Gå til innhold

Hvilke produkter ambefaler dere til kunder?


AcciDabbi

Recommended Posts

Jeg holder på å bygge meg et lokale for polering.. Satser på å være ferdig ca februar/mars neste år :)

Blir godt å få en romslig plass med masse lys i steden for den dobble garasjen jeg har nå.. :P

Men jeg tenkte at jeg i det nye lokalet skulle ha en liten mini-butikk der jeg kan tilby kunder litt produkter til godt vedlikehold av bilen etter behandling..

Det jeg tenkte jeg skulle ha var

- Sprayflasker med ferdigblandet lsp-sikker SurfexHD

- En god shampo for den vanlige mann i gata (Tenkte på Meguiars NXT Gen Car Wash kansje? Eller CG Citrus Wash and Gloss? Forslag?)

- Meguiars Ulltimate Quick Detailer som de kan bruke inni mellom vaskene av og til

- Mothers Ull Mitt

- Kansje Meguiars Mild ClayBar

- Et enkelt utvalg av microfiber-kluter

Jeg legger ut posten for jeg tenkte om dere hadde noen forslag til noen produkter som er et must å ha i en sånn liten butikk? :)

Det må være ting som er gode og som man ikke må være rakett-forsker for å bruke :P

Takker så meget for alle forslag ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Felgrens, felgbørste, etpar vokser i budsjettklasse som er enkle å legge på og buffe av (Collinite, CG Pete's 53', f.eks.), bøtter med grit guard og evt lokk, vindusrens, Green Clean (gjerne utblandet), dekkfornyer av noe enkelt slag.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med noen dodo-bokser?

De kommer jo i miniformat og er greie til en som ikke trenger mer enn til en bil.

EZ Detail Brush mini er gull til felger.

CG Glossworks såpe

En super-avfettingsblanding skader ikke heller, vet ikke hvor bra det kan bli men surfex, ironx og green clean i en sprut? :) Her kan man jo eksperimentere og se hva som går sammen og ikke.

Og en felgrens selvfølgelig. Rim7 f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg føler vi beveger oss ut av "mannen-i-gata"-kategorien og inn i "gnikkofil"-kategorien her... Poenget er at M.I.G. skal kunne vaske bilen sin uten å skrote lakken, ikke ta full detail på den. Det er der vi kommer inn. :)

Jeg har tenkt å snekre en startpakke til min mor til jul. Denne er nok i overkant for hva en startpakke vanligvis inneholder, men så slipper jeg noe mas om ditt og datt i etterkant.

Innholdet jeg ser for meg i pakken:

2 bøtter med GG og lokk

Sonax felgrens

Felgbørste

Surfex HD 1 liter

Vaskehanske i ull

Tørkehåndkle

Chemical Guys - Citrus Wash & Gloss

Chemical Guys - Hybrid V7 High Gloss Spray Sealant (som QD etter vask)

2 buffekluter

10 multipurpose MF-kluter

Bortsett fra felgrensen som kommer fra Clas Ohlson og multipurpose-klutene som kommer fra mitt eget stæsj, så kommer dette på rundt 900 kroner inkl mva og frakt fra England.

Noe tilsvarende kan muligens gå an å selge til streifkunder eller fastkunder, men det forutsetter jo litt investering og at man har lagerplass...

Endret av csjoh

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. såpe syns jeg både CG Cw&g og Megs Nxt er litt sterke/konsentrerte. Skal lite til før en blander for sterkt og da syns jeg begge disse to tærer unødvendig mye på LSP.

Jeg ville gått for CG maxi suds eller Duragloss 901f.eks.

Zymol svamp. Fordi jeg syns den er mest skånsom, krever lite vedlikehold (vask) og mannen i gata er vant til å vaske med svamp.

Tørkehåndkle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke han tenker på å starte butikk der andre detailere osv skal handle. Det er vel mer å ha et lite utvalg produkter liggende som de som har fått bilen sin detailet hos han kan få kjøpe igjen. Jeg opplever jo selv at folk alltid spør hva de skal kjøpe og fra hvor osv etter at jeg polert bilen deres.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke han tenker på å starte butikk der andre detailere osv skal handle. Det er vel mer å ha et lite utvalg produkter liggende som de som har fått bilen sin detailet hos han kan få kjøpe igjen. Jeg opplever jo selv at folk alltid spør hva de skal kjøpe og fra hvor osv etter at jeg polert bilen deres.

Sant det Mighty ;)

Tenker på en butikk for mannen i gata.. Det er jo jeg som skal gjøre jobben for ham :P

Han skal bare ha prudukter så han kan holde bilen pen lengst mulig etter behandling.. Og etter erfaring så har butikker liten peiling på gode produkter så da skal de kunne handle det de trenger hos meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje like viktig er en liten laminert huskelapp for åssen de skal vaske? Rekkefølge på produkter, virketid, ovenfra og ned, ned og opp...

Jeg står sjøl og glor nedi kassene mine hver gang jeg skal vaske og rasker med meg litt av hvert, gjerne litt forskjellig fra gang til gang...

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. såpe syns jeg både CG Cw&g og Megs Nxt er litt sterke/konsentrerte. Skal lite til før en blander for sterkt og da syns jeg begge disse to tærer unødvendig mye på LSP.

Jeg ville gått for CG maxi suds eller Duragloss 901f.eks.

Zymol svamp. Fordi jeg syns den er mest skånsom, krever lite vedlikehold (vask) og mannen i gata er vant til å vaske med svamp.

Tørkehåndkle :)

Enig her! Zymöl-svamp istedenfor ullmitt, og CG Glossworkz istedenfor CW&G. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med å bruke en vaske-hanske er jo at man mister i allefall ikke "svampen" i bakken :)

Alle som har brukt svamp skulle jo lett klare å omvendes til en hanske :P Hehe..

Ang såpe blir det nok i allefall Duragloss 901 som kommer til å stå i hyllene..

Dette litt pga at jeg bestiller en god del ifra autogeek.net og da kan jeg selge ting her med et lite påslag, men alike vel ligge på samme pris som nettbutikker i norge :)

Men er mange gode forslag oppover så blir nok litt forskjelige til å finne hos meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zymol-svampen er stor og ligger fint i hånda. Jeg har vaska med den nesten ti ganger ca., og ikke mista den ennå. :)

Det er flere fordeler med Zymol-svampen, enn med vaskehansken. Zymol-svampen trekker skitten rett inn i svampen, og legger seg aldri utenpå fibrene og riper som f.eks. en ullmitt. Bare spørr Mighty om dette, for mannen i gata som ikke vet hvordan man gjør en grundig forvask detail-style, så er Zymol'en en mye bedre ide. Dessuten slipper de å styre på med vask i vaskemaskin og slikt, det er bare å skylle den i varmt vann etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...