Gå til innhold

Jetseal 109 eller Petes 53?


Krisse

Recommended Posts

Ingen av disse er vel kjent for spesiellt god holdbarhet. Men jeg må nesten satse på petes 53 da jeg ikke kan forestille meg at noe holder dårligere enn jetseal.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er produkter du allerede har så ta en god grunnprepp, legg Jetseal først og la dette få herde i så mange timer du har til rådighet, i så høy temp du har tilgjengelig....

Legg deretter et lag Petes53.

Hvis dette er produkter du har tenkt å kjøpe, så revurder planene dine.....og gå for noe mere holdbart, ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Jeg synes jetseal109 har dårlig holdbarhet, men bruker den fordi.Holder jo noen måneder.Ser den beader dårlig på sist bil jeg brukte den på sist, men den er jo fortsatt litt beskytta :) Tror det er mange billigvokser som er bedre.F.eks Nattys red.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gitt den all verdens tid jeg. Og bilen ble ikke tørr før hele "vannfilmen" hadde fordampet. 2-3 uker er gennomsnitt jeg har fått ut av den på forskjellige biler.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom Christian

Ingen av disse er vel kjent for spesiellt god holdbarhet. Men jeg må nesten satse på petes 53 da jeg ikke kan forestille meg at noe holder dårligere enn jetseal.

Bare tull!!

Har testet selv på egen bil, holdt helt til neste runde med polering på min bil, å det var over 3mnd...

Ta en runde på google, å les litt om hva folk sier om produktet der.

Hvis du legger et lag jetseal, lar det tørke i 1døgn før neste runde, så 1 runde med petes eller 5050 så er det mange som har opplevd 7-8mnd holdbarhet.

Mange ser seg blind på at det skal være SYK beading, men dette har ikke noe å si for holdbarheten på produktet, jetseal er litt rar sånn, men bare kjør en runde me s30/s40, så jetseal 2 lag, så petes å jeg garanterer mange månder holdbarhet. (hvis du vasker riktig)

mvh

Tom Myhr

Endret av Tom Christian/Scandicshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som den LSP-junkien jeg er så synes jeg det å re-vokse en gang i måneden er bare koz. Og sånn sett tror jeg Petes53 har noe av den råeste wetlook'n jeg har vært borti. Selv US Concorso virker mer sealer-aktig (dvs mer blank). Men Petes53 (og jeg har som regel alltid god grunn-prepp) varer ikke akkurat lenge :) Jetseal kjenner jeg ikke personlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2xJetseal og 1xPetes på toppen holdt i allefall gjennom vinteren for min del sist jeg prøvde. Petes forsvant fort men Jetseal holdt greit. Ikke rå finish helt til våren men vannfilmen forsvant i allefall. En annen god og rimelig voks jeg har god erfaring med til vinterbruk er Collinite 915.

Petes er en glimrende sommervoks. Jeg la et lag i slutten av juli og det holder fremdeles greit. Bruker QG eller QW etter vask og det hjelper godt på.

I år tenker jeg Jetseal med Concorso. Hvis ikke blir det Collinite. Får se hva jeg finner på til helgen.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv prøvd komboen JetSeal og Petes53. Kan ikke huske noe om holdbarhet men utseendet var det ikke noe å utsette på B)

Med tanke på holdbarhet tror jeg det er mye å hente i forberedelsene. I begynnelsen av mai la jeg et lag med Collinite 845 på Volvoen som siden sto for det meste i ro utendørs til begynnelsen av august. Før jeg reiste hadde den van(n)vittig hydrofobi, jeg var utenlands i 2,5 mnd og når jeg kom hjem hang vannet ganske godt på panelene.. Etter det jeg hører var det mye regn og dårlig vær i sommer men 2,5 mnd når bilen ikke har vært i bruk? Samme skjedde med nanoforseglede ruter, her hang vannet fullstendig flatt.. Forberedelsene besto da kun av grundig vask på lakk og medfølgende rens på rutene.

I vintershine for 2011/12 skal jeg prøve Lime Prime før Purple Haze Pro og noen paneler med 845, så får vi se hvor lenge det holder. Rutene tenker jeg får en runde med fin polish og IPA.

"The Devil is in the detail(er)s"

Endret av Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull!!

Har testet selv på egen bil, holdt helt til neste runde med polering på min bil, å det var over 3mnd...

Ta en runde på google, å les litt om hva folk sier om produktet der.

Hvis du legger et lag jetseal, lar det tørke i 1døgn før neste runde, så 1 runde med petes eller 5050 så er det mange som har opplevd 7-8mnd holdbarhet.

Mange ser seg blind på at det skal være SYK beading, men dette har ikke noe å si for holdbarheten på produktet, jetseal er litt rar sånn, men bare kjør en runde me s30/s40, så jetseal 2 lag, så petes å jeg garanterer mange månder holdbarhet. (hvis du vasker riktig)

mvh

Tom Myhr

Men noe av hovedgrunnen for å kjøpe JetSeal er jo at man ikke skal vente 24t mellom lagene?????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom Christian

Men noe av hovedgrunnen for å kjøpe JetSeal er jo at man ikke skal vente 24t mellom lagene?????????????

Skal vente? Er jo noe de sier du kan gjøre for og oppnå lengst mulig holdbarhetstid.

Samme me alle andre produkter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vente? Er jo noe de sier du kan gjøre for og oppnå lengst mulig holdbarhetstid.

Samme me alle andre produkter også.

Denne skal jo herde raskt, slik at man kan legge neste lag etter 20min herding. Blir den merkbart bedre ved lengre herding?

Fra SS webshop:

Irriterende å vente 24 timer på at lakkforseglingen skal herde?

Her er løsning, jetseal trenger kun 20 min på å herde.

Etter 20 min, kan du altså legge et lag til, eventuelt toppe med voks.

Den holder godt, og beskytter bilen din mot forurensninger.

Gir veldig bra glans, og produkter er ikke minst enkelt å jobbe med.

Denne forseglingen under en voks, er veldig bra!

Endret av hanso
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom Christian

Ja, det funker meget bra, men hvis den får stå i romtemp 24 timer så vil du øke holdbarheten.

Men om en legger etter 20min så er den super fordi.

Har selv på ene bilen min nå, over 2mnd, da med vertuabond først, så 1 lag jetseal. Håndarbeid.

Var faktisk fruen som gjorde dette selv, å det holder fint enda :)

Så jeg vet ikke hva de gutta som mener denne ikke holder i heletatt gjør. Men den shedder ikke så godt, men la den stå som petter sier, så vil du se at den er der :)

Endret av Tom Christian/Scandicshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det funker meget bra, men hvis den får stå i romtemp 24 timer så vil du øke holdbarheten.

Men om en legger etter 20min så er den super fordi.

Har selv på ene bilen min nå, over 2mnd, da med vertuabond først, så 1 lag jetseal. Håndarbeid.

Var faktisk fruen som gjorde dette selv, å det holder fint enda :)

Så jeg vet ikke hva de gutta som mener denne ikke holder i heletatt gjør. Men den shedder ikke så godt, men la den stå som petter sier, så vil du se at den er der :)

Jeg har også troen på Vertua-bond, utrolig hvor mye glattere lakken føltes etter behandling :thumbup: Er litt jobb, men når man merker så stor forskjell er det jo bare gøy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...