Gå til innhold

Holder handlelisten min mål?


imsland

Recommended Posts

Hei.

Jeg er ny innen detaling, har altid vært opptatt av ren bil.

Startet med europris turtlewax. Lærte at MG step 1-2-3 var bedre.

Jeg bruker pr. idag

MG step 1

MG step 2

MG NXT tech wax

MG step 3

I den rekkeføge.

Etter mye lesning frem og tilbake har jeg funnet ut at jeg vil lære mer om korrigering og detaling.

Jeg tenkte og gå vekk i fra MG da den ikke fjerner riper, men gjemmer dem.

Produktene jeg tenkte og bruke er:

prickbort

MG NXT såpe

Scholl S13

Scholl S17+

Scholl S40

dodo juice blue velvet.

Vil dette være en oppgradering?

Noen andre tips på produkter som kan være greit og starte med?

Jeg har forstått det slik at Swisswax er "top of the class" men her er jo prisen sky høy også, så jeg vil ikke begynne der enda.

MvH.

Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit :)

Produktene du har listet opp er "proffprodukter" som skal brukes med maskin, har du maskin?

Ellers trenger du jo microfiber, påføringspads, maskinpads, div.såpe og avfetting, felgrens osv. osv., det startes jo slike tråder omtrent daglig så hvis du søker litt finner du nok masse info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Ser bra ut det. Du mener vel Scholl S3+ Gold? ikke S13?

Dodo Juice sine vokser er knall bra, så det er ikke noe å være redd for ;)

Den MG såpa er vel den som er ganske sterk? Så ikke bland den så sterkt når du vasker bilen (fjerner voksen etter en stund)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit :)

Produktene du har listet opp er "proffprodukter" som skal brukes med maskin, har du maskin?

Ellers trenger du jo microfiber, påføringspads, maskinpads, div.såpe og avfetting, felgrens osv. osv., det startes jo slike tråder omtrent daglig så hvis du søker litt finner du nok masse info.

Takk

Ja jeg har maskin, jeg er klar over at dette er og ta ett skritt videre, men en gang må man jo prøve.

Jeg har selvsagt masser av microfiber, pads osv.

Dette er det jo ikke og ta feil av.

Men dette med lakk korrigering er det tilnærmet umuligt og lese seg til, jeg har forsøkt, men ved 110 forskjellige anbefalinger er det vannskelig og avgjøre hva man skal prøve seg på.

Ser bra ut det. Du mener vel Scholl S3+ Gold? ikke S13?

Dodo Juice sine vokser er knall bra, så det er ikke noe å være redd for ;)

Den MG såpa er vel den som er ganske sterk? Så ikke bland den så sterkt når du vasker bilen (fjerner voksen etter en stund)

Var det jeg mente ja, grov - medium/fin - fin.

Vil denne voksen være mer holdbar enn det jeg har brukt tidligere?

etter hva jeg har forstått er det forskjell på sealer og voks.

Da er det vel slik at jeg burde hatt en sealer før jeg har på voks?

Jeg har også fått med meg at NXT såpa er ganske sterk, så jeg tenktye jeg kunne bruke MG sin wash & wax såpe eller hva den nå heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

En fersk diskusjon her har vel slått fast at det ikke er noe poeng i å ha en voks over en sealer, da voksen inneholder løsemidler som vil løse opp og fjerne sealeren... så velg enten voks eller sealer.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fersk diskusjon her har vel slått fast at det ikke er noe poeng i å ha en voks over en sealer, da voksen inneholder løsemidler som vil løse opp og fjerne sealeren... så velg enten voks eller sealer.

Hvilke diskusjon var det? Den konklusjonen har gått meg hus forbi!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor Dodo Juice Blue Velvet?

Vet ikke hvilken farge det er på bilen din, men det finnes flere forskjellige varianter for forskjellige farger.

Bruker selv Purple Haze da jeg hadde en svart bil tidligere, og har nå en "mørk" blå en...

Endret av Xanderion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor Dodo Juice Blue Velvet?

Vet ikke hvilken farge det er på bilen din, men det finnes flere forskjellige varianter for forskjellige farger.

Bruker selv Purple Haze da jeg hadde en svart bil tidligere, og har nå en "mørk" blå en...

Mine biler er Grønne, BMW boston green og BMW oxford green.

Dette er vel mørke farge så vidt meg bekjent.

Er Purple Haze bedre?

Det står at det er til mørke biler begge 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Begge de 2 voksene skal være ganske like. Hoved forskjellen på de er at Blue velvet er hard (ganske mye hardere enn de fleste vokser) og Purple haze er myk (ikke majones myk, men mykere enn Blue velvet. Purple haze har har ca samme konsistens som de fleste andre vokser)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...