Gå til innhold

Nissan Skyline R34 GTR


Dennis

Recommended Posts

  • Admins

Har i dag vasket og polert en Nissan Skyline GTR34 for en venn av meg. Har desverre ingen før bilder da jeg ikke har noe brukbart kamera, så måtte få Truls til å komme å ta bilder av bilen når jeg var ferdig.

Bilen var ikke spesielt ille i lakken, bare lette vaske swirls samt noen små riper rundt omkring. Bakfangeren over eksosen var ganske svart pga sot fra flammene :lol: så brukte Pricbort som tok det meste av det og det lille som var igjen ble borte under polering.

Jeg brukte ca 5 timer på denne.

Og eier ble fornøyd med resultatet :)

Brukte følgende

Vask:

Pricbort avfetting

Meguiars NXT såpe

Polering:

Roterende med Gul Meguiars Pad

Menzerna 106ff

Voks/forsegling:

Duragloss 111

Bilder

dennis_skyline22.jpg

dennis_skyline18.jpg

dennis_skyline11.jpg

dennis_skyline15.jpg

dennis_skyline18.jpg

dennis_skyline25.jpg

dennis_skyline43.jpg

dennis_skyline42.jpg

dennis_skyline3.jpg

dennis_skyline58.jpg

dennis_skyline7.jpg

dennis_skyline9.jpg

dennis_skyline44.jpg

dennis_skyline41.jpg

dennis_skyline34.jpg

dennis_skyline35.jpg

Er ikke ofte man er en slik bil med skilter her til lands, er vell bare 2 stk R34 GTR på skilter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ble bra det der Dennis, morro å se bilen live også..

Godt han ikke så smultringene du lagde der ende ;) he he j/k

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
Ble bra det der Dennis, morro å se bilen live også..

Godt han ikke så smultringene du lagde der ende ;) he he j/k

Ja dekkene fikk kjørt seg som man kan se på bildene, 100% slicks :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
oj oj oj oj,for en bil du har tatt.

Fin farge og kledelig resultat må jeg si:)

Mye kriker og kroker på den bilen,vanskelig? og hvordan var lakken?

Var en del kriker og kroker på den, de værste tok jeg for hånd da det var så å si umulig å komme til overalt med maskin.

Lakken var sånn middels hard men fikk tatt vaske swirlsene ganske lett med 106ff. Bilen er omlakkert fra svar til orange perlemor så den ser veldig fin ut sola, men var dessverre regnvær i dag da hehe..

Steike for en bil, skulle gjerne ha tatt en slik en!

Ble veldig blank og fin, bra jobba :)

Hva syns du om Duragloss 111?

Takk :)

Er veldig fornøyd med Duragloss 111, bruker nesten aldri Pinnacle Souveran lengre da jeg rett å slett ikke klarer å se noe veldig merkbar forskjell på de to og når dg111 varer minst 2-3 ganger lengre så bruker jeg som oftes den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Satan, det er litt av en bil... Og en super jobb.. Var dette den første R34 som ble registrert i Norge? Mener det var en kar fra Kongsberg el i nærheten der ihvertfall som gjorde det, dengangen så var ihvertfall bilen svart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
Satan, det er litt av en bil... Og en super jobb.. Var dette den første R34 som ble registrert i Norge? Mener det var en kar fra Kongsberg el i nærheten der ihvertfall som gjorde det, dengangen så var ihvertfall bilen svart...

Takk :)

Dette var den første R34 av to som er registrert i Norge, og den var svart før ja, Han som eier den er fra Lier som er ca 5 min fra Drammen.

Her er et bilde av den når den var svart:

skyline34_04.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Takk :)

Dette var den første R34 av to som er registrert i Norge, og den var svart før ja, Han som eier den er fra Lier som er ca 5 min fra Drammen.

Her er et bilde av den når den var svart:

skyline34_04.jpg

Var den jeg trodde det var ja..

Hmm, faren min bor på Tranby, så det er jo ikke langt unna da ihvertfall :)

Kjipt jeg ikke har sett denne når jeg har vært over der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil, og flott jobb! Det hadde vært interessant å sett hvordan Duragloss 105 hadde gjort seg i tillegg til 111 på den bilen i og med at den har litt "farge." Godt å se at ikke alle biler trenger en vanvittig restaureringsjobb av lakken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
Virkelig flott bil å en sinnsyk lakk. Må ha vært moro å holde på med en R34. Men fortell eieren at han må kjøpe felger med lavere offset eller kjøpe spacere...WideBody kittet krever det B)

Var gøy å vaske den her utafor huset ja, kom unger og folk bort hele tiden som skulle ta bilde og lurte på alt mulig hehe..

Virka som folk stirra mer på denne enn om det hadde vært en Ferrari eller Lambo :blink:

Han kjøper nok nye felger etterhvert ja, felgene som står på nå er de som sto på bilen når han kjøpte den, og de er ganske så kantkjørte.

Må få felgene litt mer ut også ja B)

Nice! Skal ta en slik denne uka jeg også.

Regner med det blir masse bilder da ;)

Er en R34 GTR du også skal ta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...