Gå til innhold

Xenon-"look" på vanlige halogenlykter?


Chris-520e39

Recommended Posts

Chris-520e39

Hei!

Har i min bmw xenon på nærlys og halogen på parklys, tåkelys og fjernlys. Finnes det pærer som jeg kan sette inn som gir en viss xenon-look? Er ikke ute etter knallblått lys, men bare hvitere og litt penere slik at parklys, fjernlys og tåkelys ser nogelunde likt ut som nærlysene mine :)

Noen ideer om hvor jeg kan få kjøpt dette og hva slags pærer jeg trenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Chris-520e39

    13

  • bjorke

    12

  • Dennis

    9

  • fredrik

    7

Mest aktive i dette emnet

  • Forhandlere
Bernhard

Osram NB er dritbra... Torshov har kampanje på de nå... Knallpriser iforhold til vanlig... H7 var vel 210kr for paret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Så med andre ord kan jeg bare dra til Torshov i morgen og kjøpe nye pærer som gir litt penere lys? Kjøper jeg da NB til fjernlysene og vanlige pærer til resten? Vet hvordan jeg bytter parklysene, så kan bare ta med meg en av de pærere opp :) Er det forresten vanskelig å bytte pæreri i fjernlys og tåkelys? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Philips Blue Vision er de som gir Xenon look fra Phillips og som har brukbar lysstyrke. Skal du ha best mulig lys er Philips X-Treme Power riktig valg :)

Osram Night Breaker gir ikke noe Xenon look, de er litt hvitere enn vanlige samme med Philips X-Treme Power.

Man får kjøpt masse jalla pærer rundt omkring som lyser blått, men har like mye lysstyrke som et stearlinlys :P

Skal du ha ekstremt mye lys kan du se på Philips Rally men de er ikke lovlige og du må regne med at en del kommer til å blinke med lysene til deg da de trur du kjører med fjærnlys hehe..

Når det gjelder parklys kan du bruke slike super white leds, ikke kjøp blå, for de er seriøst helt blå. Ser ut som snuten som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Philips Blue Vision er de som gir Xenon look fra Phillips og som har brukbar lysstyrke. Skal du ha best mulig lys er Philips X-Treme Power riktig valg :)

Osram Night Breaker gir ikke noe Xenon look, de er litt hvitere enn vanlige samme med Philips X-Treme Power.

Man får kjøpt masse jalla pærer rundt omkring som lyser blått, men har like mye lysstyrke som et stearlinlys :P

Skal du ha ekstremt mye lys kan du se på Philips Rally men de er ikke lovlige og du må regne med at en del kommer til å blinke med lysene til deg da de trur du kjører med fjærnlys hehe..

Når det gjelder parklys kan du bruke slike super white leds, ikke kjøp blå, for de er seriøst helt blå. Ser ut som snuten som kommer.

Hva tror du gir sterkest og hvitest lys av alle disse? Ikke rally-utgaven da. Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Av de tre er det nok slik:

1. Philips X-Treme Power

2. Osram Night Breaker

3. Philips Blue Vision

Philips og osram sine lyser nok ca like hvitt begge to, ingen av de er laget for å være noe xenon look pærer, men de er uten tvil hvitere enn std pærer.

Philips X-Treme Power har vunnet alle tester jeg har lest. Har selv Philips X-Treme Power i mine nærlys og Osram Night Breaker i tåkelysene, siden X-Treme Power ikke fåes som H3 og har Philips rally på fjernlysene.

Slike Xenon look pærer lyser som regen svakere enn std pærer, men Philips Blue Vision lyser bra.

Auto Express skriver følgende om Philips X-Treme Power:

All the electronic safety wizardry on today’s cars will not help if you can’t see the road ahead – which is why Philips’ X-treme Power takes our top accessory prize, as it sets a new benchmark for headlamp bulbs. When we tested it alongside both standard and high-performance bulbs, it put them all, literally, in the shade. Based on the light 75 and 50 metres ahead of the driver, the best beam rating the rest could manage was 107, but the new X-treme hit 146 – a massive difference easily seen on the light-tunnel wall. As with all high-performance bulbs, Philips has taken the tolerances allowed by the regulations and pushed them to the limit, not only burning the filament harder, but also reducing the glass envelope to increase gas pressure and deliver more light. A brilliant road safety improvement.

Av blue look pærer fikk Philips Blue Vision best resultat når det kom til lysstyrke

Chris-520e39:

Når man setter i leds kan det fort bli krøll med den pære sjekken som er i mange biler ja, det du da må gjøre er å sette inn en motstand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fått en smell når jeg har holdt på med bil hvertfall, noe som er ganske rart egentlig. Kobler anlegg og sånn mens motoren går og batterier lader jeg hehe :P

jeg har bestilt noen 100w pærer som skal testes, er ikke lov da men hvem sjekker om pærene er 100w eller 55w.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Pærer man ikke bør kjøpe et er Biltema sine, noen mer ræva pærer skal man lete lenge etter.

100 watts pærene dems lyser ganske så blått men har halvparten av lysstyrken til philips sine extrem power som bare er 55 watt.

og så holder de mye! kortere en kvalitets pærer fra Philips og Osram.

Bare et tips hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...