Gå til innhold

Fjerne diesel sølv fra teppet i bagasjerommet?


Svolp

Recommended Posts

Hei. Kjøpte meg ny bil her i forrige uke og det lukter skikkelig gammal traktordiesel fra bagasjen. vasket den innveldig i går så jeg tok ut bagasjeteppet og det er ganske mye gammal opprøret diesel som sitter i teppet. Flekken er kun på undersiden så det er bare lukta jeg vil bli kvitt. lar det seg gjøre eller er det bare og kaste teppet og prøve og skaffe et nytt? Mvh kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sølte bensin i mitt bagasjerom, og jobbet leeeenge i flere runder med CG Green Clean samt utlufting. Nå er det ihvertfall borte hos meg. Vet ikke om det er annerledes med diesel da...

Enkleste er vel å bruke rensemaskin :) Hvis du ikke har selv så kanskje noen i nærheten av deg har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar. Bra at alle forstod at det var søl og ikke sølv. hehe.. ny mobil....

Tenkte og handle våtsugeren på biltema som det går en tråd om her inne. er bare redd at jeg ødelegger den med og sette luft i støvsugern når den f.eks senere skal brukes til rens av interiør. noen tanker om det? Mvh kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva meiner du? Ein våtstøvsuger er ein støvsuger som tåler at du suger opp væske og.

Men den har ingen pose for å ta opp sand, steiner osv. Dei vil gå direkte opp i tanken for væske.

Biltema har og sikkert støvsugere som er rimelige. Meiner at det var ein tråd her om ein støvsuger som koster 299,- (veit ikkje om det var biltema)

Du kan jo kjøpe begge.

Eg bruker ein gammel støvsuger som foreldrene ikkje bruker lenger. Det runde røyret i enden er flatklemt so det passer fint inni ein bil. Men viss den ryker, kan det fort bli ein billig støvsuger ifra biltema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endel av de maritime bensinstasjonene i mitt område bruker Zalo på diesel og bensinsøl på trebrygga etc, det løser vist opp dette som ingenting.

Bellona Fredrik har hytte her og han uttalte på samme stasjon at Bellona brukte Zalo hvis de skulle få løst opp flytende diesel på vann før det drev på land. Om dette er sant eller ei vites ikke, da han sikkert er medisinert som oss alle andre i ferien... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg forstod det har du tatt ut teppet som skal vaskes/renses. Om du da bruker Zalo eller annet høytskummende middel kan du vel spyle med HT eller vannslange. Når du har spylt til det slutter å skumme kan du bruke våtsuger for å suge opp vannet i teppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...