.

Ettersom trådstarter ikke skulle bruke mere en ca 1000.- så er det vel Dewalt eller Bosh som gjelder i den priskalssen.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ening med de fleste andre her, kjøp Makita du vil ikke angre på å legge ut disse ekstra kr. Mer bruker vennlig, holder kanskje livet ut, miljøvennlig er det også om du bryr ded om det ;-) Og husk du fortjener en heftig julegave til deg selv du også :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Panasonic'en som er nevnt over her på jobb - både muttertrekker og drill, og jeg har ikke brukt bedre maskin. De er lett og hendig, kompakt i kroppen og smal i grepet, og sterk som en bjørn! Batteritiden er også eksepsjonell.

Har også Hitachi privat og var svoren tilhenger av det merket, men de er altfor tung. Særlig 18V-maskinen.

Men tror du ryker på budsjettet ditt... ;)

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer

Har Makita privat og en Panasonic 14,4V på jobben og Panasonic maskinen holder til å skru skruer. Makitaen er sterke og bedre men til gjelngjeld er den litt tyngre. Men det viktigste er å kjøpe en maskin til det du skal bruke den til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har den gamle versjon av panasonic på jobb, 14,4 V sterk som juling og batteriet holder lenge + at den tåler en støyt. men vet ikke om de selges lenger?

ellers liker jeg milwaukee C14DD maskinen også. Makita er heller ikke å forakte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Panasonic er knallbra, blå Bosch har jeg også her og de er også ok maskiner til normalt bruk..

Det jeg har funnet ut er at du sparer på å handle deg en litt bedre drill en de billigste..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Billige driller er billige av en grunn...

Kan ikke se en eneste drill her som ikke ligger i "proff" segmentet.....

Dewalt er gode "skru" driller men ikke så gode til borring.

Etter å ha vert innom de fleste varianter så er Hitatchi de drillene som lever lengst i det yrket jeg driver.

Mens det finnes f.eks festo driller som bare er laget for "snekker" skruing. som f.eks kjøkken, terrasser, bord osv....

Du får ikke en drill for tusingen med et realt godt lipo batteri. så det er her de største forskjellene vil ligge...

på batteri kappasitet og styrke.

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...