Gå til innhold

hodetelefoner med støyreduksjon , erfaringer?


Bjørn

Recommended Posts

jeg skal ut på en 10 timers flytur snart og har tidligere savnet hodetelefoner med støyreduksjon på lengre flyreiser , har sett litt på disse men synes at 3000 og over blir dyrt , er de virkelig så mye bedre en noen til feks 1500? tenker også på pris og kvalitet henger sammen

når jeg polerer bruker jeg øreklokker med radio og får vondt i ørene etter et pår timer (ikke vondt pga høyt volum ;) )

så de må være comfy på øret og gode på støyreduksjon , eller som Ole Brum sier : ja takk begge deler :)

lurer på om noen som har slike og kan gi noen annbefalinger?

takker for innspill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Bernhard

    13

  • Bjørn

    11

  • bsa

    7

  • Knutis

    6

Mest aktive i dette emnet

Hei. Jeg bruker selv den Bose QC 15 og er ganske fornøyd med den. Lyden og spesielt støyreduksjonen er glimrende. Puten rund er komfortabel og mykt. Eneste minusen (fra min synspunkt) er at man må aktiverer støyreduksjonen for å høre på musikken. Er ikke støyreduksjon på, kommer det ikke et pip fra øreklokken. Siden du skal ut og reise så følger det med en plugg som kan brukes på lydutgangen som er på flysetet.

Men du må selv prøver den først. Eventuelt så kan du kjøpe den der du skal og bruke på hjemturen. Sikkert billigere. USA koster halvparten av hva det koster i Norge.

Endret av Tonyl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne skal være et greit valg i budsjettklassen; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=322683

Her er QC15 under 3000,-; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638844

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg bruker selv den Bose QC 15 og er ganske fornøyd med den. Lyden og spesielt støyreduksjonen er glimrende. Puten rund er komfortabel og mykt. Eneste minusen (fra min synspunkt) er at man må aktiverer støyreduksjonen for å høre på musikken. Er ikke støyreduksjon på, kommer det ikke et pip fra øreklokken. Siden du skal ut og reise så følger det med en plugg som kan brukes på lydutgangen som er på flysetet.

Men du må selv prøver den først. Eventuelt så kan du kjøpe den der du skal og bruke på hjemturen. Sikkert billigere. USA koster halvparten av hva det koster i Norge.

hehe. Hadde UP sett sånn på norske motorveier ville de nok fått hakeslep.

kjenner at jeg har mest lyst på bose QC 15 for å være helt ærlig , skal mellomlande i københavn men finner ikke noen butikker som selger de når jeg leter på nettet , kan event vente til jeg er i bangkok for det på hjemturen det er mest bruk for de (nattflyging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får 99% av tilfellene samme prisen i butikken som på nett, bare du informerer den ansatte om dette.

Har i alle fall fungert for meg hver gang, ikke alltid de sjekker nettet heller faktisk, men bare tar deg (meg) på ordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brendelokken

Har selv Bose QC3 (samme som QC15, men ligger "på øret" i stede for rundt/over.) Er meget fornøyd. Har ikke prøvd så mange andre støydempende headsett, men Bose skal vist være ett av de beste, men er kanskje litt stivt i pris. Vet den nye modellen av QC15 følger det med mic. til iphone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får 99% av tilfellene samme prisen i butikken som på nett, bare du informerer den ansatte om dette.

Har i alle fall fungert for meg hver gang, ikke alltid de sjekker nettet heller faktisk, men bare tar deg (meg) på ordet.

det stemmer det , har funket for meg også det ;)

Har selv Bose QC3 (samme som QC15, men ligger "på øret" i stede for rundt/over.) Er meget fornøyd. Har ikke prøvd så mange andre støydempende headsett, men Bose skal vist være ett av de beste, men er kanskje litt stivt i pris. Vet den nye modellen av QC15 følger det med mic. til iphone.

får se om jeg får til å ta en tur elkjøp imorgen prøve litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SunDance_Kid

Veldig fornøyd med mine QC15 jeg også..kjøpt billig i statene, husker ikke pris, men er jo ikke aktuelt for deg høres det ut som..

Jeg har en lei tendens til å glemme mine når jeg skal ut å fly.. :thumbdown:

Men uansett, god lyd, god støyskjerming og behagelige på..bare husk at når du skal bruke de på fly må du stille de inn, med en bryter på koblingen..Hvis ikke kan det bli en støyfull affære når kapteinen skal komme med diverse meddelelser... :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare husk at når du skal bruke de på fly må du stille de inn, med en bryter på koblingen..Hvis ikke kan det bli en støyfull affære når kapteinen skal komme med diverse meddelelser... :eek:

det sjønte jeg ikke mye av :wacko: er det forklart i bruksanvisningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer aktiv støydemping?

Såvidt jeg leste når jeg var ute etter hodetelefoner sist var det veldig mye oppstyr rundt dette og egentlig liten effekt..

Fungerer bra til å fjerne lave frekvenser. Jeg har Bose QC3, bruker de ofte uten musikk og forskjellen er stor når en slår de av/på. Blir ikke så sliten i hodet etter en lang flytur med disse. Mine er kjøpt i Japan, så prisen var mer human.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også QC3. Fungerer veldig fint for å dempe flystøy og -rumling. Mine var som regel på hele flyturen Amsterdam - Houston og retur i et års tid uten at jeg hadde problemer med slitne ører eller noe. Flyturen blir en helt annen.

Brukte de litt på fritida på jobben også, men oppdaga at jeg ikke hørte alarmene da så de lå fint i skuffen til hjemreisa.

Nå har jeg skifta beite og reiser ikke så langt i jobben lenger, så hvis du er interessert i å kjøpe de så kan vi ta det på PM :)

Ang billige sett med støydemping så har jeg testa et par stykker, men det var ikke verdt prisen. Det ble nesten mer sus og støy enn uten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Jeg sitter med mine QC2 (eldre modell) på nå og de er noe av det beste jeg har anskaffet meg. Jeg bruker mine 8t hver dag uten at de er vonde og ha på. Sitter i åpent landskap og da er det digg å ha de på for å kunne høre radio. Jeg har også kjøpt handsfreeledning til mine så jeg slipper å ta av klokkene hver gang tlf ringer. Jeg har testet mye forskjellig og eneste som kan sammenligne seg når det kommer til støydemping er Beats By Dre sine dyreste klokker. Jeg synes lyden i Bose er mye bedre så derfor har jeg ikke bytta enda. De har vært med noen 100 timer på fly også og du kan bare glede deg til du trykker på på-knappen :) Det jeg også synes er veldig digg er at du trenger bare å ha på litt volum for å høre bra, siden all annen støy forsvinner. Da blir man ikke døv med det første heller

Når det gjelder "flymodus" så står det i etuiet mitt hvordan man gjør det. Er kun en bryter som sitter på pluggen som skal skyves fra hi til lo. Dette er fordi lydsystemet i fly trenger høyere motstand så vidt jeg har skjønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for mange gode tilbakemeldinger :thumbup: , vil ta en tur for å se om jeg kan prøve qc3 og qc15 , har nå iphone og etter det jeg kan se er det plug and play med qc15

Nå har jeg skifta beite og reiser ikke så langt i jobben lenger, så hvis du er interessert i å kjøpe de så kan vi ta det på PM :)

takker for tilbudet , må bare få prøvet qc3 og qc 15 først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SunDance_Kid

det sjønte jeg ikke mye av :wacko: er det forklart i bruksanvisningen?

Når det gjelder "flymodus" så står det i etuiet mitt hvordan man gjør det. Er kun en bryter som sitter på pluggen som skal skyves fra hi til lo. Dette er fordi lydsystemet i fly trenger høyere motstand så vidt jeg har skjønt.

Innlegget mitt ble skrevet i litt hast på gardermoen, så skjønner at det ikke var så bra formulert, men ser Andreas her forklarte det bedre.. ;) Det er iallefall ikke noe komplisert.. :)

Endret av SunDance_Kid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi Bose prøver å kjøre en stram prispolitikk, litt som Swissvax.

Kjekt med norsk garanti og reklamasjonsrett, men så lite feil det er på Bose ville jeg bestilt fra utlandet på nett i en fei. Spesielt mange fra USA selger Bose på ebay til kurante priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...