bjorke 379 Skrevet 6 September, 2008 Rapporter Share Skrevet 6 September, 2008 (endret) Tok denne nå i helga. Jobbet fra 9-18 på fredag og 10-16 i dag... Bare vaskingen tok 2-3 timer. Hehe Bilen ved ankomst: Startet først med å heve den 10CM for få vasket hjulbuene ordentlig: Spryet så på P21S Wheel Gel på felger og S100 Total Reiniger på dekkene: Så fant jeg frem Swissvax Wheel Brush og Megs Tire Brush og satte i gang: Ferdig: Etter hjulene var ferdig sprayet jeg S100 Total Reiniger over hele bilen: Deretter vasket jeg bilen på vanlig måtte og fant frem Sonus Green Clay: Etter dørpaneler: Så fikk jeg endelig tatt en titt på lakken: Tidligere erfaring sa meg at MG83 på Cutting Pad burde gjøre susen, men har akkurat kjøpt inn Menzerna-serien, og hadde lyst til å teste PO83 og Sonus SFX-1: Underveis: SÅ klarte jeg selvfølgeig å velte arbeidslampa: Dårlig 50/50: På mindre områder brukte jeg Scholl bakplate og Sonus-puter: Så var det tid for Scholl Finishing Pad og Menzerna 85RD: Etter all poleringa var ferdig, vasket jeg bilen med S100 Total Reiniger for å fjerne all ojler fra polishen: Så var det Lusso Oro-tid: Staret med å rense lakken med Revitalizing Creme (kanskje ikke så viktig): Så la jeg på voksen: Lusso... Oppsummering: Toyota har som kjent myk lakk, og denne var intet unntak. Slet med kjørespor etter 85RD og Scholl Finishning Pad. Men jeg klarte heldigvis å få fjernet det meste.. Glemte å nevne at hjulbrønnene fikk Chemical Guys Bare Bones og dekkene P21S Reifen Glanz. Glemte helt plastdetajler, og interiøret skal jeg ta senere. Videre var Scholl Finishing pad + 3M bakplata og Menzerna 85RD er en drøm å jobbe med Så denne komboen kommer jeg til å fortsette med. Håper jeg slipper kjørespor etter 85RD på den neste bilen jeg tar, for det var helt utrolig irriterende! Lusso Revilatizing Creme var veldig fin å jobbe med, bortsett fra at det var sterkt sol i dag som gjorde at det "hang igjen" rester på paneler som stod i sola. Lusso Oro-voksen la jeg på med hendene, og denne var også en drøm å jobbe med. Lukter kokos, og er relativt hard + at den var kjempeenkel å fjerne etterpå Pluss at den ga en fantastisk finish Oppdatering, interiør og glassforsegling: Tok interiøret og noe annet idag Slik så bilen ut etter helgen(uvasket) Inni så det slik ut: Startet først med å støvsuge: Så forsatte jeg med DP Total Interior Cleaner og en Microfiber-klut: Og med en Meg's-børste: La så på et lag med Optimum Protectant: På skinnet brukte jeg Leather Master sine produkter som jeg er Swissvaxært fornøyd med. Startet med Strong Cleaner og en Swissvax-børste: Etter å ha renset skinnet, påførte jeg Vital og lot den hvile i en time. Påførte så ett nytt lag: Avsluttet med to lag Leather Protection Cream med en halvtime mellom hvert lag: Alt av gummi fikk ett strøk med IZ Gummi Stift: Til slutt sprayet jeg litt Chemical Guys Leather Scent under setene: Mens skinnproduktene herdet, testet jeg ut beadingen etter ett lag Lusso Oro: Kommer ett lag til senere Så la jeg glassforsegling på frontruta. Startet med å rengjøre glasset med Diamondite Perfect Vision Glass Cleaner og en Microfiber-klut(glemte glasskluten hjemme): Så var det endelig tid for å teste Carlack Glass Sealing Kit'et: Her glemte jeg å ta bilder under prosessen men jeg rengjorde ruten først med Glas-Grundreiniger og en Microfiber-pad, ventet 10min og buffet av. Så påførte jeg selve forseglingen med en Microfiber-pad, ventet så 10min og buffet av. Slik ble det da: Det fungerte utrolig bra Etter jeg hadde lagt på ruteforseglingen, tørket jeg over skinnsetene med en Ultra Plush-Microfiber og tok bilder av resultatet: Både pappa og jeg ble fornøyd Endret 10 September, 2008 av bjorke 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual 83 Skrevet 6 September, 2008 Rapporter Share Skrevet 6 September, 2008 Gulljobb dette da bjorke! Flott korrigeringsarbeid Hva liker du best av Meguiar's #83 og sip? Siter Scandicshine Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 6 September, 2008 Admins Rapporter Share Skrevet 6 September, 2008 Ja ikke noe å si på den finishen der...ble sort som fy det.. Lett å få kjørespor på sorte biler med bløt lakk, syntes ofte det er bedre med DA maskin mht siste runden på enkelte lakktyper da den ikke lager kjørespor, emn det er mye teknikk med det også, men mindre tilgivelig på for lite eller for mye nedbrutt produkt, der klarlakk (hard lakk) har større "åpning" mht nedbryting eller tørrkjøring av produkt, er bløtere lakk i tett sort, rød, gul osv viktigere å stoppe akkurat når du skal. Uansett ser det jo ut som om du klarte oppgaven der bra da... Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 6 September, 2008 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 6 September, 2008 Two thumbs up Bo... Er ikke noe som er så lekkert som svart når det er strøkent..... Syns du Oro'n var bang for the buck? Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 6 September, 2008 Rapporter Share Skrevet 6 September, 2008 Kanonjobb det her bjorke, flott finish Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorke 379 Skrevet 6 September, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6 September, 2008 Gulljobb dette da bjorke! Flott korrigeringsarbeid Hva liker du best av Meguiar's #83 og sip? Takk takk! Et stykke igjen til deg enda da men... Ang. MG83 og SIP, må jeg vel kanskje si SIP pga at den ikke bryter ned like fort som MG83, og derfor lettere å jobbe med etter min mening. Ja ikke noe å si på den finishen der...ble sort som fy det.. Lett å få kjørespor på sorte biler med bløt lakk, syntes ofte det er bedre med DA maskin mht siste runden på enkelte lakktyper da den ikke lager kjørespor, emn det er mye teknikk med det også, men mindre tilgivelig på for lite eller for mye nedbrutt produkt, der klarlakk (hard lakk) har større "åpning" mht nedbryting eller tørrkjøring av produkt, er bløtere lakk i tett sort, rød, gul osv viktigere å stoppe akkurat når du skal. Uansett ser det jo ut som om du klarte oppgaven der bra da... Hmm... Neste gang jeg polerer noe liknende skal jeg prøve å roe ned på RPM og trykk for å se hva som skjer. Kjørte 85RD på max 18-1900. Takk for kommentar og hjelp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne 89 Skrevet 6 September, 2008 Rapporter Share Skrevet 6 September, 2008 Rullende speil du har laget. Fått dreisen på roterende og,bra jobbet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorke 379 Skrevet 6 September, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6 September, 2008 Two thumbs up Bo... Er ikke noe som er så lekkert som svart når det er strøkent..... Syns du Oro'n var bang for the buck? Tusen takk Berhard Veldig artig å jobbe med dype farger, blir en helt utrolig finish da Lusso Oro var utrolig fin å jobbe med, luktet godt...og nå er jeg bare spent på holdbarheten. Har hørt snakk om at den er lik Pete's 53. Kanonjobb det her bjorke, flott finish Takk takk Rullende speil du har laget. Fått dreisen på roterende og,bra jobbet Hehe..Takk Arne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Are 1 Skrevet 6 September, 2008 Rapporter Share Skrevet 6 September, 2008 Kongejobb, svarte biler er rett og slett porr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual 83 Skrevet 6 September, 2008 Rapporter Share Skrevet 6 September, 2008 Takk takk! Et stykke igjen til deg enda da men... Ang. MG83 og SIP, må jeg vel kanskje si SIP pga at den ikke bryter ned like fort som MG83, og derfor lettere å jobbe med etter min mening. Et stykke igjen nei? Du leverer jo kanon resultater! Jepp, er det jeg også liker med SIP.. For da får man tid til å se etter rds under veis, og korrigere dem.. SIP er best, ingen protest Siter Scandicshine Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClearCoatChristR 17 Skrevet 6 September, 2008 Rapporter Share Skrevet 6 September, 2008 Meget fine bilder Bjorke! Og bra resultat! Landcruiser er en kul bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle 0 Skrevet 6 September, 2008 Rapporter Share Skrevet 6 September, 2008 Ble utrolig bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins Dennis 546 Skrevet 6 September, 2008 Admins Rapporter Share Skrevet 6 September, 2008 Bra jobbet Ser ut som det er samme lakk som på min Toyota, hadde også samme problem som deg, når jeg gikk over siste runde med roterende, Menzerna 106ff med finishing pad, ble det veldig lett litt kjørespor. Dro maskinen over et par ganger på slutten på ca 700-800rpm og det hjalp en del, men kommer nok til å bruke DA maskin til siste finish på sorte biler med myk lakk for å få det 100% Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual 83 Skrevet 6 September, 2008 Rapporter Share Skrevet 6 September, 2008 Merkelig at det er mulig å få kjørespor med en så mild kombo.. Ser virkelig frem til å prøve meg på en så myk lakk.. 3m finishing padden er enda softere enn Scholl sin tror jeg.. Sikkert godt egna til slik lakk. Siter Scandicshine Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Scandicshine.no 258 Skrevet 6 September, 2008 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 6 September, 2008 Nydelig Bo! Ser ut som lusso passet bra der ja, ser jo sinnsykt blankt ut. Myk lakk er hat, gi meg hard! Siter www.scandicshine.no Alt i bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LAZ 0 Skrevet 7 September, 2008 Rapporter Share Skrevet 7 September, 2008 Nydelig resultat, gleder meg til jeg greier noe slikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorke 379 Skrevet 7 September, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7 September, 2008 Kongejobb, svarte biler er rett og slett porr. Takker Are Et stykke igjen nei? Du leverer jo kanon resultater! Jepp, er det jeg også liker med SIP.. For da får man tid til å se etter rds under veis, og korrigere dem.. SIP er best, ingen protest Hehe..."Smigret" Meget fine bilder Bjorke! Og bra resultat! Landcruiser er en kul bil. Takk Christer! Ja, er en virkelig digg bil. Utrolig deilig å kjøre Ble utrolig bra Takk takk Bra jobbet Ser ut som det er samme lakk som på min Toyota, hadde også samme problem som deg, når jeg gikk over siste runde med roterende, Menzerna 106ff med finishing pad, ble det veldig lett litt kjørespor. Dro maskinen over et par ganger på slutten på ca 700-800rpm og det hjalp en del, men kommer nok til å bruke DA maskin til siste finish på sorte biler med myk lakk for å få det 100% Ja, hvis jeg støter på samme lakk neste gang skal jeg prøve meg på lavt turtall og bare vekta av maskinen. Dumt at jeg solgte DA-maskinen skjønner jeg Men takk for kommentaren Nydelig Bo! Ser ut som lusso passet bra der ja, ser jo sinnsykt blankt ut. Myk lakk er hat, gi meg hard! Takk Ketil! Veldig fornøyd med Lusso Nydelig resultat, gleder meg til jeg greier noe slikt. Takk, øvelse gjør mester vet du Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Nilsen 372 Skrevet 7 September, 2008 Rapporter Share Skrevet 7 September, 2008 Kjempebra jobbet Bo! Wow! Din beste - så langt! (iallefall beste bilderesultater!) Siter S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris1986 188 Skrevet 7 September, 2008 Rapporter Share Skrevet 7 September, 2008 (endret) Ser grisebra ut! Fine bilder også! thumbs up Så lenge vi snakker litt om hardhet, var en hos meg i går på vors som er ansatt i bilpleiefirma, han mente på at det ikke er forskjell på hardhet på biler etter 2000, han hadde lært det av proffene som er ansatt for Autoglym, da begynte samtalene ja! Endret 7 September, 2008 av kris1986 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Nilsen 372 Skrevet 7 September, 2008 Rapporter Share Skrevet 7 September, 2008 Vel, nå vet vi jo at hvem som helst kan ansettes i bilpleiefirma. Siter S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.