Gå til innhold

Polish rester på plastik/gummi


Matti

Recommended Posts

Tak antenna på bilen er litt tilgriset med polish rester fra forrige gang.

Når jeg gnir med fingern hard og lenge nok, går det så og si av...

Noen anbefallinger på hvordan jeg kan få det vekk på og få den sort igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg brukte Carpro Eraser til det her om dagen da jeg var litt uheldig. Spray på, gni lett med en kost for å løsne restene fra den strukturerte plasten og tørk av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Carpro Eraser til det her om dagen da jeg var litt uheldig. Spray på, gni lett med en kost for å løsne restene fra den strukturerte plasten og tørk av..

Har det noe å si med hvor lenge det har sittet på, for det er en gooood stund nå... :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg brukt surfex hd og en myk eller stiv børste for å ta unna polishrester, men det skal sies at det er mye enklere å fjerne polishrester med en gang, går det noen dager/uker sitter det som regel veldig godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg sutra over dette sist fik jeg tips av Popp om CG Pad-Cleaner, (jeg antar at det ikke være CG) Hakke fått testa selv, men det funka visst fjell hos han på rester som hadde sitti lenge.

Endret av bsa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Har både Surfex og CG PAdCLeaner, kan ta liten test til helgen event blande de to sammen.

Se om jeg finner noen gamle tannbørster eller noe sånt om ikke det finnes andre tips, bare å komme med alt folk har hørt, sett eller prøvd selv.

Vil rett og slett få det av for en gang for alle..!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk brukt Prickbort av mangel på noe annet, og det funka fjell det. Ha litt på, la det virke litt og gni av med MF. Eneste er at plasten blir "avfettet" og trenger litt plastfornyer etterpå, men rent blir det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hvis det er på plastdetaljer så funker faktisk polytrol som juling! Er som plastfornyer bare at det holder i flere måneder ved riktig bruk! Hadde det på fangerene mine og listene rundt på bilen, vasket minst en gang i uka. Hold nå i 3 mnd :)

Altså det dekker også godt over polishrester.. Hadde noe på listene mine fra før av.. sikkert den ene gangen gamle dama polerte bilen med turtle.....

Endret av Hassel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Black WOW funker i alle fall ikke.

Tok på et par dørhåndtak med litt rester, 1 vask senere var de like stygge :/

Hadde polytrol på ene håndtaket tidligere for å teste det og det ser mye bedre ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...