Gå til innhold

Erfaringer med Mazda RX8


Bigbird

Recommended Posts

Rå bil!! Bror min hadde en slik en. Går bra, nydeli motorlyd ( med luftfilter), fint interiør,fin og se på,men den bruker en del drivstoff.. Kunne godt tenkt meg en slik selv ;)

Endret av MikaelØ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wankelen trenger muligens litt hyppigere oljeskift enn vanlig stempel, men bortsett fra dette står den ikke tilbake for andre motorer.

I tillegg vet jeg at RX8 må stanses på en spesiell måte for å unngå våte tennplugger. Husker ikke hva som var greia, men les isåfall manualen om du kjøper en.

Dette er jo en bil "ikke alle andre har", og det er jo stas. I tillegg er det jo en driftssikker bil, med noen finurlige løsninger. Suicide doors er jo kult det :D

Endret av Geir

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wankelen trenger muligens litt hyppigere oljeskift enn vanlig stempel, men bortsett fra dette står den ikke tilbake for andre motorer.

I tillegg vet jeg at RX8 må stanses på en spesiell måte for å unngå våte tennplugger. Husker ikke hva som var greia, men les isåfall manualen om du kjøper en.

Dette er jo en bil "ikke alle andre har", og det er jo stas. I tillegg er det jo en driftssikker bil, med noen finurlige løsninger. Suicide doors er jo kult det :D

Skal den ikke ha litt turtal når den skal stanse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wankelen trenger muligens litt hyppigere oljeskift enn vanlig stempel, men bortsett fra dette står den ikke tilbake for andre motorer.

I tillegg vet jeg at RX8 må stanses på en spesiell måte for å unngå våte tennplugger. Husker ikke hva som var greia, men les isåfall manualen om du kjøper en.

Dette er jo en bil "ikke alle andre har", og det er jo stas. I tillegg er det jo en driftssikker bil, med noen finurlige løsninger. Suicide doors er jo kult det :D

Digger de dørene selv ;)

Skal den ikke ha litt turtal når den skal stanse?

Tomgang i 30 sek og ruses til 3-4000rpm før den stanses fikk eg vite. Oljeskift var 5000km. den intervallen har eg på bilen eg har idag, så der blir det ingen forskjell forsåvidt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nokon biler har slitt med kompresjonslekkasje og har fått byttet motor, og nokon har fått byttet girkasse. Vurderer RX8 mot ein litt meir allround, og kanskje ikkje like morsom bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomgang i 30 sek og ruses til 3-4000rpm før den stanses fikk eg vite. Oljeskift var 5000km. den intervallen har eg på bilen eg har idag, så der blir det ingen forskjell forsåvidt

Samme prosedyre som med gamle store V8'ere med andre ord ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig ja :) Ser for meg problemet når man har dårlig tid og skal rekke noko. er jo alltid ute i siste liten

Selv bruker jeg aldri å vente de 30 sekundene, for som regel kjører man så å si på tomgang uansett de siste 30 sekundene før man parkerer noen plass, sjeldent man kjører i 80 for så å bråstoppe/parkere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg aldri å vente de 30 sekundene, for som regel kjører man så å si på tomgang uansett de siste 30 sekundene før man parkerer noen plass, sjeldent man kjører i 80 for så å bråstoppe/parkere :P

hehe ja det er jo heilt sant. det går ganske rolig for seg siste stykket. Den eine rx8 eg ser på har allerede byttet motor så den er kanskje kvitt "sykdommen" med komplekasje og har paddleshifters. Den begynner å bli ein god kandidat.

Endret av Bigbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...