Gå til innhold

Bilstereo..


jkkarl

Recommended Posts

Lurte på og skifte orginale bilstereo til noe annet!!

Hva skal man kjøpe?

Ønsker og ta ut den originale og sette inn en dobbel din..

men en overgang slik at rattfunksjone også virker.. volum og div..

og ha tilgang til ryggekamera, som også må kjøpes..

Noen forslag her?

Kyrre

Johan Kyrre Karlsen

Hyundai Santa Fe CRDI 4x4, 2006 mod.

KYRRES
HOBBYPOLERING

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva slags bil og stereo har du ifra før?

Kva slags funksjoner har bilen?

Ser ut som du kanskje har Volvo. Da forsvinner iallefall navigasjon og ryggevarlser.

Edit! Du har jo Hyundai no. Da kan eg ikkje so mykje om dette

Endret av todleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sett på pioneer, de har både kontroll til rattet som passer til Santa Feen og ryggekamera som man kobler til spillere av flere slag fra samme produsent..

Johan Kyrre Karlsen

Hyundai Santa Fe CRDI 4x4, 2006 mod.

KYRRES
HOBBYPOLERING

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bare bytte ut spilleren? Kjøp en spiller med litt lydjusteringsmuligheter så du har muligheten til å f.eks. dempe ned skrikende frekvenser, og når du først er igang kan du jo ta av dørtrekk og dempe ned dørene med dempemateriale for å få bedre bass/midbass + gjerne kjøpe et bedre frontsett. :)

Edit: Om du synes lyden i de originale høyttalerne fortsatt er kjip etter spillerbytte, that is...

Endret av Simen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Stikk innom: http://bilstereosenteret.no/about_us.php

De har mye bra og peiling på det meste :)

Ser det er noen år siden bilstereosenteret her ble anbefalt. Mener at de ikke fortjener anbefalingen slik de nå fremstår.

Herav følgende kommentarer.

Ja, de har fortsatt mye bra produkter.

Helt uenig i at de har peiling på det meste.

Tar seg godt betalt for lettvinte løsninger i form av dårlig utført monteringsarbeid.

Skal du ha anlegg i din bil og er opptatt av kvalitet kan du være godt tjent med å søke dine råd og gjøre dine innkjøp fra andre aktører som eksempelvis http://www.oslobilstereo.no/ eller http://www.bilradiospes.no/

Endret av Scorpion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Fortknox i Drammen er veldig dyktige på instalasjon i moderne biler. www.fortknox.no

Ville også satset på pioneer evt Alpine. Plenty av muligheter til å få koblet opp integrert med bilen. Ville også byttet høytalere når jeg først er i gang. Mye av den dårlige lyden kommer fra billige høytalere som brukes orginalt.

Opplever større forbedring i lyd når man bytter høytalere enn hovedenhet. Det er hvertfall min erfaring etter å ha bygd annlegg i en del biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JonasNordvoll

Anbefaler Lyd På Hjul i Bodø, gammel ringrev innenfor faget som driver der. Han har vunnet NM flere ganger innenfor SQ om jeg ikke husker feil nå innenfor EM å. Var dommer noen år i tillegg. Så god kompetanse og veldig veldig god kundeservice! :D

www.lydpahjul.no

Handler selv alt der, å personlig holder jeg en finger på Alpine, Focal og GZ :D

S&S

S&S #6 MB E-Klasse #5 Volvo V70 #4 VW E-Up! #3 Audi A6 Avant #2 Honda Civic

Kjører nå: 03 Vectra C GTS

                15´VW E-Up!

                99´ Mercedes Benz CLK 230K

Gyeon Certified Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha anlegg i din bil og er opptatt av kvalitet kan du være godt tjent med å søke dine råd og gjøre dine innkjøp fra andre aktører som eksempelvis http://www.oslobilstereo.no/ eller http://www.bilradiospes.no/

La meg lete litt på harddisken så skal du få se bevis på monteringsarbeid av sistnevnte. Kan ikke akkurat si meg enig i denne påstanden.

Edit: fant bildene...

En venn av meg som litt før hadde kjøpt seg bruktbil tok kontakt for å se om jeg kunne se over anlegget som sto i bilen. Det kuttet ut når man skrudde opp litt, og var dynamostøy i ganske stor grad. Forrige eier hadde kjøpt og fått installert et større anlegg hos brs. 4-kanals forsterker til front og bakhøyttalere, samt monoblokk til en 12" subkasse baki. Kvittering på kjøp og montering lå i dokumentmappa til bilen, var installert tidligere samme år som bilen ble solgt av forrige eier.

Det var 4-kanaleren som gikk i protect når man skrudde opp litt. Demonterte denne for å se over instillinger og diverse. Dette var det som åpenbarte seg da. Først og fremst var forsterkere skrudd rett i karrosseriet - dvs rett til jord. Disse var skrudd rett i stålet i bakseteryggen. Og ikke nok med det, de hadde ikke strekt lange nok høyttalerkabler, så løsningen på å fikse dette var å strekke den diagonalt under forsterkeren før den ble skrudd fast. Og ikke nok med det, utrolig nok så hadde de skrudd rett gjennom høyttalerkabelen med monteringsskruen, så denne gikk også rett i jord! På toppen av alt så hadde de klart å skru gjennom BEGGE lederene, men tydeligvis ikke fått forsterkeren til å henge på første forsøk, for det var TRE skruehull på ene siden oppe, TRE på andre siden, og kun skruehull på ENE siden nede. Den siste skruen var ikke satt i engang.

brs33_zps035404d6.jpg

Og termineringen på forsterkeren var et kapittel for seg selv. Aldri sett så mange kordeller henge å dingle utenfor terminalene.

IMG_2434_zps8279bf38.jpg

Endret av Haakon O
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Fort Knox er meget dyktige. Handlet myyye der for ti år siden. Pluss at de bygde i ene bilen min og! Kan anbefales på det aller sterkeste

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg lete litt på harddisken så skal du få se bevis på monteringsarbeid av sistnevnte. Kan ikke akkurat si meg enig i denne påstanden.

Edit: fant bildene...

En venn av meg som litt før hadde kjøpt seg bruktbil tok kontakt for å se om jeg kunne se over anlegget som sto i bilen. Det kuttet ut når man skrudde opp litt, og var dynamostøy i ganske stor grad. Forrige eier hadde kjøpt og fått installert et større anlegg hos brs. 4-kanals forsterker til front og bakhøyttalere, samt monoblokk til en 12" subkasse baki. Kvittering på kjøp og montering lå i dokumentmappa til bilen, var installert tidligere samme år som bilen ble solgt av forrige eier.

Det var 4-kanaleren som gikk i protect når man skrudde opp litt. Demonterte denne for å se over instillinger og diverse. Dette var det som åpenbarte seg da. Først og fremst var forsterkere skrudd rett i karrosseriet - dvs rett til jord. Disse var skrudd rett i stålet i bakseteryggen. Og ikke nok med det, de hadde ikke strekt lange nok høyttalerkabler, så løsningen på å fikse dette var å strekke den diagonalt under forsterkeren før den ble skrudd fast. Og ikke nok med det, utrolig nok så hadde de skrudd rett gjennom høyttalerkabelen med monteringsskruen, så denne gikk også rett i jord! På toppen av alt så hadde de klart å skru gjennom BEGGE lederene, men tydeligvis ikke fått forsterkeren til å henge på første forsøk, for det var TRE skruehull på ene siden oppe, TRE på andre siden, og kun skruehull på ENE siden nede. Den siste skruen var ikke satt i engang.

brs33_zps035404d6.jpg

Og termineringen på forsterkeren var et kapittel for seg selv. Aldri sett så mange kordeller henge å dingle utenfor terminalene.

IMG_2434_zps8279bf38.jpg

Da tok du selvsagt kontakt med sistnevnte å la frem dine bevis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortknox i Drammen er veldig dyktige på instalasjon i moderne biler. www.fortknox.no

Ville også satset på pioneer evt Alpine. Plenty av muligheter til å få koblet opp integrert med bilen. Ville også byttet høytalere når jeg først er i gang. Mye av den dårlige lyden kommer fra billige høytalere som brukes orginalt.

Opplever større forbedring i lyd når man bytter høytalere enn hovedenhet. Det er hvertfall min erfaring etter å ha bygd annlegg i en del biler.

Ble anbefalt Fortkox i Drammen. Veldig ålreit å snakke med. Mye kunnskap. Uten tvil.

At de leverer kvalitet slik ryktet tilsier tror jeg stemmer.

Sitter igjen med inntrykket av de har for mye å gjøre og er under-bemanna for tiden.

Da er det vanskelig å anbefale dem til monteringsarbeid siden det ikke ender i annet en prat.

For dem som bygger og monterer selv, så tror jeg de er et glimrende alternativ ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tok du selvsagt kontakt med sistnevnte å la frem dine bevis...

Det var verken min bil eller mitt anlegg. Jeg fikset det for eieren, som heller ikke var han som hadde fått dette installert. Det var han som han kjøpte bilen av. Han var heller ikke interessert i å bruke en hel dag samt bortimot en tusenlapp i reiseutgifter til å reise til der dette var gjort. Så det er vel ingen som helst grunn til at JEG skulle ta kontakt med noen som helst.. Bilen er forøvrig forlengst solgt videre, dette var noe som måtte rettes opp i før salg.

Men bevis har jeg iallfall. Det er mer enn hva du har framvist om bilstereosenteret. Oslo bilstereo vet jeg at har hatt dyktige installatører, en som tidligere jobbet der konkurrerte i samme klasse som meg i bilstereo-nm i forfjor, og slo meg med 1 poeng på nm-finalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Ble anbefalt Fortkox i Drammen. Veldig ålreit å snakke med. Mye kunnskap. Uten tvil.

At de leverer kvalitet slik ryktet tilsier tror jeg stemmer.

Sitter igjen med inntrykket av de har for mye å gjøre og er under-bemanna for tiden.

Da er det vanskelig å anbefale dem til monteringsarbeid siden det ikke ender i annet en prat.

For dem som bygger og monterer selv, så tror jeg de er et glimrende alternativ ja.

De har alltid mye å gjøre. Men hvis man booker tid for montering har de tid til det. De vet hva de driver med, så de kan trygt anbefales.

Hvis man derimot ikke er helt sikker på hva man vil ha og ikke har bestemt seg for budsjett eller når ting skal gjøres, da ender det som regel i en hyggellig prat ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var verken min bil eller mitt anlegg. Jeg fikset det for eieren, som heller ikke var han som hadde fått dette installert. Det var han som han kjøpte bilen av. Han var heller ikke interessert i å bruke en hel dag samt bortimot en tusenlapp i reiseutgifter til å reise til der dette var gjort. Så det er vel ingen som helst grunn til at JEG skulle ta kontakt med noen som helst.. Bilen er forøvrig forlengst solgt videre, dette var noe som måtte rettes opp i før salg.

Men bevis har jeg iallfall. Det er mer enn hva du har framvist om bilstereosenteret. Oslo bilstereo vet jeg at har hatt dyktige installatører, en som tidligere jobbet der konkurrerte i samme klasse som meg i bilstereo-nm i forfjor, og slo meg med 1 poeng på nm-finalen.

Okey, - hvis det er slik du ser det. Det er enkelt å produsere å manipulere bilder :) Uansett er det ikke holdbare bevis du fremlegger. Men det er skole eksempel på hvordan det helst ikke bør gjøres. Hvem som helst kunne rasert den bilen i form av elendig montering.Og det kunne ha vært deg sjøl egentlig.. Hvis vi skal gå den veien...

Du har din erfaring og jeg har mine. At du har kunnskap og hjelper andre liker jeg. Gratulerer også med bra score i den nm-finalen. Står respekt av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har alltid mye å gjøre. Men hvis man booker tid for montering har de tid til det. De vet hva de driver med, så de kan trygt anbefales.

Hvis man derimot ikke er helt sikker på hva man vil ha og ikke har bestemt seg for budsjett eller når ting skal gjøres, da ender det som regel i en hyggellig prat ja ;)

Time ble booket for montering / mulig ombygging. Løsning og produkt diskutert og klarlagt. Budsjett var klart det også.

Tilbud bør være skriftlige så en unngår misforståelser i ettertid. Fikk aldri det. Etter to måneder og flere samtaler ble det naturlig å finne andre løsninger for våre biler. De er som jeg forstår så overbooket at de ikke lenger klarer å følge opp i den grad de selv ønsker. Flere som kan bekrefte at de kan sitt fag og de er veldig ålreite å snakke med. Men jeg får jo ikke lyd i bilen av det B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...