Gå til innhold

Våtsuger


Gremlin

Recommended Posts

Hei,

Nå som vinteren nærmer seg og jeg frakter unge til og fra barnehagen baki min BMW e91 med stoffseter seg jeg behovet for å kunne vaske setene ordentlig iblant.

Har sett på 3 forskjellige våtsugere, men klarer ikke helt å velge.

1) Nilfisk-Alto Buddy 15 (699kr på netonnet)

2) Foma Combivak 1150 (595 hos NAF)

3) Karcher WD2200 (383kr på pixmania)

4) Karcher WS3500 /med blåsefunksjon (789kr hos pixmania)

Jeg er jo litt opptatt av utseende og syntes Buddy`en ser best ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke mye peiling på våtsugere, men vil anbefale deg å holde deg unna Pixmania.

Har vært mye problemer fra de, selv om det gikk greit da jeg kjøpte en pc-skjerm fra de noen år tilbake siden...

Kundeservice kan du bare glemme ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Hei,

Nå som vinteren nærmer seg og jeg frakter unge til og fra barnehagen baki min BMW e91 med stoffseter seg jeg behovet for å kunne vaske setene ordentlig iblant.

Har sett på 3 forskjellige våtsugere, men klarer ikke helt å velge.

1) Nilfisk-Alto Buddy 15 (699kr på netonnet)

2) Foma Combivak 1150 (595 hos NAF)

3) Karcher WD2200 (383kr på pixmania)

4) Karcher WS3500 /med blåsefunksjon (789kr hos pixmania)

Jeg er jo litt opptatt av utseende og syntes Buddy`en ser best ut....

Du mener vel Foma Power Vac 1150? Combivac er vel en rensemaskin (som er dyrere) og PowerVac er en våt suger.

Har PowerVac 1150 selv (fra naf) og er veldig fornøyd med den.

Vil tro at du blir fornøyd uansett hvilken av disse du kjøper. Gode maskiner alle sammen (har jeg hørt)

Edit:

Combivac koster litt over 5000kr

Min link

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JensChristian

Har dessverre ikke mye peiling på våtsugere, men vil anbefale deg å holde deg unna Pixmania.

Har vært mye problemer fra de, selv om det gikk greit da jeg kjøpte en pc-skjerm fra de noen år tilbake siden...

Kundeservice kan du bare glemme ...

X2. For mitt vedkommende gjaldt det et hovedkort. Det ble sendt tur-retur mellom Norge-Frankrike syv ganger for produktet til slutt ble destruert uten min godkjennelse og jeg venter fremdeles på penger. Ca to år siden nå.

Når det gjelder støvsugerene har jeg null, niks peiling, men vil som sagt advare deg mot Pixmania. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen erfaring med akkurat noen av disse, vi har en Karcher på jobben og den er kraftig og fin den. Men den blåsefunksjonen høres jo litt kjekk ut, er det noe som kan brukes på litt sånn kronglete steder under tørking og slikt? Ofte tenkt den tanken når jeg holder på rundt lister og frontfanger og rundt lykter og sånt!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener vel Foma Power Vac 1150? Combivac er vel en rensemaskin (som er dyrere) og PowerVac er en våt suger.

Har PowerVac 1150 selv (fra naf) og er veldig fornøyd med den.

Vil tro at du blir fornøyd uansett hvilken av disse du kjøper. Gode maskiner alle sammen (har jeg hørt)

Edit:

Combivac koster litt over 5000kr

Min link

Ja, mener såklart PowerVac.

Ser ut som Karcher faller ut av konkuransen pga Pixmania. Da står det mellom Foma og Nilfisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Nilfisk sugeren har litt større tank enn foma sin. Vet ikke om behovet for stor tank er nødvendig?

Prøv også å sammenligne hvilke munnstykker som følger med før du bestemmer deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Nilfisk sugeren har litt større tank enn foma sin. Vet ikke om behovet for stor tank er nødvendig?

Prøv også å sammenligne hvilke munnstykker som følger med før du bestemmer deg ;)

Det er jo ikke forferdelig vanskelig å tømme tanken på Fomaen om den går full :)

Jeg har også en Foma PowerVac 1150; knallmaskin.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Ikke noe problem å tømme den nei. Jeg har ikke hatt behov for å tømme den før jobben er avsluttet hittil, så ser ikke dette som et problem.

Er som sagt veldig fornøyd jeg også (har ikke testet noen andre heller da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

challenger

Steike?! -Er det så billig for en "ok" våtsuger, altså :shocking2:

Tenker jeg må ta med senior på NAF og handle en sånn Foma-sak. Takk for tipsene!

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer neppe til å angre..

Jeg har i alle fall oppdaget hvor mye jeg klarer å dra ut av møblene i stua med den billigsugeren jeg fikk for 699 kr og litt "grønnsåpe", så jeg lurer på hvorfor jeg aldri har kjøpt dette før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker knall det.

Jeg har brukt både GC1 ~1:16 og CG Nonsense 1:20 med stort hell.

Lar det ligge litt og godgjøre seg og så er det rask børsting og suging, og masse vann og suging igjen.

Kjekt å ha et transparent munnstykke da man ser når det er tørt, og ikke minst når vannet blir reint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man det helt tørt?

Kjøpte ein vifteovn hos Mekk for å ta knekken på siste fuktigheten som ligger igjen i seter og tepper. liten hendig sak på 2000W. Var på tilbud til 79kr no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...