Gå til innhold

Vinteren er rett rundt hjørnet!


Chris-520e39

Recommended Posts

Chris-520e39

Hei!

Vet vi har en lignende tråd her på forumet et sted, men tenkte at det kunne være greit med en tråd hvor man kan skrive ned en liste over hva bilen skal "ha på seg" i vinter og hvordan vedlikeholdsplanen ser ut :)

Slenger opp min foreløpige liste, kommer nok mer ettersom flere legger ut litt ;)

Lakk: Duragloss 501 i bunn, legger nok et lag med Petes 53 nå snart.

Låser og hengsler: Trenger smørning til dette, kom gjerne med forslag!

Innvendig: Matter og seter behandles med Chemical Guys Fabric Guard Protectant, vurderer skikkelige skålmatter.

Vinduer: Forblir ubehandlet, har dårlige erfaringer med forsegling på vinduer om vinteren

Felger: Duragloss 501. Skal også gi hjulbrønnene en skikkelig vask slik at de er rene.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Bernhard

    5

  • Øivind

    5

  • Scandicshine.no

    4

  • Chris-520e39

    4

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

  • Forhandlere
Bernhard
Hei!

Vet vi har en lignende tråd her på forumet et sted, men tenkte at det kunne være greit med en tråd hvor man kan skrive ned en liste over hva bilen skal "ha på seg" i vinter og hvordan vedlikeholdsplanen ser ut :)

Slenger opp min foreløpige liste, kommer nok mer ettersom flere legger ut litt ;)

Lakk: Duragloss 501 i bunn, legger nok et lag med Petes 53 nå snart.

Låser og hengsler: Trenger smørning til dette, kom gjerne med forslag!

Innvendig: Matter og seter behandles med Chemical Guys Fabric Guard Protectant, vurderer skikkelige skålmatter.

Vinduer: Forblir ubehandlet, har dårlige erfaringer med forsegling på vinduer om vinteren

Felger: Duragloss 501. Skal også gi hjulbrønnene en skikkelig vask slik at de er rene.

:)

På hengsler så er vel white grease på aerosol flaske en god ide... Låsene er det vel bare å smøre opp med en vanlig låsolje.. Skålmatter er ikke noe du burde vurdere, men GJØRE :D;) På vinteren er de gull verdt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det av med dørpaneler og spraye alle bevegelige deler (unntatt nøkkellås) med CRC Multilube.. samme som jeg bruker på dørhengslene. Har brukt White Lithium Grease tidligere, men dette blir fort tørt i forhold til Multilube, og så kryper den for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Lakk: DG101,105og 111 på Micraen (må skaffe meg 501), MG21v2 x2 pluss DP Maxwax x2.

Låser og hengsler: olje

Innvendig: har skålmatter :) - er faktisk så fornøyd med disse som småbarnsfar at velur(eller noe sånt)mattene ikke ble brukt i sommer

Felger: Et eller annet Duragloss.

Dette er bare noen foreløpige tanker, ser nå at jeg må tenke mer på dette :) Her i Stavanger har vi jo ikke snø, men høst året rundt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Multilube er den som blir blå?

Sikkert den du tenker på, men den er blå og tyntflytende når du sprayer, så penetrerer den noen timer før den herder til fett. Blir blank etter noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus

Lakk: Nanolotus® Lakk Polish og Forsegling ( gir den et ekstra lag bak dekkene og for og bak skjerm )

Låser og hengsler: Tror jeg skal prøve mig med prolong det så fint ut, Tak Johnny

Utvendig plast: Black WOW ( Har hørt mye bra om denne så nu skal den testes )

Innvendig: Tekstilet forsegles med tekstil forsegling og plast vaskes grundigt med nanosvamp og poleres med Microfiber, forsegles med plast og kunstoff forsegling. ( Jeg forseglede mine ute hage puter i starten av sommeren, har holdt sig uten en flek og jeg liker rødvin :P ) se billede:

Vinduer: Nanolotus® Bilglass prof forsegling ( Denne er fantastisk på vinteren, men du må ha forholdsvis Gode viskere som kommer i bund)

Felger: Nanolotus® Bilpleie universal for høyglans. Derefter Felg forsegling

Måske lidt ensformlig med produkt merke valg men jeg har lett tilgang :D

post-277-1221026755_thumb.jpg

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

SOLID pakke der Ketil...skal du i krig med bilen?

Blir nok Duragloss 501 + 111 på konebilen

Test av Nano Lotus og Duragloss på Postbilen

EVO skal jo i garasje, men har en "plan" for denne også for vinteren, men da må jeg få shoppa et etterlengtet sett først..mm.mmmm

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Ja ikke noe er som å høre skrikene til snøflakene når de ikke finner feste på lakken og styrter i den sikkre DØD.... Moahahahaha....Mouahahaha... slurp....Moahahahaha...... Moahahahahah

Ja tor du er klar over den ja....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Tror faktisk jeg vet delvis jeg også... Selv vet jeg ikke enda, men blir vel noe Duragloss el Jetseal ville jeg tro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bil er helt ubrukelig på vinterføre, så den blir nok parkert trygt i garasjen og ikke tatt ut igjen før allt som heter salt er skylt vekk. Men ta det med ro, det blir nok mye dulling med den i vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Truls, spytt ut! Hva er din plan? 3,4 poster med bare pisspreik, vi vil ha harde, kalde fakta!

:P

Hehe, er jo ikke sjelden at det sporer av og blir mye pisspreik her da:)

Men hvor ofte vasker dere bilen om vinteren? Jeg prøver å få gjort det minimum 1 gang i uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...