Gå til innhold

Rep av kantkjørt felg


cesandberg

Recommended Posts

cesandberg

Heisann

Klarte å kantkjøre venstre frontfelg idag, var en kantstein som stakk litt opp av asfalten på Torp flyplass, ble heit i hue da ja.

Uansett, det originale skillet mellom matt lakk og blank alu ytterkant er jo brutt, og ser for meg at her kan det trekke inn alskens jævelskap via kappilærvirkning.

Hvordan forsegler jeg dette såret best?

Holder det med en puss med smergel, vask med aceton, maskering og så klarlakk i x antall lag, kanskje bare pensle klarlakken på etter puss/vask?

Uansett så er det vel ikke tilrådelig å bruke bilberry eller andre hissige midler som kan krype innunder lakken og lage jævelskap?

felgkantkjort.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig R. Vormestrand

Jeg ville tatt å vasket de godt først, gått over med 80 papir, så 240-320 papir og avfettet flatene godt med ala sprit, pass på og lage en jevn overgang til det som er heilt ca 2-3 cm overlapp og maskert etter beste evne og kjøpt klarlakk på et lakk utsalg (ikke biltema osv, kan reagere med orginal lakk) og lakke to strøk og polert felgen etterpå. Burde bli godt resultat. Bør ta av dekket forresten. (har selv vært borti dette og funket bra for meg:)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...