Gå til innhold

Synspunkter på produkter tenkt kjøpt inn =)


TomE

Recommended Posts

Heisan!

Som dere sikkert ser er jeg helt ny på dette forumet og dette er min første post her.

Vil først starte med å gi masse ros og skryt for en helt fantastisk side med masse god informasjon og mange flinke folk!! :thumbup:

My case:

Jeg kjøpte en sort Volvo V50 2010 mod. i fjor høst og jeg har tenkt å få den godt beskyttet før vinteren setter inn for fullt.

Har til nå kun brukt Meguiar`s NXT Tec Wax 2.0 og NXT Car Wash. Disse er etter det jeg kan se gode produkter som lukter godt, men jeg synes ikke at voksen varer noe særlig lenge.

Så nå vil jeg gå til innkjøp av en del nye produkter for å kunne fjerne lette til moderate swirls og riper + beskytte godt både utvendig og innvendig :D.

Her er min liste i den rekkefølgen de er tenkt påført/brukt:

  1. Prickbort
  2. Shinearama Foam Lance + Autobrite Magifoam
  3. Meguiar's Smooth Surface Clay Kit
  4. Meguiar's Ultimate Compound
  5. Chemical Guys JetSeal 109
  6. Collinite No. 476s
  7. Meguiar's Endurance High Gloss Tyre Gel

Vasker selvfølgelig gode etter prewash med microfiber-hanske og NXT Car Wash.

Til påføring av produkter har jeg en DAS6 DA maskin, med diverse pads (burgunder, gul og sort) fra MG

Til vinyl og plast innvendig tenkte jeg å bruke Meguiar`s Quik Interior Detailer. (Dersom noen har et bedre produkt som lukter skikkelig snadder kom gjerne med forslag).

Har lest på en del nettsider at man har brukt JetSeal 109 med Collinite No. 476s og oppnådd et veldig blankt og varig resultat. Hva mener dere om dette?

Gleder meg til tilbakemeldinger fra dere :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Meguiar's-dekkguggen gjør dekkene brune, så den ville jeg byttet ut med noe annet. 3M Tyre Restorer er visst bra. Selv har jeg bestilt Dodo Juice Tyromania, som er en slags dekkvoks.

Resten av listen ser bra ut :)

Endret av csjoh

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har også dekk blitt brune av nevnte dekkfornyer, finnes mye annet som er bedre f.eks fra 3M, swissvax og duragloss++

Har også testet Tyromania men syns denne var litt "knotete" å påføre da det gikk med mye produkt, men den er veldig fin å bruke på utvendig plast/gummi lister osv.

Noen sier at det ikke er noe poeng i å legge noe under Collinite voksene da de inneholder ganske sterke løsemidler, og vil uansett løse opp det som ligger under. Personlig ville jeg kun lagt 476 delvis fordi jeg er en av de som ikke har spesielt god erfaring med Jetseal i.fht holdbarhet, men det får du vurdere selv og du kan jo prøve begge deler bare for å teste.

Ellers ser som sagt lista grei ut men den vil sannsynligvis bli lengre etterhvert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...