Gå til innhold

Hvem selger hva over disk. Bergen.


BChris

Recommended Posts

Tenkte at det kanskje var litt greit å lage en oversikt her over hvem som selger hva rundt i Bergens område. Sånn itilfelle man går tom for div. og trenger det fortere enn sneile posten klarer å levere. F.eks prickbort, clay, bakplater, pads osv. enkelte ting kan jo haste om man mister/søler/går tom for produkter uventa eller ved uhell. Bakplater eller pads som blir ødelagt eller mistet skjer jo desverre. Om folk har innspill til plasser som selger forskjellig så kommenter gjerne under :)

Mekonomen Fyllingsdalen selger endel bilpleie produkter. Disse har også lakkverksted som blander lakk etter ønske, både i spann og på sprayboks. Får Rabattkort med 10% rabatt på div. produkter, bla. PB ;)

Selger bla:

  • Autoglym produkter
  • TW produkter
  • Litt Sonax
  • Prickbort! ;)
  • 3M produkter
  • Lager lakk etter kode. Ferdig spraybokser og i spann. Etter min erfaring god på å få lik farge.

    Har lite til ingen utvalg av pads til maskin. Forsåvidt også forhånd.

    Mekonomen Åsane selger mye bra greier og har stort og godt utvalg. Får Rabattkort med 10% rabatt på div. produkter, bla. PB ;)
    • Prickbort! ;)
    • Sonax(ymse produkter)
    • Mirka-maskiner
    • en del pads og bakplater.
    • De skaffet også Flex-maskiner på bestilling, dvs de lå på lager i byen, og Åsane skulle ta de inn.
    • De vanlige TW-produktene er også representert.
    • 3M serien med padder og det hele!

      Bilxtra Åsane, Lagunen og Sartor selger en god del bilpleie produkter.
      Selger bla:
      • Autoglym produkter.
      • TW Produkter.
      • Mye Meguiars produkter.
      • Selger også deres egen Bilxtra serie.
      • Div. avfetting.

        Autodeler i Åsane selger VELDIG lite bilpleie produkter, blir skuffer hvergang jeg går inn å kikker om di har fått noe nytt. Hyllene er faktisk nesten tomme. Om noen som jobber/kjenner noen der ser dette kunne nok dette godt vært forbedret ;)
        Selger bla:
        • Litt Formel 1
        • Bittelitt TW
        • Bittelitt Meguiars
        • Litt Autoglym, bla. skinn pleie kit. (DYRT!)

          Meca Åsane selger litt pilpleie produkter, men har ikke vært her så masse så denne vil bli oppdatert når eg får sett litt hva di faktisk har.
          Selger bla:
          • Litt TW

            Bilxtra Vestkanten Selger
            • Megs
            • Autoglym
            • litt TW.

              NAF senteret i Fyllingsdalen selger
              • Autoglym
              • Våtsuger

              Vest Bilytstyr på Kokstad har også endel.

              [*]Megs proffserien ;)

              [*]DYR prickbort (169kr/liter..)

              Usikker på hva annet de har.

              Espeland Rekvisitasenter på Minde. De driver med klargjøring av biler. Selger

              [*]Div. CarTec produkter.

              Bilrekvisitaen i Knarvik Selger

              [*]Muc-Off.

              Samt en del annet.

              Dekk1 Minde Selger

              [*]Litt div. Muc-Off.

              Alt i dekk & bilpleie på valestrandfossen selger

              [*]Swissvax

              Megaflis i Åsane selger

              [*]Litt nanolotus, div. MF og litt forskjellig glassrens

              Dette er faktisk alle jeg kommer på som selger i Bergen, nå er ikke jeg så veeeeldig kjent og farter lite utenfor Åsane traktene. Trenger derfor hjelp fra andre her inne på forumet fra Bergen eller omegn til å komme med innspill til denne listen om det er interesse for å ha en slik liste i det heletatt.

              Jeg synes det hadde vært greit å hatt en slik liste iallefall :)

Endret av BChris
  • DCN Poeng 2

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilxtra Vestkanten har både Megs, og Autoglym, i tillegg til litt TW.

Vest Bilytstyr på Kokstad har også endel. Har ihvertfall sett Megs der, usikker på hva annet de har.

NAF senteret i Fyllingsdalen selger Autoglym

Kan i tillegg nevne Espeland Rekvisitasenter på Minde. De driver med klargjøring av biler, og selger CarTec produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vest Bilutstyr har Megs proff-serien, om jeg ikke husker helt feil. Også PB, men til latterlige 169kr/literen! :shocking2:

Mekonomen Åsane har et overraskende bra utvalg, bl.a Prickbort, Sonax(ymse produkter), Mirka-maskiner og en del pads og bakplater. De skaffet også Flex-maskiner på bestilling, dvs de lå på lager i byen, og Åsane skulle ta de inn. De vanlige TW-produktene er også representert.

Bilrekvisitaen i Knarvik har Muc-Off, samt en del annet.

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Dekk1 Minde har litt Muc-Off; avfetting, såpe, flytende voks, børster.

Clas Ohlson Bystasjonen har mye Sonax; olje-/tjærefjerner, avfetting, tre typer såper, lakkrens, lakkforsegling, flytende voks, sprayvoks, interiørrens, vindusrens.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vest Bilutstyr har Megs proff-serien, om jeg ikke husker helt feil. Også PB, men til latterlige 169kr/literen! :shocking2:

Jeg reagerte også på prisen. Men når jeg var innom i vår kostet den 131 kr/literen. 169 er jo helt sykt. Trådstarter nevner at Mekonomen i Fyllingsdalen også har Prickbort. Må få legge til at der går den til 69 kr/literen. Og det er jo laaangt billigere og ikke så altfor langt unna pris i nettbutikk :thumbup:

Endret av ErikStep
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt i dekk & bilpleie på valestrandfossen selger swissvax.

Meeget nyttig å vite! :D

Dog ikke for lommeboka...

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekonomen Åsane har et overraskende bra utvalg, bl.a Prickbort, Sonax(ymse produkter), Mirka-maskiner og en del pads og bakplater. De skaffet også Flex-maskiner på bestilling, dvs de lå på lager i byen, og Åsane skulle ta de inn. De vanlige TW-produktene er også representert.

Her mener du vel Fyllingsdalen? Mekonomen Åsane har absolutt ingenting annet enn litt avfetting og slikt av egetmerke. lokalet deres for salg er vel ca. 6kvm og store deler er resepsjonen :P

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megaflis i Åsane selger faktisk litt nanolotus div. MF og litt forskjellig glassrens, og noe so heit Nanolotus baderomssett. er vist glass forsegling og div. annet i pakken :) Til ca 250kr .

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her mener du vel Fyllingsdalen? Mekonomen Åsane har absolutt ingenting annet enn litt avfetting og slikt av egetmerke. lokalet deres for salg er vel ca. 6kvm og store deler er resepsjonen :P

Da har ikke du vært på Mekonomen i Åsane på en stund ;) De har minst 100kvm flott ny butikk, med et rikholdig utvalg av ymse produkter. Gamle lokalene til Elprice, borte ved Frydenbø og BilXtra.

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har ikke du vært på Mekonomen i Åsane på en stund ;) De har minst 100kvm flott ny butikk, med et rikholdig utvalg av ymse produkter. Gamle lokalene til Elprice, borte ved Frydenbø og BilXtra.

aaaah, var inne på mekonomen der med gamle fengselsutsalget eg :P Visste ikkje at det var 2 mekonomen i Åsane :P Men ok, takk :)

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekonomen Åsane er jo bare supert! :) Godt utvalg og fikk rabatt kort som gir 10% rabatt på div i butikken, bortsett fra lakk og slitedeler :) Fikk da prickbort for 62,50kr/literen ;)

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Det er en veldig god Mekonomen - og det med det rabattkortet er jo genialt! :) Skal bli artig å se om de tar inn Flex-maskiner.

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"..fikk rabatt kort som gir 10% rabatt på div i butikken, bortsett fra lakk og slitedeler"

Er det sånn at de deler ut rabattkort til alle som kommer innom, eller er det noen spesielle kriterier for å få dette?

Kan også nevne at det åpner ny BilXtra i Sartorparken (rett over veien fra Sartor Senter) i desember, hvor jeg tilfeldigvis også kommer til å jobbe som ekstrahjelp ved siden av studier. Blir spennende å se hvilke produkter som blir tatt inn der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at de deler ut rabattkort til alle som kommer innom, eller er det noen spesielle kriterier for å få dette?

Kan også nevne at det åpner ny BilXtra i Sartorparken (rett over veien fra Sartor Senter) i desember, hvor jeg tilfeldigvis også kommer til å jobbe som ekstrahjelp ved siden av studier. Blir spennende å se hvilke produkter som blir tatt inn der ;)

kommer selv til å jobbe her på heltid så eg kan påvirke produkter som kommer inn ;) men blir mye meguiars autoglym og TW, samt bilxtra sin serie (mener det var hagmann e.l. som produserer dette, skal lage edit på mandag når eg e sikker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at de deler ut rabattkort til alle som kommer innom, eller er det noen spesielle kriterier for å få dette?

Jeg var utom og fikk det når jeg skulle betale, så tror ikke det er noe hemmelig håndtrykk eller passord.

Måtte gi fra meg telefonnummer og de sa det kom til å komme en tre-fire sms i året med tilbud mener jeg, men det kan jeg leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...