Gå til innhold

Tenkt å kjøpe meg ny voks!


Hassel

Recommended Posts

Har tenkt tanken å kjøpe ny voks, tanken er gått til PB Nattys. Har en "lys" men fortsatt mørk grå bil ;)Legge ut bilde? Ihvertfall, lurer på hvilken av disse er best? Hvit blå rød? Holdbarhet kontra andre vokser i samme klassen? :)

Endret av Hassel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger forøvrig en felgvoks også, er ikke gutt som er stinn av gryn så kom gjerne med tips som ikke er av dyreste klassen ;)

Lest litt rundt her.. Stod der at blå var for mørke farger, mens rød var en "ekstra" en som skulle gi dypere glans og med "vannaktig" overflate? Også skulle tydligvis den røde være vanskeligere å buffe av?

Endret av Hassel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den røde skal være lettere å buffe av trodde jeg, men legger du i tynne lag som du alltid skal gjøre med en pastewax, så er det ikke noe problem. :)

Endret av Dr_S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel egentlig ikke sååå stor forskjell på utseendet uansett? Så lenge du har høyglanspolért på forhånd, mener jeg. Det at det er 'placebo'-effekt med utseende på forskjellige vokser har hvertfall jeg begynt å tro på, så jeg velger voks med god holdbarhet og beading. :) (PS: Prøver ikke å dra igang noen diskusjon her altså...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger forøvrig en felgvoks også, er ikke gutt som er stinn av gryn så kom gjerne med tips som ikke er av dyreste klassen ;)

prøv denne, god å jobbe med å grei holdbarhet

http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=PBY-WHEELS-8

Lest litt rundt her.. Stod der at blå var for mørke farger, mens rød var en "ekstra" en som skulle gi dypere glans og med "vannaktig" overflate? Også skulle tydligvis den røde være vanskeligere å buffe av?

Hmm.. Vurderer den røde altså ;)

Liker tanken på vannaktig "speil" :thumbs:

Jeg har alle til pb å den røde er ikke noe dårlig valg. å så lukter den veldi godt. jordbær :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger forøvrig en felgvoks også, er ikke gutt som er stinn av gryn så kom gjerne med tips som ikke er av dyreste klassen ;)

Lest litt rundt her.. Stod der at blå var for mørke farger, mens rød var en "ekstra" en som skulle gi dypere glans og med "vannaktig" overflate? Også skulle tydligvis den røde være vanskeligere å buffe av?

Bruk PB der og da vel... Har bruk det på alle felgene mine og har ikke opplevd at dette er noe problem, tvert i mot. De er like lette å holde rene og like blanke som resten av bilen :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.. funker fint med vanlig voks på felger.. Men holdbarheten er dårligere, da er mer varme og mer skitt og større krav til voksen? Riktig?

I teorien er det riktig, men her har både Glacier og Collinite voksene holdt like bra som både Autobahn og CG wheel guard(?), men syns Autobahn er bra og bruker for tiden den.

Endret av trogha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De greier ikke automatisk å lage noe som holder lenger bare fordi man kaller det felgvoks. Collinite voksene er f.eks noe av det drøyeste man har greid å fått til av holdbarhet på voks til nå, og disse har blitt laget i noen tiår. Ikke store utviklingen som har skjedd.

Collinite 845 er f.eks regnet som en av de bedre voksene på markedet og denne ble ikke engang laget for å være bilvoks, men til bruk på høyspent utstyr og som slippmiddel i former. Til tross for dette ser jeg ikke forskjell på denne og moderne dyre vokser optimalisert for lakk. Voks er voks og har i bunn og grunn lite eller ingenting å si for utseendet.

  • DCN Poeng 1

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...