Gå til innhold

TEST: 3M Car Wash Soap


Simen

Recommended Posts

E7B125C9-orig.jpg

Fikk testa denne såpa under denne helgas vask (prøver å vaske hver helg, om bilen er brukt litt), og jeg må si at jeg synes denne såpa er god! Litt forskjellinge meninger om den her på forumet, men jeg mener den er nokså bra!

3M Car Care Car Wash Soap (473 ml.)

Pris: 109,- (BS Bildeler)

Jeg brukte naturligvis CG-bøttene mine som rommer 15 liter hver. Jeg fyllte den ene opp cirka 12-13 liter, så tilførte jeg to korker med 3M-såpa. Lukta var så-som-så, ikke den beste akkurat, men det er jo ikke noen krise i det hele tatt. Etter tilføring av produkt skumma jeg opp vannet med høyttrykksspyleren. Den skumma bra og lagde et finfint såpevann (se bilde® nedenfor).

74124339-orig.jpg

95422660-orig.jpg

Etter en grundig forvask var det frem med ullmitt'en og klart for håndvask. Var spent på 3M-såpa, og må si jeg ble imponert over god glid! Vaska jo på ubeskyttet bil (sett bortifra 3M Quick Wax for et par uker siden), men denne såpa fikk det jo til å gli som om jeg hadde skikkelig grunn-LSP på bilen. Veldig bra!

7E46EF39-orig.jpg

Review:

Glid: 8 av 10

Drøyhet: 5 av 10

Rengjøring 8 av 10

AF21E414-orig-1.jpg

Det ble rent og pent! Sammenligna med f.eks. CG Wash & Gloss så er den jo ikke på langt nær like drøy i bruk, men den har bedre gli synes jeg, og den rengjorde minst like bra (men selvfølgelig litt vanskelig å vite pga. grundig forvask og sølvfarget bil). Alt-i-alt en fin såpe jeg kommer til å bruke, for litt variasjon fra den gode gamle CG CW&G. Ser på 3M's såpe som litt mer eksklusiv. Vil oppfordre folket å prøve denne og gjøre opp deres egen mening også!

Takker for oppmerksomheten. Ha en god natt! ;)

  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Enda en fin fin test dette...

3M såpa synte jeg også er en bra såpe, litt udrøy som du sier men def en såpe som kan anbefales herfra også...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

truhaa og bsa: Jo takk. Søt og søt, men :D

Christoffer H: Haha joa du kan vel si det sånn. Har fått sansen for 3M, og tror jeg skal gå til innkjøp av polishen deres også etterhvert (grønn, gul og blå)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer H

truhaa og bsa: Jo takk. Søt og søt, men :D

Christoffer H: Haha joa du kan vel si det sånn. Har fått sansen for 3M, og tror jeg skal gå til innkjøp av polishen deres også etterhvert (grønn, gul og blå)...

Ja, det har jeg tenkt til også! :) virker som et godt produkt og et enkelt system! :) Går til innkjøp av det på Motormessa, satser på et godt tilbud fra BS bildeler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin bil da :thumbs:

Jo takk for det, synes ikke den er så verst :) Men det skal bli mye bedre 'wetlook' iløpet av et par uker (kommer S&S ;))

Har også denne såpen og synes den er helt ok. Lukter som Meguiars sin Soft Wash Gel synes jeg :)

Synd at den ikke er mere konsentrert, er jo så godt som vann i flaska..

Takk for test!

Bare hyggelig. Ja det er jo kanskje litt synd, men på en måte litt bra også. Slipper å få klumper i vannet slik, noe det hender at det blir med CG CW&G ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Bare hyggelig. Ja det er jo kanskje litt synd, men på en måte litt bra også. Slipper å få klumper i vannet slik, noe det hender at det blir med CG CW&G ;)

Hvis vannet klumper seg gjør du noe feil... ;)

Jeg har ikke hatt problemer med at CGCW&G klumper seg, men så er jeg veldig nøye med å riste flasken før jeg splurter såpe i bøtten, og jeg bruker rimelig varmt vann (45-50 grader) for at det skal løse seg opp kjapt og greit og ikke minst jevnt. Jeg pleier også å skumme det litt opp for hånd og få litt rotasjon på vannet for å hjelpe på prosessen, og så langt har det gått fint :)

Endret av csjoh

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

CW&G skiller seg veldig lett og må ristes entusiastisk for at den skal blande seg skikkelig igjen. Siden jeg er veldig entusiastisk når jeg vasker har dette aldri vært et problem for min del... :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

csjoh og Dr_S: Rister selvfølgelig flasken før bruk ja. Fyller opp 12-13L. med varmt vann i bøtta, 35 ml med CW&G og bruker HT'en til å blande/skumme opp de resterende litrene... Synes ikke det er noe galt med flytende konsistens uansett, though.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...