Gå til innhold

Garasjejekk fra Torshov


truhaa

Recommended Posts

Jeg har den der, liker den godt pga vekt og lavhet men kvaliteten er desverre ikke på topp. Er på min 3.dje nå på ett to år. De to forrige har det plutselig sprutet olje ut av pumpene på mens jeg jar jekket. Servicen på torshov her i byen er det dog ingenting å si på, leverer produktet og får ny med hjem igjen med en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Wilhelm

Jeg har begge de to overnevnte. Jeg synes de dekker 2 forskjellige behov. Den fra Torshov bekker fort, og jeg bruker den når jeg er på banetreff. Det negative er at den ikke er i nærheten av like stødig som Tema sin. Bilen føles mer vinglette når den er jekket opp, og den er ikke så glad i undelag som ikke er plant og hardt. Biltema jekken er litt seig å jekke med, ihvertfall ved sammenligning med den fra Torshov. Den har større jul, og føles betraktelig mer stødig. Jeg bruker Tema sin når jeg skal jekke hjemme. Den er ikke særlig egnet PM du skal jekke på diff e.l da det er mye dødgang som gjør at du ikke får trykk og dermed ikke jekket.

Den på Torshov er forøvrig den samme som selges på Jula og div andre steder.

Du må gjerne ta en tur og prøvejekke om du vil.

Konklusjon: Godt egnet til hvert sitt bruk. Tror ikke det er særlig forskjell på høyden på de i laveste posisjon, men Tema sin løfter høyere. Tema sin er forøvrig MYE tyngre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt den fra Torshov noen år nå, og er veldig fornøyd med den. Virker stabil også, men nå veier bilen bare 570 kg.

Jeg betalte 1690,- på tilbud for den og fullpris var den gang 1990,- Så dette må være billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den fra Torshov, hatt den i sikkert 2-3 år eller noe. Fungerer glittrende, min har 2 pumper som gjør at jekken løfter bilen veldig raskt. (Biltema sin utgave av samme jekk har bare 1 pumpe, mener at Jula sin også har bare har 1 pumpe....)

Stabil og fin, lett å flytte, lett vekt, smooth utløsning når man skal senke bilen ned igjen!

Skal man rote rundt i grus eller annet ikke fast dekke, så er nok Biltema sin bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kjenner til denne her:

http://www.torshovbi...varenr=17333214

Skal få meg en ny jekk her, så fant denne, noen andre tips?

Rodin har kampanje på Compac 2T, noe dyrere men du sliter den aldri ut til privat bruk, kvalitet tvers igjennom.

http://rodin.no/rodi...host%202011.pdf

Se side 8 (verksted utstyr)

Endret av snordbe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
JensChristian

Vår "racing"-jekk fra Biltema tok kvelden her forrige dagen... Plutselig gikk det ikke ann å jekke mer, pumpa fungerer men det hjelper lite når det ikke går ann å vri på håndtaket... Ca 2 år gammel og mye brukt, så det var igrunn ventet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv den racing jekken fra biltema, som er helt identisk med torshov sin utenom fargen, og den er grei til normal bruk (typ skifte hjul vår og høst), MEN det er ikke en slitesterk jekk! Jeg har noen kompiser som driver med GT-racing som har et felles verksted her ute, og det blir skrudd på både racing- og normale biler omtrent daglig. Der står det en hel kirkegård av ødelagte jekker av denne typen, var vel 3stk sist jeg var der. Alle innen 2 år så de har fått nye på garanti, men de også går jo i stykker. De nyeste har doble fjærer mot enkle på de litt eldre, men alle har gått i stykker.

Den ene gangen sto jeg å så på at en bil som var jekket opp på midten bak, med ett hjul demontert, deiset rett i bakken 5 sekund etter at han ene hadde ligget under bilen, skikkelig skummelt! Så jeg bruker min egen med omhu og er forsiktig med å bevege noe under bilen så lenge den kun står på jekken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jekk er uansett KUN til å jekke opp bilen, skal den stå litt så skal bukker brukes. Ligger du under bilen med bare jekk så driver du extreme sport med livet som innsats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også på min 3. biltema jekk, men tenker jeg handler inn en slik til våren.

http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=256060&CarReference_ID=-1&CategoryType_ID=2

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Wilhelm

"Problemet" med disse relativt rimelig jekkene er vel varierende kvalitet. Jeg har ødelagt en av racingjekkene til Tema iløpet av 2-3 år ganske intensiv bruk. Dette er den gamle modellen med en sylinder. Har ikke prøvd den nye med 2. Den fra Tema det er linket til her føler jeg er meget stødig, og jeg har aldri opplevd siging med den. Moralen er vel, bruk støttebukker og spar på kvitteringen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Da ble det jekk fra Jula.. den var indentisk (så vidt jeg så) den til Torshov.. Kosta 999,- på kampanje (ord 1599,-)

Tar vare på kvitteringer her ja.. så får en se om en får tak i en skikkelig jekk etterhvert om en trenger å jekke mye mer en sommer/vinterdekk jekking på 3 biler...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...