Gå til innhold

Sølvpuss


JensChristian

Recommended Posts

Jeg har brukt CG Vertua Bond med et ekstremt bra resultat. Jeg ba muttern pusse først med en form for husholdningspuss, så gikk jeg over med VB etterpå. Utrolig hvor mye VB renset etterpå! Lukter godt gjør den også, noe som ikke kan sies om husholdningspussemiddel... Og det er ikke slipemidler i den heller, bare rens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til en gullsmed og hør hva de anbefaler, sølvpuss er kjemi og da er det det som fungerer best.

VB renser litt og er full av oljer og kan ikke på noen måte sammenlignes med ordentlig sølvpuss, den legger nok igjen en del oljer som ikke inngår i mitt kosthold ihvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til en gullsmed og hør hva de anbefaler, sølvpuss er kjemi og da er det det som fungerer best.

VB renser litt og er full av oljer og kan ikke på noen måte sammenlignes med ordentlig sølvpuss, den legger nok igjen en del oljer som ikke inngår i mitt kosthold ihvertfall ;)

Haha :thumbup: Det jeg ville frem til var at produkter som er ment for pussing av sølv og messing feks. ikke gir et like bra resultat som vertua bond ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :thumbup: Det jeg ville frem til var at produkter som er ment for pussing av sølv og messing feks. ikke gir et like bra resultat som vertua bond ;)

Og jeg prøver å forklare deg det motsatte.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ultralydbad

Helt klart det beste alternativet, men kanskje litt overkill for trådstarter sin del ;)

Gamle lommeur o.l ser som regel ny ut etter en tur ultralydbadet, og blir det ikke 110% tar den vanlige sølvpussen resten, tror boksen er rosa men husker ikke hva den heter, fungerer ihvertfall bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg prøver å forklare deg det motsatte.... ;)

Jeg testet ''KIWI 830 SØLV PUSS LANGTIDS UTVIKLET AV EN GULLSMED'' vs Vertua Bond, og Vertua Bond var klart best... Ble blankest, renset best, lettere å jobbe med, og tok kortere tid....

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet ''KIWI 830 SØLV PUSS LANGTIDS UTVIKLET AV EN GULLSMED'' vs Vertua Bond, og Vertua Bond var klart best... Ble blankest, renset best, lettere å jobbe med, og tok kortere tid....

;)

Da får vi være enig om at vi er uenig, men jeg beholder ihvertfall ultralydbadet og sølvpussen, så får trådstarter gjøre seg sine egne erfaringer. Og den kiwi boksen du har brukt er ikke noe fagfolk tar i med pølseklype engang... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JensChristian

Kommer ikke til å bruke bilpleieprodukter med mindre det er trygt å få ned i magan :) Ultralydbad, hva koster noe slikt?

Det dreier seg om et fat og noen kanner, samt bestikk :)

Har absolutt ingenting i mot å gnikke for hånd, har abstinenser siden det blir for kaldt i desember til bilen... Tok iPoden igår, vi er der liksom. :)

Edit; aldri, aldri starte setninger med "men". Fy skam på meg...

Endret av Christian / WeShine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får vi være enig om at vi er uenig, men jeg beholder ihvertfall ultralydbadet og sølvpussen, så får trådstarter gjøre seg sine egne erfaringer. Og den kiwi boksen du har brukt er ikke noe fagfolk tar i med pølseklype engang... ;)

Haha, er ikke uenig i noen ting jeg, prøver bare å si at VB fungerer, kontra sølvpuss :thumbup: Endret av Krisfje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...