Gå til innhold

Flex DA kjøp?


MadsH

Recommended Posts

Er dette et bra kjøp? Eventuelt tips til andre plasser med lignende pakker mottas med takk :) ?

Komme denne med 230V kontakt?

http://www.autogeek.net/flex-xc3401-vrg-dual-action-6-5-inch-pad-kit.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

THolandsli

Den er ikke for 230V, men det er denne: http://www.autogeek.net/flex-1000-230v.html

Jeg sendte forespørsel til Autogeek igår på frakt, dersom de er veldig dyre tenker jeg å benytte Jetcarrier. Ser de har gratis frakt på ordre over 500 dollar, så da blir det bare flyfrakta over dammen som koster noen kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var 3350 kr ;)

Det kan jo være at man kommer i nærheten av den prisen om man sender mail til alle som er registrerte partnere med DCN og hører med de.

Det er også ukens tilbud hos bilnerden til 3432 kr, og det er vel ganske akseptabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å kjøpe denne i Norge.

Kjøper du fra Usa så har du i bunn og grunn ingen garanti om den ryker.

(Må mest sannsynlig sendes til Usa, og fra Norge ryker man da raskt på 1000,- eller mer...).

Prisen er $460 + frakt etc.

Om du legger på litt til, så du får gratis frakt i Usa, så beregner vi $500 som verdi.

Da kommer frakt med jetcarrier i tillegg, anslått til ca. minst 400,-

Da havner vi på over 4000,- med frakt og moms.

bilnerden.no har den på tilbud denne uka til mindre en dette, og da har man norsk garanti og reklamasjonsregler i ryggen.

-n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Det var 3350 kr ;)

Det kan jo være at man kommer i nærheten av den prisen om man sender mail til alle som er registrerte partnere med DCN og hører med de.

Det er også ukens tilbud hos bilnerden til 3432 kr, og det er vel ganske akseptabelt.

Mmmnei, det var 3250. :)

Men som det blir nevnt her over, så er det fordelaktig garantimessig sett å kjøpe den i Norge. Skulle noe ryke så slipper man å besørge frakt utenlands selv (og å kreve tilbake mva fra tollvesenet ved eksport av selvfortollet vare man har innbetalt mva for, har 6-8 måneders behandlingstid).

Endret av csjoh

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

THolandsli

Da har jeg fått tilbakemelding fra Autogeek. Frakt for 1 maskin kommer på 160 dollar, om jeg kjøper 2 blir det 200 dollar. Ved handel over 500 dollar er frakt gratis innenfor USA, så da kan det kanksje være lurt å bruke Jetcarrier. Ser ut som frakt vil komme på ca 400kr for 1 maskin, og 500kr for 2 maskiner dersom man sender det med flyfrakt gjennom Jetcarrier. Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått tilbakemelding fra Autogeek. Frakt for 1 maskin kommer på 160 dollar, om jeg kjøper 2 blir det 200 dollar. Ved handel over 500 dollar er frakt gratis innenfor USA, så da kan det kanksje være lurt å bruke Jetcarrier. Ser ut som frakt vil komme på ca 400kr for 1 maskin, og 500kr for 2 maskiner dersom man sender det med flyfrakt gjennom Jetcarrier. Hmm...

Du bør lese hva folk skriver her inne :)

Du sparer ikke noe på å handle den fra Usa.

Spesielt ikke om det skjer noe med maskinen.

bilnerden.no har den til under 3500,- nå, og det blir billigere en fra autogeek.

-n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Autogeek har jo snekret et kit med masse pads og polish og kluter, så sånn sett sparer han jo faktisk en del. Om besparelsen er like stor etter at frakt og mva er lagt til er jo en helt annen sak, men jeg er enig i resonnementene fra begge sider. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

THolandsli

Ser så absolutt den med garantien. Pleier det ofte å bli feil på disse? Er vell kurrant å få tak i reservedeler til disse maskinene går jeg ut fra?

Dersom jeg og en kompis handler en maskin hver så kommer det til å bli sånn ca sånn:

820$ x 5,7 x 1,25 + ca. 500kr i frakt (Jetcarrier Flyr, <10kg) / 2 = 3171kr pr. maskin

I tillegg følger det med

CCS Orange 6.5 Inch Light Cutting Foam Pad

CCS White 6.5 Inch Polishing Foam Pad

CCS Red 6.5 Inch UltraSoft Wax/Sealant Foam Pad

12 oz. Pinnacle XMT Polishing Pad Cleaner

12 oz. Pinnacle XMT Polishing Pad Conditioner

FREE FLEX Polisher Bag

Er denne jeg har i tankene.

http://www.autogeek....-intro-kit.html

Så om man tar med utstyret som medfølger så sparer man vell en drøy tusing?

Endret av THolandsli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Ser ikke så dumt ut det der, og de maskinene er jo bygd for å overleve en krig - men hvis det skulle skje noe med den, produksjonsfeil etc så må den vel tilbake til opphavslandet for reparasjon, med mindre du finner en velvillig reparatør i Norge som fikser den for deg på garanti likevel...

That said, jeg kjøpte min fra Chemical Guys i Nederland, så jeg er sånn sett i samme båt som deg.

Ellers har chemicalguys.nl noen fine pakkepriser også:

Pro Kit (17 produkter)

This kit includes the following items.

1x Flex XC 3401 VRG Orbital Polisher (Dual Action)

1x Paint Correction 1

1x Paint Correction 2

1x Paint Correction 3

1x Pad Cleaner

1x Polishing Pad Conditioner

1x Pad Reconditioning Brush

1x Hex Logic 6,5" Orange

1x Hex Logic 6,5" White

1x Hex Logic 6,5" Blue

1x Clear Seal Detailer

6x El Gordo Orange Towels

The Normal price for this kit = € 524,45

Now for only € 479,00 !!

Standard Kit (7 produkter)

This kit includes the following items.

1x Flex XC 3401 VRG Orbital Polisher (Dual Action)

1x Paint Correction 1

1x Paint Correction 2

1x Paint Correction 3

1x Hex Logic 6,5" Orange

1x Hex Logic 6,5" White

1x Hex Logic 6,5" Blue

The Normal price for this kit = € 437,70

Now for only € 399,00 !!

De har gratis frakt til Skandinavia på ordrer over €175, og hvis du sender dem en mail og ber om at de trekker fra nederlandsk mva, så blir prisen 19% lavere (men du må betale norsk mva når den kommer til landet). Husk også å spesifisere at du ikke vil ha expedited shipping, for da kommer det €30 i tillegg...

Endret av csjoh

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...