Gå til innhold

Nissan R35 GT-R


Tyggern

Recommended Posts

Nissan R35 GT-R

IMG_0900.jpg

Dette er en jobb som ble gjort for en stund tilbake.

Bilen hadde akkurat tatt turen fra en forhandler i tyskland hvor den hadde hatt "reklame" på seg. og vert en tur innom biltilsynet for å få skilt.. Som bildene vil vise litt senere hadde de kanskje ikke akkurat vert snille med lakken når de fjernet limet.. Jeg og huse slo oss sammen for å ta et røsk. Vi skulle også kjøre denne bilen til Rudskogen. Vi klarte faktisk helt greit å sitte 4 stykker i bilen til Rudskogen. Da Huses bror og en kompis også skulle være med :)

Litt dårlig tid førte til litt lite bilder denne gangen. Men noen ble det jo.

Planen var en lett shine og legge på en god voks.

Vask :

Prickbort

KCL micro royale

Iron-x

VP Orange pree wash

Optimum car wash

CG green clean

VP billbery

Korrigering:

Scholl blå clay

Optimum no rinse som lube

Scholl S30+

Scholl S17+

Scholl sort pad

Scholl orange pad

Über sort pad

Swissvax Cleaner fluid Pro

Autosol

LSP:

SV concorso

CG wet mirror finnish

SV Autobahn

SV Pnue

Bilen ble vasket og clayet før den ble kjørt inn i garasjen for litt inspeksjon.

Planen var å kjøre over bilen med CFP og legge på to lag voks før bilen skulle på gatebil helgen etter. Også eventult ta små merker med S30 og orange. Bilen var i veldig bra stand med det er vel ikke annet å vente fra en bil med under 5000 på tellern :) litt viste det seg å være fra reklamefjerning som nevn også var det litt å ta i på panseret.

Bilen hadde "fastbrent" sot på hele hekken, dette lot seg ikke fjerne med hverken avfetting vask eller clay, men forsvant greit ved bruk av CFP. Tråden er så godt som fri for etterbilder men tok noen på rudskogen.

Bilder før og etter vask, det blir litt sot/asfalt og noen bugs på en tur fra tyskland og opp til lille Norge :)

IMG_0811.jpg

IMG_0809.jpg

IMG_0807.jpg

IMG_0805.jpg

IMG_0806.jpg

IMG_0808.jpg

IMG_0810.jpg

IMG_0812.jpg

IMG_0813.jpg

IMG_0814.jpg

IMG_0815.jpg

IMG_0817.jpg

IMG_0818.jpg

IMG_0819.jpg

IMG_0821.jpg

IMG_0822.jpg

Iron-X gjør sine underverker.. :)

IMG_0823.jpg

IMG_0824.jpg

IMG_0825.jpg

IMG_0826.jpg

IMG_0827.jpg

IMG_0828.jpg

IMG_0829.jpg

IMG_0831.jpg

IMG_0832.jpg

Så inn for litt inspeksjon og starte på litt jobb og maskering, som dere ser et det ikke mye å se i lakken her :) og det var en lettelse. Men på nedre del av døren hvor det har vert klistremerker var sakken en helt annen.

IMG_0833.jpg

50/50 på hekken etter sort Über og SV CFP ble mye bedre av dette :)

IMG_0834.jpg

IMG_0836.jpg

Fin dør :)

IMG_0837.jpg

Ikke så fin dør :( kan lure på om de har brukt skrubb for å fjerne merkene........

Så i hvertfall mye verre ut en jeg hadde trudd...

IMG_0838.jpg

Diverse underveis bilder.

Bilen ble som sagt kjørt med CFP på sort Über for "lakkrens" og klargjøring til voks. Dette var en helt annen opplevelse av CFP en jeg har hatt før. allerede på sprepass tørket den ut og satt seg i lakken som om den skulle blitt svidd på.. (og dette med DA) prøvde også for hånd og da også var det ikke mye du skulle holde på før den lå som om hinne på lakken som var nærmest umulig å fjerne. det som ble løsning var å kjøre litt med CFP også bruke en håndpad med CFP på for å løse opp å tørke av med en gang. samt veldig små områder av gangen.

IMG_0840.jpg

IMG_0841.jpg

IMG_0846.jpg

IMG_0849.jpg

IMG_0850.jpg

IMG_0851.jpg

IMG_0853.jpg

IMG_0854.jpg

IMG_0855.jpg

IMG_0856.jpg

IMG_0857.jpg

IMG_0858.jpg

IMG_0859.jpg

Jeg og Huse jobbet litt parrallelt med denne bilen så her er det litt av hvert som foregår :) pneu på dekk og autobahn på felger. Eksos fikk en god runde med Autosol.

IMG_0860.jpg

IMG_0861.jpg

IMG_0862.jpg

Panseret var det litt på, så her måtte vi til med S17+ og sort scholl for å ta litt vaskeriper før en runde med CFP.

IMG_0863.jpg

IMG_0864.jpg

Huse kjører Scholl S30 og orange (som alle kan se) på merker på dør. dette tok så og si alle merker :)

IMG_0865.jpg

IMG_0866.jpg

IMG_0867.jpg

IMG_0868.jpg

IMG_0869.jpg

Motorrommet fikk en omgang med plast fornyer. husker ikke nå akkurat hvilken type det ble..

men vil tro det enten er CG silk shine dressing eller Scholl Blue

IMG_0870.jpg

IMG_0872.jpg

Ferdig bil.... eneste bildet jeg har fra hjemme...............................

IMG_0873.jpg

Så noen få bilder fra skogen, bilen fikk luftet seg noen få runder. og fikk også "parkert" noen andre biler.. Dette er bare en helt sinnsykt rå kjøremaskin..

IMG_0877.jpg

IMG_0878.jpg

Var også en svensk regga R35 GT-R der, men jeg lurer litt på om det var 1,6L i den.. for det så slik ut når den var ute på banen....

IMG_0879.jpg

M3 med litt ekstra fikk smake "orginal" japse :)

IMG_0880.jpg

IMG_0881.jpg

IMG_0883.jpg

IMG_0884.jpg

IMG_0889.jpg

Porscha hadde heller dårlig sjangs den oså :)

IMG_0891.jpg

IMG_0892.jpg

IMG_0895.jpg

IMG_0897.jpg

IMG_0899.jpg

IMG_0901.jpg

IMG_0902.jpg

IMG_0903.jpg

Takk for meg, det var ikke mye men en liten en var det.

Har noen fler liggende, så får vel se om en får tid til å slenge ut et par til en dag..

  • DCN Poeng 33

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pent!

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jobb på heftig bil. Var S30 mindre sticky enn CFP? Er nok mange som sikler på en sånn en. Ikke mange som har råd til en med norske skilt på men :(

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :)

@ Mighty: S30 var noe lettere å tørke av overflødig, men greit seig.

CFP var helt sinnsyk har jo brukt denne på noen lakkvarianter til nå og aldri opplevd dette, kan nesten sammenlignes med "brent" polish.

Testet et utall varianter av pads, roterende lavfart-litt fart, DA med bare min hastighet, mer hastighet osv.... og på roterende var bare å glemme, ble det litt "lunk" på panelet var det helt umulig å tørke... Du ble ikke ferdig med sprepass en gang før det var tørt..

og brukte du mer produkt ble det bare enda tykkere og værre å tørke av...

så løsningen ble DA på medium fart med lite produkt og veldig små områder. for så å "gni" over med CFP fuktig håndpad og buffe av. Da gikk det greit med ble langt mer tidkrevende en det normalt er.

Og det merkelige er at S17+ gikk helt fint å kjøre og tørke bort rester...

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike.. Hva må man være/gjøre for å ha råd til å ta inn en så heftig drømmebil på norske skilter?? :blink:

Rått!!

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

vilt vakkert og glatt...

konge bil...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må vel ha litt teft for buisness og jobbe hard for å komme dit at en får muligheten til å bruke litt penger på kjøretøy..

Takker for hyggelige tilbakemeldinger :) Nesten like hyggelig som å jobbe med bilen.

Endret av Tyggern

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å se en S&S på en så flott bil, bilen har vært hos en dyktig detailer.

Ser flott ut dette.

Kred selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å se en S&S på en så flott bil, bilen har vært hos en dyktig detailer.

Ser flott ut dette.

Kred selvfølgelig.

Takker Christian. Flott er det, men noe som overrasket meg var størrelsen på bilen... Den er KJEMPE stor.. tok like mye plass i garasjen som V70n

Godt resultat, cred! :D

Takk Takk.

Denne krevde det ikke veldig mye for å få et bra resultat heller :) Behagelig med nesten nye biler.

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Flott arbeid Mr. Tyggis.

Artig bil å stoppe innom for å titte på også :)

Cred er gitt :)

vilt vakkert og glatt...

Mmmmmmmmmmmmmminner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...