Gå til innhold

Bilpleie i yr


Are G

Recommended Posts

Hvordan er det å drive med klargjøring i yr?

Jeg er velsignet med sol hele dagen så må gjøre alt arbeid i løpet av perioder med skyer, dette betyr selvfølgelig at jeg også blir velsignet med litt fuktighet i ny og ne...

Har holdt på å kjøre over bilen med DA og frem til jeg drepte paden fikk jeg tatt ca halve bilen, smurte inn med prewax og etterpå vokset over.

Dette ble avbrutt 5-10 ganger grunnet lett nedbør, vil dette skade mye?

Bilen ble selvfølgelig tørket for jeg fortsatte, men ble ikke akkurat lang herdetid på voksen..

Antar det var et sted mellom 10-15 grader og en del vind ute..

Og ja, neste bolig skal ha garasje med strøm og plass til å jobbe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fukt på og under påføring av voks har på mine biler svekket holdbarheten ganske mye, ned mot 1mnd holdbarhet.

Vann når du korrigerer derimot, har ikke annen effekt enn å lage litt klin, tynne ut polishen og gjøre MF'en fuktig.

Jeg prøver normalt å unngå fukt uansett, da jeg syns det blir klin med fukt både på pad og MF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ble avbrutt av regn mens du påførte voks ble det jo ingen herding i det hele tatt, og fukt under og rett etter påføring gir som regel tragisk holdbarhet. Men du trenger jo strengt tatt bare å vaske, tørke og påføre ny voks hvis sjansen plutselig byr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel legge på mer senere..

Uansett greit å i alle fall ha fått voks på halve bilen, så får jeg dynke bilen i sterk surfex når jeg er ferdig med å polere andre siden og har mulighet til å vokse den ordentlig, og så rydde opp i garasjen og la den stå der en dag eller to for å herde ordentlig :D

Grusomt å ikke ha garasje med plass til å stå i....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..hvis spørsmålet om plass står på om den er ryddet eller ei, så vil jeg si det er latskap :P Er nemlig kraftig misunnelig på alle som har garasje.. :P

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...