Gå til innhold

Swissvax hos shinerama.uk


325i

Recommended Posts

De andre prisene så ut til å være korrekt, dvs. omtrent samme priser som ellers i verden inkl. Norge.

Dog kommer ikke jeg til å "spare penger" på å hamstre vaskepudler fra co.uk, det finnes langt bedre vaskeredskaper med bedre kvalitet der ute ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at shinerama har begynt å selge swissvax produkter, waschpuddel koster der ca 80 kr mot 160 i norske nettbutikker.....penger å spare der...

Knegg! Du skal hamstre Waschpudel fra Shinearama, eller? En slik uttalelse sier meg at du aldri har handlet Swissvax fra Lillehammer. :)

Endret av truhaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knegg! Du skal hamstre Waschpudel fra Shinearama, eller? En slik uttalelse sier meg at du aldri har handlet Swissvax fra Lillehammer.

Som jeg skrev i den andre tråden, SV blir generellt dyrere fra utlandet enn fra Lillehammer nårr frakt og bamsemums setter inn for fullt, ser også at de engelske prisene faktisk er dyrere enn de norske allerede før frakt og mva.

Og servicen man får fra de på Lillehammer er upåklagelig, bare se på alle lokkene de har delt ut i det siste f.eks ;)

Edit; Må rette meg selv, så nå at jeg hadde trykka feil på valutakalkissn.. Etter mine beregninger får man SV CR til ca 7200 i England, mens i Norge skal de ha 7699, men så var det frakt, mva og service igjen da ;)

Endret av truhaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-volvoRsport-
Etter mine beregninger får man SV CR til ca 7200 i England, mens i Norge skal de ha 7699, men så var det frakt, mva og service igjen da ;)

Den britiske mva'en på 20% får du dratt fra, så den koster ca. 5950kr før norsk mva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den britiske mva'en på 20% får du dratt fra, så den koster ca. 5950kr før norsk mva.

Blir fortsatt kostende 7200 + fedex avgift etter mine beregninger, så kommer seg fort på 7400 uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er snakk om så små forskjeller ser jeg ikke poenget med å bestille fra utlandet. Mye bedre å støtte lokale aktører, hvor du i tillegg får gode tips med på kjøpet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse prosforskjellene er så små at det ikke er noe som helst å tjene på det.

Betaler gledelig 20-30% mer for swissvax fra norge, enn fra england om det er det hadde vært tilfelle uansett fordi swissvax norge yter så vanvittig bra service!

Det har masse erfaring og gir gode tips til forbrukere gjennom forumet her. Synes det blir feil å få tips fra en forhandler for deretter å kjøpe det hos konkurenten for en hundrelapp mindre.

Skulle likt å sett andre forhandlere som leser en forumtråd om ett manglende lokk som sender ett nytt kostnadsfritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Liten kommentar fra oss som importerer:

Først så må jeg si det er veldig, veldig gledelig med så mye godord vi får over :D Vi forsøker alltid å yte maks service, og vi mener at vi gir/har service, leveringstid, garantier og reklamasjonsrett utover det som er vanlig hos mange andre og ofte utover det vi er pålagt etter loven. Det skal vi fortsette med og prøve å bli enda bedre!

Når det gjelder utenlandske forhandlere så har de i sin kontrakt at de ikke har lov å selge ut av området som importøren besitter, akkurat som våre forhandlere ikke har anledning til å selge Swissvax ut av Norge (så lenge det ikke er til et marked uten importør). Grunnen til at Swissvax operer med disse kontraktene er at det er den enkelte importør som har kostnadene med å bygge merket og servicegrad i sitt marked - og de ønsker dermed at man også skal ha majoriteten av salget. Dettte forsvares jo også med at man skal ligge på et noenlunde jevnt prisnivå internasjonalt. At man noen ganger får med produkter fra utenlandske butikker vet vi jo godt, men vi opplever det vel ikke som noe stort problem pr i dag.

Om vi skal se på prisene dere har vært innom før i tråden så kommer faktisk vi ganske så godt ut:

Ta Crystal Rock på 795 pund. Med dagens kurs blir det 7188,60 - 20 % VAT = 5990,50 + 25 % Mva = 7488,10,- Dvs ca 211,- under våre 7699,- I tillegg kommer frakt og evt handling (selv om dette ofte deles på flere produkter) og lenger leveringstid. Om du tar de 7699,- og trekker fra 10 % DCN vip rabatt så er du plutselig nede i 6929,10 og passer man på når vi har en spesialkampanje så blir det enda større forskjell..

Samme regnestykket på Concorso gir 1763,2 - 20 % Vat = 1469,30 + 25 % Mva = 1836,66 + frakt etc. Vår pris er 1699,-.. Minus VIP er man på 1529,- dvs minst 300,- under. Leather Care kit: 800,- i UK ++, hos oss 639,- før rabatter...

Om noen oppfatter innlegget som off-topic eller promotering av oss selv, så får det bare fjernes - men jeg mener det er relevant i forhold til diskusjonene over. Waschpuddel kopien slår de oss derimot i pris på.. ;)

Mvh Dag/Swissvax

Endret av Dag/Swissvax
  • DCN Poeng 15

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Informativ post, hadde selv helt glemt VIP-rabatten.. Det er stor forskjell på direkte innlysende reklame og opplysende detaljer rundt slike diskusjoner, så tror nok du er langt innenfor hva som er akseptabelt her Dag ;)

Stå på, og hold servicen på topp slik den pleier å være!

Endret av Popp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Det er i praksis slik det skal fungere om vi ser litt enkelt på det. Dvs din ordre der skal i utgpkt annuleres, vi får beskjed om at en kunde med adresse i Norge ønsker å handle og vi vil da igjen kontakte deg for å høre om du stadig ønsker ordren. Oss i mellom Arne, så setter jeg pris på om du bestiller direkte hos oss ;)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten kommentar fra oss som importerer:

Først så må jeg si det er veldig, veldig gledelig med så mye godord vi får over :D Vi forsøker alltid å yte maks service, og vi mener at vi gir/har service, leveringstid, garantier og reklamasjonsrett utover det som er vanlig hos mange andre og ofte utover det vi er pålagt etter loven. Det skal vi fortsette med og prøve å bli enda bedre!

Når det gjelder utenlandske forhandlere så har de i sin kontrakt at de ikke har lov å selge ut av området som importøren besitter, akkurat som våre forhandlere ikke har anledning til å selge Swissvax ut av Norge (så lenge det ikke er til et marked uten importør). Grunnen til at Swissvax operer med disse kontraktene er at det er den enkelte importør som har kostnadene med å bygge merket og servicegrad i sitt marked - og de ønsker dermed at man også skal ha majoriteten av salget. Dettte forsvares jo også med at man skal ligge på et noenlunde jevnt prisnivå internasjonalt. At man noen ganger får med produkter fra utenlandske butikker vet vi jo godt, men vi opplever det vel ikke som noe stort problem pr i dag.

Om vi skal se på prisene dere har vært innom før i tråden så kommer faktisk vi ganske så godt ut:

Ta Crystal Rock på 795 pund. Med dagens kurs blir det 7188,60 - 20 % VAT = 5990,50 + 25 % Mva = 7488,10,- Dvs ca 211,- under våre 7699,- I tillegg kommer frakt og evt handling (selv om dette ofte deles på flere produkter) og lenger leveringstid. Om du tar de 7699,- og trekker fra 10 % DCN vip rabatt så er du plutselig nede i 6929,10 og passer man på når vi har en spesialkampanje så blir det enda større forskjell..

Samme regnestykket på Concorso gir 1763,2 - 20 % Vat = 1469,30 + 25 % Mva = 1836,66 + frakt etc. Vår pris er 1699,-.. Minus VIP er man på 1529,- dvs minst 300,- under. Leather Care kit: 800,- i UK ++, hos oss 639,- før rabatter...

Om noen oppfatter innlegget som off-topic eller promotering av oss selv, så får det bare fjernes - men jeg mener det er relevant i forhold til diskusjonene over. Waschpuddel kopien slår de oss derimot i pris på.. ;)

Mvh Dag/Swissvax

Jeg synes att det er flott att du tar deg tid til å svare informativt og saklig. :thumbup:

Ser det er flere som mener det, du har fått flere cred for denne posten, velfortjent cred fra meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...