Gå til innhold

Frontrute behandling


Vegard S.

Recommended Posts

Ser etter et produkt som gjør at vann bare preller av frontruta.

Søkte litt i gamler poster her på forumet og kom over Duragloss Rain Repel No. 751 og Diamondite Glasswork Shield.

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt det i norge? Evt. andre produkter som er tilsvarende/bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Det finnes mange produkter som gir denne effekten:

Nanolotus Glassforsegling

Nanolex Premium og Urban

Rain-X

gTechniq G1

CarPro har et produkt også, men jeg husker ikke hva det heter

Alle disse får du kjøpt via norske nettbutikker som spesialiserer seg på bilpleie.

Det eneste produktet jeg kjenner til man får kjøpt over disk er Biltema RainOff. Dette funker greit og gir ønsket effekt, men holdbarheten er dårlig (2-3 uker i beste fall er min erfaring).

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Nanolotus settet er veldig godt, bra holdbarhet og beading

RainX er også bra for folk som er mer i farta, den er veldig enkel å legge på/fjerne så lenge du fjerner den med en fuktig klut.

Holdbarhetmessig holder Nanolotus veldig lenge,

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal visstnok være lettere å fjerne isen som legger seg på, i tillegg til at det kanskje blir mindre is enn på en ubehandlet rute. :)

I min 50/50-test av Nanolex og Nanolotus så begynner det å blir merkbar forskjell nå som det har gått noen måneder. Og den som virker best er Nanolex.

Sist jeg sjekka var det temmelig likt her forløpig, og det har jo gått noen måneder ja.

Anyways.. Jeg bruker både Nanolotus Prof og Nanolex Ultra og synes begge er veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvveis OT her, men vil ruteforsegling bli kraftig svekket av såkallte de-icers?

Kjøpte en slik en 1Z De-Icer hos Bilnerden her forleden.. :)

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_59&products_id=147&zenid=4c01e991cadc7cbd14cfab8613a43fc8

Er gjerne ikke nok med kun ruteforsegling når det er ned mot 15-20 blå ute.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...