Petter 1 399 Skrevet 20 Oktober, 2011 Rapporter Share Skrevet 20 Oktober, 2011 (endret) Chemical Guys er en kjent produsent for brukere her på DCN. De har veldig mange bra produkter, med både kule navn, fin farge og god lukt! Denne gangen har jeg fått tilsendt dems 3- produkts- polishserie: Chemical Guys V34 Optical Grade Hybrid Compound For å få mest mulig ut av disse lakktypene, har Chemical Guys brukt 3 år på å produsere denne serien av lakkrens/polering. V34 er første vannbaserte OEM godkjente lakkrens, laget for å tilfredstrille de mest kresne av bileiere. Den fjerner riper og andre defekter selv på harde lakktyper som f. eks keramisk lakk. V34 er designet for den kravstore detailer, som vil ha noe som fjerner det verste av riper og andre defekter. V34 er i stand til å fjerne tunge riper, swirls, og oksidasjon. V34 compound gjør fjerning av tunge riper og defekter fra keramisk klarlakk, raskere og enklere enn noensinne. • Produsert spesielt for ripebestandig og keramisk klarlakkv • Lang arbeidstid • Dynamic Finish Capabilities, for høyest cutting • Fjerner 1500-2000 slipespor • Laget for bruk med DA og roterende • OEM godkjent vannbasert formular • Optical grade micro abrasive technology • VOC og lakkverksted godkjent • Inneholder ikke Silicon eller fyllere Chemical Guys V36 Optical Grade Cutting Polish Medium cut lakkrens, utviklet for å eliminere moderat til kraftig lakk feil og ujevnheter. V36 er utviklet for å produsere en perfekt swirl free finish. En ultra raffinert cutting polish, utviklet for å oppnå det høyeste nivået av optisk klarhet. Fritt for pulver og støvfritt, formulert for en utvidet arbeidstid. V36 lakkrens er det første vannbasert OEM godkjent polish, som er i stand til å fjerne moderat til kraftige lakkfeil permanent, gir et perfekt resultat uten å fylle eller dekke opp. Optisk Grade micro slipemidler, vil raskt eliminere ujevnheter og fjerne 2000-2500 grit sandpapir riper, swirls og hologrammer. V36 leverer en perfekt finish med færre passeringer og er like effektiv på keramiske lakktyper og konvensjonelle klarlakk. Chemical Guys V38 Optical Grade Final Polish Finishing polish som fjerner små swirls og hologrammer etter V34 og V36. Produserer en enorm glans og dybde, dette uten silikoner og pulver som lager støv. Denne er også vannbasert som de andre. Kjøremetoden for alle 3 er lik: DA-Maskin: Påfør 4-5 dråper til ønsket pad. Spre på hastighetsinnstilling Still DA maskin til hastighetsinnstilling 5-6. Bruk moderat trykk, Kjør 2-3 pass på arbeidsområde til lakkrensen blir klar. Kjør med lett trykk til slutt. Fjern rester med en ren mikrofiberklut Kjør så neste steg polish for perfekt klarhet. Roterende maskin: Påfør 4-5 dråper til ønsket pad. Start maskin til mellom 1000-1500 RPM for å spre produktet. z Arbeid i 2 'x 2' seksjon av gangen. Bruk bare vekten av maskinen (uten trykk)Kjør arbeidsområdet i 3-4 pass, inntil lakkrensen blir klart. for endelig pass, juster hastighet innstillingen til mellom 1200-1800 til optisk klarhet er oppnådd. Fjern rester med ren mikrofiberklut. Kjør så neste steg polish for perfekt klarhet. Testbilen: 2005 Reanult Megane Sort Met med klarlakk Bilen hadde MYE dype RDS på panseret som ikke går bort uten våtslip evt lakkering Ja litt å ta i.. Startet med V34 på Cemical guys Gul pad. Kjørte som beskrevet over. Til trots at dette var den groveste polishen i serien, ble det lite holos. Så gikk jeg over til V36 på en ny flate. Brukte Hvit CG pad V34 nermest, V36 bortest. Lite holos av denne også. V36 leverte også en mye finere finnish enn V34. Mye mer klarhet og glans. Tok så frem V38 som er glans pollishen i serien. Kjørte den på rød CG pad. Nede på bilde: V38 Til Høyre for streken: V36 Til Venstre for streken: V34 Så over til DA delen: Startet på samme måten her. V34 på Gul CG pad Funker bra på DA maskin også. Over til V36 på Hvit CG pad: Når V34 og V36 ble kjørt på DA maskin ble skillet i glansen enda større. Bare så synd det er vanskelig å få frem på bilder.. Kjørte så over hele området med DA, Rød CG pad og V38. Glansen ble upåklaglig. Så en liten utfordring på bakluken også. Kjørte: Roterende, V36 og gul CG pad. Alle swirls var borte etter 2 pass Liten oppsumering: CG levere en god gjeng her. V36 og V38 blir mann venn med med en gang. V34 er noe vanskeligere å forstå seg på når den kjøres med rotende maskin. Men etter å har kjørt to paneler er det null stress lenger. På DA maskin er dette drømmeprodukter. Utifra bildene er det "noe" RDS igjen. Mulig jeg hadde klart å deme disse noe med hvis jeg evt hadde gått over til f.eks Scholl pads som er hardere og har mer cut. Det er noe som må prøves ut. Men jeg kan med hånden på hjertet annbefale V34, V36 og V38 til venner og uvenner!!! Endret 3 November, 2011 av truhaa 17 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stigtm 42 Skrevet 20 Oktober, 2011 Rapporter Share Skrevet 20 Oktober, 2011 (endret) Nice test mister:) Gleder meg enda mer til å teste v36 i helga Endret 20 Oktober, 2011 av Stigtm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JensChristian 187 Skrevet 20 Oktober, 2011 Rapporter Share Skrevet 20 Oktober, 2011 Fine saker. Mer å bruke penger på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christoffer H 257 Skrevet 20 Oktober, 2011 Rapporter Share Skrevet 20 Oktober, 2011 Fin, fin test, Petter! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norfoc76 91 Skrevet 20 Oktober, 2011 Rapporter Share Skrevet 20 Oktober, 2011 Kjempe test, supert at du tar deg tid til dette. Ser ut som om jeg må kjøpe inn disse for å teste selv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 20 Oktober, 2011 Rapporter Share Skrevet 20 Oktober, 2011 Bra test vil du anbefale V38 til finishen fremfor f.eks Scholl S40? Altså om den ga så blankt resultat at det er godt synlig? Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S 130 Skrevet 20 Oktober, 2011 Rapporter Share Skrevet 20 Oktober, 2011 Fin test ja, er spent på disse. Litt dobbelt opp av tekst, men men Støver de noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popp 59 Skrevet 20 Oktober, 2011 Rapporter Share Skrevet 20 Oktober, 2011 Fin test ja, er spent på disse. Litt dobbelt opp av tekst, men men Støver de noe? Har selv testet disse, null støv fra disse, direkte herlig å jobbe med spørr du meg, kunne godt ha vært litt mer cut i V34, men kjører heller en ekstra runde om jeg slipper å fjerne støv rundt om Litt ekkelt at disse blir helt blanke, blir litt vanskelig å se hvor man holder på, men det går seg fort til.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter 1 399 Skrevet 25 Oktober, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25 Oktober, 2011 Bra test vil du anbefale V38 til finishen fremfor f.eks Scholl S40? Altså om den ga så blankt resultat at det er godt synlig? Vet ikke helt hvordan de to er til sammenlikning siden det er år og dag siden jeg brukte S40 Fin test ja, er spent på disse. Litt dobbelt opp av tekst, men men Støver de noe? Som Popp sier. Nada støv. Herlig!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S 130 Skrevet 25 Oktober, 2011 Rapporter Share Skrevet 25 Oktober, 2011 Fremdeles dobbelt opp av tekst Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 25 Oktober, 2011 Rapporter Share Skrevet 25 Oktober, 2011 Hvis nada støv er tilfellet, og det eneste som "mangler" er litt mer cut i V34 så er dette meget bra ja! FlexDA eller BigFoot? Det er relativt stor forskjell fra disse to DA-maskinen til "vanlige" DA-maskiner, jeg tviler på at en 500w vanlig DA klarer å oppnå samme korrigering på samme tid. Men jeg har nå blitt "arrestert" før, så hvis V34 / V36 gir tilnærmet likt resultat på "vanlig" DA så tror jeg S03G på gul scholl + DA / S17+ på sort Scholl + DA har fått seg en seriøs utfordrer. Hardere pad vil sannsynligvis bare introdusere kjørespor / hologrammer / padswirls, så det er nok bedre å kjøre ekstra runde med samme pad tenker jeg (og la produktet være det som korrigerer). Hadde vært konge med denne produktserien på en blå Forester jeg skal ta til helgen... hmm... tenke, tenke.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter 1 399 Skrevet 25 Oktober, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25 Oktober, 2011 Fremdeles dobbelt opp av tekst Bedre nå? Hvis nada støv er tilfellet, og det eneste som "mangler" er litt mer cut i V34 så er dette meget bra ja! FlexDA eller BigFoot? Det er relativt stor forskjell fra disse to DA-maskinen til "vanlige" DA-maskiner, jeg tviler på at en 500w vanlig DA klarer å oppnå samme korrigering på samme tid. Men jeg har nå blitt "arrestert" før, så hvis V34 / V36 gir tilnærmet likt resultat på "vanlig" DA så tror jeg S03G på gul scholl + DA / S17+ på sort Scholl + DA har fått seg en seriøs utfordrer. Hardere pad vil sannsynligvis bare introdusere kjørespor / hologrammer / padswirls, så det er nok bedre å kjøre ekstra runde med samme pad tenker jeg (og la produktet være det som korrigerer). Hadde vært konge med denne produktserien på en blå Forester jeg skal ta til helgen... hmm... tenke, tenke.... Den ble brukt på Tha Bigfoot mean machine. Om fjompe DA maskinen din klarer det samme Espen vet jeg ikke. Men du skal gjerne få prøve de!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 25 Oktober, 2011 Rapporter Share Skrevet 25 Oktober, 2011 Hehe, blir en DAS-6 pro snart. 'tema-maskinen dauer vel til helga tenker jeg. Jeg får kozekjøre med Metabo'n jeg med Scholl / MG / Mark-V / SV / Menzerna / det-jeg-får-tak-i-først-i-kassa Så får jeg se om V-serien til CG blir shoppet inn snart. Har litt produkter å bruke opp først Takk for god test og gode bilder forresten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 25 Oktober, 2011 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 25 Oktober, 2011 Hvis nada støv er tilfellet, og det eneste som "mangler" er litt mer cut i V34 så er dette meget bra ja! Var det ikke snakk om (rykter om) en V32 Cutting Compound / grov polish som skulle komme også? Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popp 59 Skrevet 25 Oktober, 2011 Rapporter Share Skrevet 25 Oktober, 2011 Var det ikke snakk om (rykter om) en V32 Cutting Compound / grov polish som skulle komme også? Det hadde vært perfekt, hadde iallefall ikke sett vitsen i å ha noe mye annet enn V-serien om dette skulle stemme iallefall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 25 Oktober, 2011 Rapporter Share Skrevet 25 Oktober, 2011 Bra test dette Petter. Forventninger innfridd Ser ut som knallprodukter alle tre. Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øystein 90 Skrevet 3 November, 2011 Rapporter Share Skrevet 3 November, 2011 Mulig jeg overser det, men har du skrevet hvilke pads som ble brukt? Valgte du sort/grå/oransje fra CG? Siter www.sanne.com / www.oysteinsanne.comAudi A4 B9 2017, Audi A4 B8 2011, Audi A3 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popp 59 Skrevet 3 November, 2011 Rapporter Share Skrevet 3 November, 2011 Mulig jeg overser det, men har du skrevet hvilke pads som ble brukt? Valgte du sort/grå/oransje fra CG? Kjørte Gul/Hvit/Rød fra CG, står nedigjennom mellom bildene hva det ble kjørt med 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øystein 90 Skrevet 3 November, 2011 Rapporter Share Skrevet 3 November, 2011 Takk, fant det nå! Siter www.sanne.com / www.oysteinsanne.comAudi A4 B9 2017, Audi A4 B8 2011, Audi A3 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 7 November, 2011 Rapporter Share Skrevet 7 November, 2011 Hvis det kommer en V32 så blir det 99% DA-kjøring med V-serien framover tror jeg. Begynner å irritere meg grønn over slinging og støving fra andre produkter, bruker mye unødvendig tid på å rydde opp i dette underveis / etterpå..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.