Gå til innhold

Meguiars og myk lakk


Matti

Recommended Posts

Til myke Toyota og Mazda lakk, er Meguiars #80 Speed Glaze og #82 Swirl Free Polish eller #83 DualAction Cleaner/Polish noe å ha i samlingen? Og er det stor forskjell på disse to i cuttin? Ser ikke sånn ut av å lese litt om de både på nettet og på flaska i butikken. Men greit å høre med noen som har prøvd de produktene.

Eller er det beste å holde seg til Menzerna? Jeg har hjemme 85RD og 203S...

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mye #80 Speed Glaze, og kan trygt anbefale denne! Har #82 og #83 også, men de blir ikke mye brukt. Må jeg grovere til verks bruker jeg #95 eller #105. Men på myk lakk får du gjort mye med #80.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mye #80 Speed Glaze, og kan trygt anbefale denne! Har #82 og #83 også, men de blir ikke mye brukt. Må jeg grovere til verks bruker jeg #95 eller #105. Men på myk lakk får du gjort mye med #80.

Ja riktig... Jeg har også Scholl S03 Gold og S17 om jeg trenger noe grovere. Men da få jeg teste #80 da. Kjekt å ha det i samlingen.

Så få vi se, om jeg finner meg en ny favoritt. Men hvordan er den i gloss? Er det greit å gå over med myk pute og Menzerna 85RD for å få litt mer gloss eller holder det med #80..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå at lakken er klar for lsp etter du har kjørt #80, synes den leverer en bra resultat. Selv om sikkert noen kjører over med en enda finere glaze for å sette prikken over i`en. Kjenner ikke til Menzerna-produktene, så kan ikke svare på det.

Endret av svenrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå at lakken er klar for lsp etter du har kjørt #80, synes den leverer en bra resultat. Selv om sikkert noen kjører over med en enda finere glaze for å sette prikker over i`en. Kjenner ikke til Menzerna-produktene, så kan ikke svare på det.

Ja riktig... Vi handler inn en liten flaske til testing, også finner vi ut etter det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MG#80 er en finishing polish med ca. samme cut som blå 3M, scholl S30 etc, dog er dette av den "gamle" typen produkter som har nedbrytbare slipemidler (diminishing) og må kanskje kjøres litt annerledes (zenith) enn f.eks scholl og 3m (non diminishing) på myk lakk. Men både #80, #83 og #85 er gode produkter som jeg fortsatt kan finne på å bruke en gang i blandt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...