Gå til innhold

Studenter ønsker hjelp - Spørreundersøkelse om bil


ClearCoatChristR

Recommended Posts

ClearCoatChristR

EDIT: Har nå fått nok antall svar. Det betyr at du ikke er så prekært å svare, men vi setter fortsatt pris på ditt bidrag!

Hei!

Har tidligere fått god hjelp her på forumet angående en spørreundersøkelse, så jeg er så frekk og spør igjen.

Vi er tre studenter ved BI Trondheim som skriver en oppgave i kurset Metode og Dataanalyse. Tidligere BI-studenter kjenner sikkert til faget.

Undersøkelsen er lagt ut på Facebook, og vi har fått masse svar allerede, til og med fra medlemmer her på forumet.

Likevel mangler vi noen svar, og ønsker gjerne fra bilinteresserte, for å få en mer nyansert undersøkelse.

Svar blir behandlet anonymt og slettet etter datainnsamling. Temaet handler om bil, og skal ikke beskrives som et sensitivt tema.

Undersøkelsen vil ta maksimalt 2-3 minutter. Håper du kan ta deg tid.

https://www.surveymo.../s/bilogbilkjop

På forhånd takk! :)

Endret av ClearCoatChristR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Takk, alle sammen! :)

Såvidt jeg kan se er det en bug i nr 7:

du kan ikke rangere både sosiale medier og venner/familie/kjente som 1

Rangeringen fungerer på den måten at du skal rangere alternativene du hadde hentet informasjon fra, fra mest sannsynlig til minst sannsynlig. Kommer kanskje litt dårlig frem i spørsmålet, beklager dette. Hvis du ønsker å sette begge på 1, kan du f. eks sette en av alternativene på 1, og den andre på ikke relevant.

Endret av ClearCoatChristR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rangeringen fungerer på den måten at du skal rangere alternativene fra mest sannsynlig til minst sannsynlig. Kommer kanskje litt dårlig frem i spørsmålet, beklager dette. Hvis du ønsker å sette begge på 1, kan du f. eks sette en av alternativene på 1, og den andre på ikke relevant.

Ah, slik ja. Du kan bare bruke ett alternativ en gang. Right..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket i vognkortet på en nyere MINI. Merke var BMW og modell var MINI.

Da er det noen som har gjort en feil. På samme måte som at en Audi ikke kan kalles Golf selv om VAG eier begge. :)

Jeg vil dog kalle 1-serie for konkurrent til Mini da begge frir til kjøpere som ønsker biler med kjøreglede. Noe som nye Polo feks er totalt blottet for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort et par observasjoner til denne undersøkelsen.

1. Demografisk informasjon bør komme til slutt, da brukere har "investert mye tid" allerede, og veldig mange hopper over undersøkelser hvor de blir bedt om slik info med en gang.

2. Det bør være filter, som gjør at ved valg av f.eks. "Har du bil?" så kommer det forskjellige spørsmål etter hvorvidt respondenten svarer ja eller nei, slik at dere slipper å ha "har ikke kjøpt bil" noe sted, og eventuelle andre tilsvarnede ting.

3. Nr 7 er som tidligere nevnt uklar og burde nok justres med dropdown menyer el, samt en bedre beskrivelse da disse "likert"-boksene dere har valgt er typisk for "uavhengige rangeringer". Det er også en tanke at "ikke relevant" ikke kan velges to ganger.

4. Man kan velge flere enn tre alternativer på nr 6, og det burde legges begrensning der.

5. Det er "annet (spesifiser)" på alle spørsmål, hvorfor (ikke resten) ? :) Dette fører til en mye mer type kvalitativ undersøkelse med masse slike bokser i forhold til det mer kvantitative som dere kanskje er ute etter.

6. En knapp sier "Forr." og en sier "Neste", ser litt rart ut...

7. Det kunne vært interessant å se hvor mye folk kjører per år? For å se om disse f.eks. mer interessert i sikkerhet eller komfort enn de som kjører lite.

Ta det som konstruktiv kritikk til neste gang :)

Har dere noen spørsmål ang metode så kan dere godt spørre meg så skal jeg svare så godt jeg kan, har gjort dette et par ganger før.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...