Gå til innhold

Excel regneark bilpleie.


SurreSnurre

Recommended Posts

Jeg ville tro det var et regneark hvor man førte inn forbruk av diverse midler så regner den ut prisen på dette.

Tenkte å lage meg et slik selv men ikke før etter eksamensperioden.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kunne føre inn produkter og prisen på produktene.

Husker jeg riktig kunne du også legge inn inntekt på jobber m.m.

Har lenge tenkt på å lage ett slikt regneark selv, men me den måten jeg tenkte så blir man litt avhengig av å veie produktene etter hvert, slik at man får sånn ca rett på hva man bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å veie etter fullført arbeid, startvekta er sluttvekta fra forrige gang du brukte noe.

Burde være en grei deal når man rydder opp, så det som er vanskelig er bare å få ut fingeren å lage systemet :D

Kjøkkenvekt får man vel på europris for en hundrings eller to og et lite skjema kan man bare printe ut og så fylle inn tall i Excel etterhvert når man har tid.

Tror dette kan bli bra så lenge man har tørrvekt på alle beholdere, men det kan jo nettverket her inne over litt tid garantert klare å få frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å veie alle beholdere man har brukt av etter endt jobb og fylle i et skjema vil jeg ikke kalle "bare" men. Jeg kaller det heller unødvendig ekstraarbeid. Det er slitsomt nok å rydde sammen alt og få det tilbake dit det skal stå.

Det jeg bruker på produkter på en bil er så bagatellmessig i forhold til tiden jeg bruker at det bryr meg egentlig ikke så mye heller :) Dessuten varierer det VELDIG fra bil til bil. Når noe er tomt så kjøper jeg en ny, enkelt og greit :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å veie alle beholdere man har brukt av etter endt jobb og fylle i et skjema vil jeg ikke kalle "bare" men. Jeg kaller det heller unødvendig ekstraarbeid. Det er slitsomt nok å rydde sammen alt og få det tilbake dit det skal stå.

Det jeg bruker på produkter på en bil er så bagatellmessig i forhold til tiden jeg bruker at det bryr meg egentlig ikke så mye heller :) Dessuten varierer det VELDIG fra bil til bil. Når noe er tomt så kjøper jeg en ny, enkelt og greit :)

Når jeg har gjort jobber, så har jeg satt en fast pris på diverse steg som er tatt ut fra erfaring, det eneste jeg kunne tenkt meg å se litt mere kontroll på er polish, da dette varierer veldig fra bil til bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja akkurat slik jeg ser for meg.

Bare litt mer komplisert :)

Jeg ser for meg noe ala dette:

ark 1:

Summert kostnad per bil ( XX Bil 1 XX fra ark 2)

ark 2:

detaljert informasjon slik som nevnt i excelen du sendte, type :

Produkt | Tørrvekt | Enhet | Enhetspris Kg/g | Fullvekt | XX Bil 1 XX | XX Bil 2 XX

Nå fikk jeg lyst til å lage dette i kveld så får vi se hva som skjer.

Godt jeg har noe å trekke oppmerksomheten fra det viktige skolearbeidet som skal gjøres..hehe..

Poster et utkast når jeg har kommet i gang.

Så kan vi kanskje få i gang en "dugnad" hvor alle som har tomme beholdere kan veie disse slik at vi får en indeks på dette.

*elske over-kompliserte ting*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg satt og dilla med min windows mobil (skulle ordne til android) så skulle ta backup av bilder og sånt...og jeg fant faktisk ett eksemplar av regnearket på mobilen. Legg igjen mail adresse på pm så sender jeg det på mail om det er fortsatt interesse :)

mvh code13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...