Gå til innhold

2006 Toyota Land Cruiser med Lusso Oro


bjorke

Recommended Posts

Tok denne nå i helga. Jobbet fra 9-18 på fredag og 10-16 i dag... Bare vaskingen tok 2-3 timer. Hehe :)

Bilen ved ankomst:

DSC_0002.jpg

DSC_0001.jpg

Startet først med å heve den 10CM for få vasket hjulbuene ordentlig:

DSC_0008.jpg

DSC_0011.jpg

Spryet så på P21S Wheel Gel på felger og S100 Total Reiniger på dekkene:

DSC_0017.jpg

Så fant jeg frem Swissvax Wheel Brush og Megs Tire Brush og satte i gang:

DSC_0018.jpg

Ferdig:

DSC_0020.jpg

Etter hjulene var ferdig sprayet jeg S100 Total Reiniger over hele bilen:

DSC_0016.jpg

Deretter vasket jeg bilen på vanlig måtte og fant frem Sonus Green Clay:

DSC_0024.jpg

Etter dørpaneler:

DSC_0026.jpg

Så fikk jeg endelig tatt en titt på lakken:

DSC_0027.jpg

DSC_0029.jpg

DSC_0030.jpg

DSC_0031.jpg

Tidligere erfaring sa meg at MG83 på Cutting Pad burde gjøre susen, men har akkurat kjøpt inn Menzerna-serien, og hadde lyst til å teste PO83 og Sonus SFX-1:

DSC_0035.jpg

DSC_0087.jpg

DSC_0055.jpg

DSC_0057.jpg

DSC_0053.jpg

DSC_0054.jpg

Underveis:

DSC_0043.jpg

DSC_0049.jpg

SÅ klarte jeg selvfølgeig å velte arbeidslampa:

DSC_0066.jpg

Dårlig 50/50:

DSC_0084.jpg

På mindre områder brukte jeg Scholl bakplate og Sonus-puter:

DSC_0077.jpg

DSC_0078.jpg

Så var det tid for Scholl Finishing Pad og Menzerna 85RD:

DSC_0091.jpg

DSC_0068.jpg

DSC_0120.jpg

Etter all poleringa var ferdig, vasket jeg bilen med S100 Total Reiniger for å fjerne all ojler fra polishen:

DSC_0114.jpg

Så var det Lusso Oro-tid:

DSC_0064.jpg

Staret med å rense lakken med Revitalizing Creme (kanskje ikke så viktig):

DSC_0138.jpg

Så la jeg på voksen:

DSC_0118.jpg

DSC_0117.jpg

DSC_0127.jpg

DSC_0129.jpg

DSC_0146.jpg

DSC_0165.jpg

DSC_0174.jpg

DSC_0101.jpg

DSC_0095.jpg

Lusso...

DSC_0105.jpg

Oppsummering: Toyota har som kjent myk lakk, og denne var intet unntak. Slet med kjørespor etter 85RD og Scholl Finishning Pad. Men jeg klarte heldigvis å få fjernet det meste.. :unsure: Glemte å nevne at hjulbrønnene fikk Chemical Guys Bare Bones og dekkene P21S Reifen Glanz. Glemte helt plastdetajler, og interiøret skal jeg ta senere.

Videre var Scholl Finishing pad + 3M bakplata og Menzerna 85RD er en drøm å jobbe med :) Så denne komboen kommer jeg til å fortsette med. Håper jeg slipper kjørespor etter 85RD på den neste bilen jeg tar, for det var helt utrolig irriterende! Lusso Revilatizing Creme var veldig fin å jobbe med, bortsett fra at det var sterkt sol i dag som gjorde at det "hang igjen" rester på paneler som stod i sola. Lusso Oro-voksen la jeg på med hendene, og denne var også en drøm å jobbe med. Lukter kokos, og er relativt hard + at den var kjempeenkel å fjerne etterpå :) Pluss at den ga en fantastisk finish B)

Oppdatering, interiør og glassforsegling:

Tok interiøret og noe annet idag :)

Slik så bilen ut etter helgen(uvasket)

DSC_0029-1.jpg

Inni så det slik ut:

DSC_0004.jpg

DSC_0005.jpg

DSC_0006.jpg

DSC_0008-1.jpg

DSC_0011-1.jpg

Startet først med å støvsuge:

DSC_0015.jpg

DSC_0017-1.jpg

Så forsatte jeg med DP Total Interior Cleaner og en Microfiber-klut:

DSC_0020-1.jpg

Og med en Meg's-børste:

DSC_0021-1.jpg

La så på et lag med Optimum Protectant:

DSC_0024-1.jpg

På skinnet brukte jeg Leather Master sine produkter som jeg er Swissvaxært fornøyd med. Startet med Strong Cleaner og en Swissvax-børste:

DSC_0018-1.jpg

Etter å ha renset skinnet, påførte jeg Vital og lot den hvile i en time. Påførte så ett nytt lag:

DSC_0019.jpg

Avsluttet med to lag Leather Protection Cream med en halvtime mellom hvert lag:

DSC_0053-1.jpg

Alt av gummi fikk ett strøk med IZ Gummi Stift:

DSC_0030-1.jpg

Til slutt sprayet jeg litt Chemical Guys Leather Scent under setene:

DSC_0084-1.jpg

Mens skinnproduktene herdet, testet jeg ut beadingen etter ett lag Lusso Oro:

DSC_0043-1.jpg

DSC_0047.jpg

Kommer ett lag til senere :)

Så la jeg glassforsegling på frontruta. Startet med å rengjøre glasset med Diamondite Perfect Vision Glass Cleaner og en Microfiber-klut(glemte glasskluten hjemme):

DSC_0025.jpg

DSC_0026-1.jpg

Så var det endelig tid for å teste Carlack Glass Sealing Kit'et:

DSC_0027-1.jpg

Her glemte jeg å ta bilder under prosessen men jeg rengjorde ruten først med Glas-Grundreiniger og en Microfiber-pad, ventet 10min og buffet av. Så påførte jeg selve forseglingen med en Microfiber-pad, ventet så 10min og buffet av.

Slik ble det da:

DSC_0032.jpg

DSC_0042.jpg

Det fungerte utrolig bra B)

DSC_0049-1.jpg

Etter jeg hadde lagt på ruteforseglingen, tørket jeg over skinnsetene med en Ultra Plush-Microfiber og tok bilder av resultatet:

DSC_0057-1.jpg

DSC_0058.jpg

DSC_0070.jpg

DSC_0072.jpg

DSC_0075.jpg

DSC_0062.jpg

Både pappa og jeg ble fornøyd :)

Endret av bjorke
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Ja ikke noe å si på den finishen der...ble sort som fy det..

Lett å få kjørespor på sorte biler med bløt lakk, syntes ofte det er bedre med DA maskin mht siste runden på enkelte lakktyper da den ikke lager kjørespor, emn det er mye teknikk med det også, men mindre tilgivelig på for lite eller for mye nedbrutt produkt, der klarlakk (hard lakk) har større "åpning" mht nedbryting eller tørrkjøring av produkt, er bløtere lakk i tett sort, rød, gul osv viktigere å stoppe akkurat når du skal.

Uansett ser det jo ut som om du klarte oppgaven der bra da...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Two thumbs up Bo... Er ikke noe som er så lekkert som svart når det er strøkent.....

Syns du Oro'n var bang for the buck?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulljobb dette da bjorke! Flott korrigeringsarbeid :)

Hva liker du best av Meguiar's #83 og sip?

Takk takk! Et stykke igjen til deg enda da men... ;) Ang. MG83 og SIP, må jeg vel kanskje si SIP pga at den ikke bryter ned like fort som MG83, og derfor lettere å jobbe med etter min mening.

Ja ikke noe å si på den finishen der...ble sort som fy det..

Lett å få kjørespor på sorte biler med bløt lakk, syntes ofte det er bedre med DA maskin mht siste runden på enkelte lakktyper da den ikke lager kjørespor, emn det er mye teknikk med det også, men mindre tilgivelig på for lite eller for mye nedbrutt produkt, der klarlakk (hard lakk) har større "åpning" mht nedbryting eller tørrkjøring av produkt, er bløtere lakk i tett sort, rød, gul osv viktigere å stoppe akkurat når du skal.

Uansett ser det jo ut som om du klarte oppgaven der bra da...

Hmm... Neste gang jeg polerer noe liknende skal jeg prøve å roe ned på RPM og trykk for å se hva som skjer. Kjørte 85RD på max 18-1900. Takk for kommentar og hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Two thumbs up Bo... Er ikke noe som er så lekkert som svart når det er strøkent.....

Syns du Oro'n var bang for the buck?

Tusen takk Berhard :) Veldig artig å jobbe med dype farger, blir en helt utrolig finish da :) Lusso Oro var utrolig fin å jobbe med, luktet godt...og nå er jeg bare spent på holdbarheten. Har hørt snakk om at den er lik Pete's 53.

Kanonjobb det her bjorke, flott finish :)

Takk takk :)

Rullende speil du har laget.

Fått dreisen på roterende og,bra jobbet

Hehe..Takk Arne B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! Et stykke igjen til deg enda da men... ;) Ang. MG83 og SIP, må jeg vel kanskje si SIP pga at den ikke bryter ned like fort som MG83, og derfor lettere å jobbe med etter min mening.

Et stykke igjen nei? Du leverer jo kanon resultater! :)

Jepp, er det jeg også liker med SIP.. For da får man tid til å se etter rds under veis, og korrigere dem.. SIP er best, ingen protest :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Bra jobbet :thumbup:

Ser ut som det er samme lakk som på min Toyota, hadde også samme problem som deg, når jeg gikk over siste runde med roterende, Menzerna 106ff med finishing pad, ble det veldig lett litt kjørespor.

Dro maskinen over et par ganger på slutten på ca 700-800rpm og det hjalp en del, men kommer nok til å bruke DA maskin til siste finish på sorte biler med myk lakk for å få det 100%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at det er mulig å få kjørespor med en så mild kombo..

Ser virkelig frem til å prøve meg på en så myk lakk..

3m finishing padden er enda softere enn Scholl sin tror jeg.. Sikkert godt egna til slik lakk.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongejobb, svarte biler er rett og slett porr.

Takker Are :)

Et stykke igjen nei? Du leverer jo kanon resultater! :)

Jepp, er det jeg også liker med SIP.. For da får man tid til å se etter rds under veis, og korrigere dem.. SIP er best, ingen protest :)

Hehe..."Smigret" :rofl1:

Meget fine bilder Bjorke! :)

Og bra resultat! Landcruiser er en kul bil.

Takk Christer! Ja, er en virkelig digg bil. Utrolig deilig å kjøre :)

Ble utrolig bra :)

Takk takk :)

Bra jobbet :thumbup:

Ser ut som det er samme lakk som på min Toyota, hadde også samme problem som deg, når jeg gikk over siste runde med roterende, Menzerna 106ff med finishing pad, ble det veldig lett litt kjørespor.

Dro maskinen over et par ganger på slutten på ca 700-800rpm og det hjalp en del, men kommer nok til å bruke DA maskin til siste finish på sorte biler med myk lakk for å få det 100%

Ja, hvis jeg støter på samme lakk neste gang skal jeg prøve meg på lavt turtall og bare vekta av maskinen. Dumt at jeg solgte DA-maskinen skjønner jeg <_<

Men takk for kommentaren :)

Nydelig Bo! Ser ut som lusso passet bra der ja, ser jo sinnsykt blankt ut. Myk lakk er hat, gi meg hard!

Takk Ketil! Veldig fornøyd med Lusso B)

Nydelig resultat, gleder meg til jeg greier noe slikt.

Takk, øvelse gjør mester vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser grisebra ut! Fine bilder også! thumbs up :)

Så lenge vi snakker litt om hardhet, var en hos meg i går på vors som er ansatt i bilpleiefirma, han mente på at det ikke er forskjell på hardhet på biler etter 2000, han hadde lært det av proffene som er ansatt for Autoglym, da begynte samtalene ja! :)

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...