Gå til innhold

Hvilket blandingsforhold mellom isopropanol og vann?


Chris-520e39

Recommended Posts

Chris-520e39

Topic sier det meste. Skal i gang med polering i dag og har gått til innkjøp av isopropanol. Hvordan bør man blande dette med vann når det skal brukes til wipedown?

Chris :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Chris-520e39

    11

  • virtual

    9

  • Hulders

    9

  • cyanide

    6

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

Chris-520e39

Takk skal du ha! :D

Dura-pro maskinen gikk føyka nå, lukter ikke svidd eller noe men vil ikke starte! Har lagt den til avkjøling så får jeg se om det er noe fart i den etterpå. Hvis ikke har jeg litt problemer, har gått over en hel side med GUL + Sip!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Den er helt ok faktisk! Klarer fint det, virker som den kompanserer litt for trykk og "seighet", så duger mer enn nok for meg i første omgang :D

Hvordan sjekker jeg børstene på maskinen? :S

Og om jeg ikke skulle fått reparert den, hva gjør jeg så nå!?

Endret av Chris-520e39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Står ikke noe om det i bruksanvisningen. Men regner med at det er de sorte klossene med fjærer på. De er bytta nå og maskinen er fortsatt like død. Helvete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å blande med destillert vann.. F.eks batterivann, eller Imsdal :)

Sikker på at Imsdal er destillert?? ikke bare "renset av naturen?" har lurt litt på det se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Drikk Cola istedenfor, så får dere i dere nok salt, sukker, koffein og e-stoffer...

Men spøk til side, jeg bruker batterivann selv, billigere enn Imsdal er det også.. Som jeg har sagt i en annen tråd så kan man fint også bruke kondensfjerner istedenfor Isopropanol, da det er samme sak.. Prisforskjell der vet jeg ikke, men jeg har brukt kondensfjerner da det er i butikken hvor jeg jobber..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Skal ikke banne på at Imsdal er destillert.. Men er mye renere enn vann fra springen iallefall :)

Jeg har bare brukt Imsdal frem til nå, og har aldri hatt noen problemer med det.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Når de testet vannet på "flaske" vann i Norge mot springvann, vant springvann mht renhet, men det er sikert i en annen greie en kalk innhold ol vil jeg tro...

Er det ikke bare å koke opp vannet da, og kjøle det ned etterpå?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...