Gå til innhold

Problemer med VW touran.


Tiger

Recommended Posts

Heisann,

Har kjøpt meg en VW Touran 2.0L 2008 mod.

Det er en god del vaskeriper og riper i lakken. Det er nesten ingen som er for dype for og få vekk med polering.

Problemet er at jeg ikke får polert vekk noe særlig av ripene. Har prøvd med 3m sine produkter(3 farger) med tilhørende padder og synnes resultatet ikke blir bra. Polerte ganske hard og lakken ble god og varm, så jeg tør ikke og legge mer press på.

Har også prøvd med MG83, men den tar ikke mer den heller.

Disse produktene fungerte godt på min Qashqai+2, men der var lakken ganske myk.

Er det noen som har erfaring med lakken touran og kan fortelle meg hvilke produkter jeg bør bruke.

Håper noen kan hjelpe meg.

PS!

Lakken er svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
  • Forhandlere
Bernhard

Hvor mange RPM kjører du grønn 3m på?

Edit: Hvilken maskin bruker du?

Kjører nesten mot fult på slutten med lite press, jeg har en flex(roterende.)

Endret av Tiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull er ofte vegen å gå på hard VW lakk er min erfaring. Skal funke med Grønn 3M el Scholl S03 med tilhørende puter og, men krever en del press og jobbing...

Prøv gjerne med litt lavere hastighet. Mye press og 12-1500rpm, funker gjerne bedre det enn mye hastighet

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull er ofte vegen å gå på hard VW lakk er min erfaring. Skal funke med Grønn 3M el Scholl S03 med tilhørende puter og, men krever en del press og jobbing...

Prøv gjerne med litt lavere hastighet. Mye press og 12-1500rpm, funker gjerne bedre det enn mye hastighet

nå skal det sies at disse produktene har stått ute i garasjen i vinter og der har det vært frost, kan det ha ødelagdt produktene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå skal det sies at disse produktene har stått ute i garasjen i vinter og der har det vært frost, kan det ha ødelagdt produktene?

Mine opplvede minusgrader i fjor, ikke hatt noe problem med de... Tint opp og ristet godt bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en VAG med "Black Magic"lakk, med skumpute med ull og MG#85 eller M105 tok det alt, lett..

FCP fra 3M skal ta enda mer, så er kanskje litt med teknikken? Søk litt opp på youtube :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Kjører nesten mot fult på slutten med lite press, jeg har en flex(roterende.)

Fult som på speed 6 på flexen?

Du bør/skal holde deg under 2000rpm. FCP trives stor sett best rundt 1500rpm eller har den lett for å tørke ut, støve og lage krøll..

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fått vekk en del nå.

Ristet grønn 3m flasken til krampa tokk meg:)

Kjørte på litt lavere turtall og med em ganske hard padd.

S3+gold, tar den mer en grønn 3m?

Fult som på speed 6 på flexen?

Du bør/skal holde deg under 2000rpm. FCP trives stor sett best rundt 1500rpm eller har den lett for å tørke ut, støve og lage krøll..

Nei, det var langt unna fult på flexen, kan tenke meg ca trinn 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Cut på S03G og FCP er mer eller mindre likt.

Noen få ganger er FCP å foretrekke, men i 9 av 10 tilfeller er det enklere og "rensligere" å kjøre S03G. samt at finnishen på S03G er bedre en FCP

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...