Gå til innhold

Er det slipemidler i CleanerFluid Pro?


AcciDabbi

Recommended Posts

Det står jo på flaska til CFP at denne skal kunne fjerne holos og swirls.. Og når man leser om hva andre skriver om CFP så skal ikke denne inneholde slipemidler å derfor ikke kunne fjerne dette.. Så da er spørsmålet, holder den det den lover? Noen som har prøvd?

Genialt om den er fin å bruke til å fjerne holos etter en god korrigering.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har bestilt ny bil som jeg henter til uka (Passat)

Bør jeg kjøpe CFP eller CF?

Har en da maskin

Bruker folket CFP hver gang de skal vokse bilen igjennom året. Eller bruker man vanlig CF mest og CFP når man har korrigert først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cfp kan du bruke i alle tilfeller. Siden lakken skjelden er helt perfekt når den kommer så er det greit med noe som har litt lette slipemidler og kan få opp glansen litt osv.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte CF Regular i går, når jeg skulle 'legge om' fra voks til sealer.

Personlig synes jeg CF er litt tungvint å bruke for hånd. Jeg ville helt sikkert foretrukket CFP, da jeg har maskin.

Gjør samme nytten, + mindre arbeid og mindre holos. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør jeg kjøpe CFP eller CF?

Har en da maskin

Bruker folket CFP hver gang de skal vokse bilen igjennom året.

Selv på en ny bil vil det ofte etter klargjøring og transport være litt smådefekter, så CFP gjør helt klart en bedre jobb enn CF.

Hadde du IKKE skrevet at du har en da-maskin, ville jeg anbefalt CF. Siden du har maskin, anbefaler jeg CFP som da tross alt har en liten korrigeringseffekt.

Dersom du ikke er alt for kresen hjelper det godt med CF før voksing, både nå når bilen er ny og før voksing senere.

Men siden du har CFP vil du få et bedre resultat om du bruker den både nå og før voks neste gang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null problem. CFP er så fint at det lille den fjerner er helt mikroskopisk.

Lakkdybden på de fleste biler ligger idag erfaringsmessig fra 120-200my.

Selv med grov korrigering fjerner du sjeldent noe mer enn 1 my, og CFP er ikke i nærheten av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan tilføye at jeg prøvde CFP på roterende maskin med MG SoftBuff Finishing pute.. Det Det var IKKE vellykket.. :P Det ble mye hopping å styr.. Tror den passer best sammen med DA-maskinen og litt høy hastighet og en gul SoftBuff. Det går som en drøm! Det går veldig lite produkt og den fjerner holos etter to kjappe pass.. Vil tippe tidsforbruk på et panser er ca 3-4min for å få det holo-fritt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har testa CFP på roterende maskin sammen med blå uber. Dette fungerte glimrende. Køyrde med hastigheit på 1. Dette er vel 1100rpm på flexen.

Prøvde først med DA maskin, men det rista og vibrerte for mykje! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en Milwaukee roterende med svart SoftBuff når jeg prøvde.. Med hastighet på 1.. Har sikkert mye å si på hva slags pute som blir brukt da.. :P

DA maskinen brukte jeg samme pute men med Meguiars-maskinen på 5 for å få noe effekt med en så mild kombo.. :)

Endret av AcciDabbi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...